Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og jeg ønsker å gifte oss i mai (pinseaften) neste år. Da jeg nevnte det for en av mine nærmeste venninner, sa hun at hun og familien hadde booket hytte sammen med et vennepar den helgen. Jeg ble skikkelig skuffet. Burde hun ikke klare å avlyse en hyttetur?

Hvor langt strekker du deg for å gå i venner sitt bryllup?

Anonymkode: df107...4d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om jeg har avtalt noe sammen med en annen familie, så endrer jeg ikke det. Hvertfall ikke pinsen, som er langhelg. Det er vanskelig å få helgeturer til å klaffe med andre familier når man har barn.

Du skriver ønsker.. det vil si dere ikke har booket enda?

Anonymkode: 98cda...89b

Jo, vi booket nå i helgen. Og i dag informerte jeg venninnen min.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Viss venninnen din er så nær som du føler, så hadde hun prioritert bryllupet ditt. Jeg tipper at denne venninnen ikke føler at hun er like nær deg som du føler og dermed med glede har planer som hun ikke "kan" kansellere så langt frem i tid. Beklager, men her hadde jeg bare bitt i det sure eplet og tenkt at dette ikke er noe vennskap å gå videre med. Jeg hadde prioritert bryllup til hode venner over det meste. Og jeg har selv "hatt planer" på bryllupsdagen til andre venninner fordi jeg ikke har lyst til å dra - fordi jeg innerst inne vil avslutte vennskapet.

Anonymkode: 2307b...55c

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Viss venninnen din er så nær som du føler, så hadde hun prioritert bryllupet ditt. Jeg tipper at denne venninnen ikke føler at hun er like nær deg som du føler og dermed med glede har planer som hun ikke "kan" kansellere så langt frem i tid. Beklager, men her hadde jeg bare bitt i det sure eplet og tenkt at dette ikke er noe vennskap å gå videre med. Jeg hadde prioritert bryllup til hode venner over det meste. Og jeg har selv "hatt planer" på bryllupsdagen til andre venninner fordi jeg ikke har lyst til å dra - fordi jeg innerst inne vil avslutte vennskapet.

Det kan jo godt være du har rett, men det kan jo også være at venninnen kvier seg for å avlyse en tur familien har planlagt med et vennepar. Aldri noe kjekt å avlyse ting fordi noe «bedre» dukket opp, og det er jo en del som har som prinsipp at det gjør man bare ikke. 

Hvis dette er en av TS sine nærmeste venner som det var viktig for henne at var med, står jeg fast på at hun burde fått denne datoen for lenge siden. Spesielt når det er snakk om en langhelg mange typisk har planer i. 

• Liker 35
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Min samboer og jeg ønsker å gifte oss i mai (pinseaften) neste år. Da jeg nevnte det for en av mine nærmeste venninner, sa hun at hun og familien hadde booket hytte sammen med et vennepar den helgen. Jeg ble skikkelig skuffet. Burde hun ikke klare å avlyse en hyttetur?

Hvor langt strekker du deg for å gå i venner sitt bryllup?

Det er såpass lenge til at jeg lett hadde blitt med i bryllupet om det var min venninne. Send en melding om at du er skuffet over valget hennes. 

• Liker