Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fighter83 skrev (På 4.11.2025 den 10.20):

Det er såpass lenge til at jeg lett hadde blitt med i bryllupet om det var min venninne. Send en melding om at du er skuffet over valget hennes. 

Så du hadde avlyst en familietur for at DU skulle få gå i et bryllup som er planlagt på kort varsel? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke avlyst hvis jeg hadde planer allerede. Kanskje hvis det var kino planer eller noe annet som kan byttes bort. Men ikke en avtale ferie tur med booket hytte. 

Ditt bryllup er også veldig viktig for deg. Men det er jo ikke venninnens bryllup. Andres bryllup er ikke viktige for meg. Og helt ærlig blir jeg glad om jeg kan slippe å gå. Hater helt ærlig bryllup.

Anonymkode: 45d52...d14

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo altfor seng ute!

Det er ikke mange personer jeg hadde ofret en langhelg på fjellet med en annen familie for altså. Er jo ordentlig kjipt for de som en har avtalt med først!

Anonymkode: 28ba8...14b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (På 4.11.2025 den 10.48):

Også om det hadde kostet deg 10-15000 for hytta du hadde leid?

Det går nok an å avbestille.

Men poenget er at man trenger ikke å «okkupere» en slik langhelg, hvor mange gjerne har andre planer, eller ønsker å utnytte helga bedre enn å delta i noe som kunne vært en hvilken som helst helg.

Anonymkode: 34882...aae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tydeligvis mange trenger lang tid til å planlegge.  Her spurte mannen august om vi skulle gifte oss nyttårsaften der året. Vi sendte ut innbydelser da i begynnelsen av september og giftet oss da den nyttårsaften som kom. Altså 3 mnd . Som vi sa: bryr dem seg om oss kommer de  , ser de ikke sim nøye ja da blir de hjemme.  Så og si alle kom. Var 2 stk som meldte avbud men det kom av sykdom.

Så slik sett er ho da ikke seint ute med å si i fra at ho ska gifte seg. Uansett når du legger opp til selskap er det altid noen som sier nei

Anonymkode: 8d8d6...ec1

Er ikke så vanlig å bestille turer på nyttårsaften, så er nok en enklere dato å tilpasse seg. Blir bare et annet sted å feire nyttår, kombinert med bryllup. 

Anonymkode: 34882...aae

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tydeligvis mange trenger lang tid til å planlegge.  Her spurte mannen august om vi skulle gifte oss nyttårsaften der året. Vi sendte ut innbydelser da i begynnelsen av september og giftet oss da den nyttårsaften som kom. Altså 3 mnd . Som vi sa: bryr dem seg om oss kommer de  , ser de ikke sim nøye ja da blir de hjemme.  Så og si alle kom. Var 2 stk som meldte avbud men det kom av sykdom.

Så slik sett er ho da ikke seint ute med å si i fra at ho ska gifte seg. Uansett når du legger opp til selskap er det altid noen som sier nei

Anonymkode: 8d8d6...ec1

Romjulen og nyttår er et "godt" tidspunkt å gifte seg med kort varsel, hvis de fleste gjester er lokale. Påske og pinse, mm., er en annen sak fordi mange har mer omfattende planer med venner og familie på andre kanter.  

Anonymkode: bb45b...7b8

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke bare venninnen som ikke kan, men er nok veldig mange andre gjester som egentlig har andre planer og tradisjoner den helga som blir veldig  skuffet. Ikke noe hyggelig å måtte gå i brylluo som man føler plikt å måtte gå til, men egentlig ha ønske om andre ting. 

Slike helger er nærmest "hellig". Det er samme med midten av fellesferien. Du ødelegger ikke andres planer bare fordi "du hadde så lyst" med mindre det gjøres et år i forkant slik at de kan rekke og legge planer rundt. 

Anonymkode: d4b4c...5bc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er mannen, men dette hadde jeg trumfet igjennom.

Bryllup er tusen ganger viktigere enn hyttetur, og det er ikke noe å diskutere engang.

Anonymkode: 28e9b...d9b

De ordene der hadde vært skilsmisse grunn for meg.

Anonymkode: 164e8...e63

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (19 timer siden):

Så du svikter andre venner som også blir sittende med en kostnad for en tur som i beste fall ikke ble som planlagt. Interessant tankegang.

Sier man det er bryllup, så skjønner selvsagt de andre vennene alvoret. Eller, det hadde jeg i hvert fall automatisk tenkt før jeg leste denne tråden. Må innrømme at jeg er lettere sjokkert over svarene. Jeg hadde forventet at 99% hadde valgt bryllup uten å nøle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

De ordene der hadde vært skilsmisse grunn for meg.

Anonymkode: 164e8...e63

Good riddance. Dersom kona ikke hadde skjønt hvor stort det er for en god venn av meg å gifte seg så hadde jeg fått bakoversveis.

Hadde det vært motsatt, at en god veninne av henne skulle gifte seg, så hadde vi også selvsagt kansellert hytteturen, og jeg hadde hatt full forståelse for at visse ting er viktigere enn andre.

• Liker 3
Skrevet

Hadde det vært bare meg/min familie så hadde jeg kanskje strukket meg lengre for å endre planer, men når man har avtale sammen med noen andre så blir det dårlig gjort å avlyse etter at ting er booket og betalt. Nære venner burde man kanskje tatt en uformell prat med før man satte dato og booket lokale, spesielt når man legger det til en langhelg/periode med mye fridager osv der folk gjerne har planer. Kjipt, selvsagt, men sånn er det

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde droppet hyttetur om min venninne skulle gifte seg.

Anonymkode: 477e1...118

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Overskriften er forresten feil.

Du ønsker å legge bryllupsdagen på en dag din venninne er bortreist.

Anonymkode: 910d6...f8d

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 10.03):

Om jeg har avtalt noe sammen med en annen familie, så endrer jeg ikke det. Hvertfall ikke pinsen, som er langhelg. Det er vanskelig å få helgeturer til å klaffe med andre familier når man har barn.

Du skriver ønsker.. det vil si dere ikke har booket enda?

Anonymkode: 98cda...89b

Ikke for din nærmeste venninne en gang?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært glad til om jeg ikke kunne komme i bryllup 😅

Anonymkode: b282d...b88

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, late_argument said:

Ikke for din nærmeste venninne en gang?

Jeg hadde heller ikke gjort det. Nærmeste eller ikke so what? Planene er lagt og ting er booket. 

Anonymkode: 61351...598

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette vært en nær venn av meg så ville jeg forsøkt å avlyse hytteturen. Er du sikker på at dere egentlig er nære venninner? Og så kan det også hende, slik andre her skriver, at hun allerede har betalt mye for den hytta. Da er det kjipt å ikke få pengene tilbake f.eks.

Anonymkode: 01296...14a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et prinsipp, og det er at har jeg en avtale, bryter jeg ikke den om noe «viktigere» eller «mer interessant» dukker opp.

Jeg har avtalt å dele en champagne og se fyrverkeriet klokka tolv nyttår med en venninne, da bryter jeg ikke den avtalen når jeg blir bedt på tiårets nyttårsfest. Lørdag skal jeg spise lunsj hos tante, da svikter jeg ikke tante fordi om kjæresten ber meg på utflukt. Jeg har takket ja til middag hos en venninne, da bryter jeg ikke den avtalen om onkel Reidar plutselig bestemmer seg for å flytte 75-årslaget sitt en uke fram i tid. Jeg har bestilt helgetur til London med min søster, da bryter jeg ikke den avtalen fordi en venninne skal gifte seg. 

Dette holder jeg fast på i alle situasjoner, med mindre det omtrent står om livet. Og jeg synes faktisk det er mest redelig. 

Anonymkode: fff78...7b1

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 9.59):

Min samboer og jeg ønsker å gifte oss i mai (pinseaften) neste år. Da jeg nevnte det for en av mine nærmeste venninner, sa hun at hun og familien hadde booket hytte sammen med et vennepar den helgen. Jeg ble skikkelig skuffet. Burde hun ikke klare å avlyse en hyttetur?

Hvor langt strekker du deg for å gå i venner sitt bryllup?

Anonymkode: df107...4d2

Kan dere ikke velge en annen dag da?

Anonymkode: ffc9a...779

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 9.59):

Min samboer og jeg ønsker å gifte oss i mai (pinseaften) neste år. Da jeg nevnte det for en av mine nærmeste venninner, sa hun at hun og familien hadde booket hytte sammen med et vennepar den helgen. Jeg ble skikkelig skuffet. Burde hun ikke klare å avlyse en hyttetur?

Hvor langt strekker du deg for å gå i venner sitt bryllup?

Anonymkode: df107...4d2

Kan dere ikke velge en annen dag da? De fleste har jo allerede planer ofte i en påske..

Anonymkode: ffc9a...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...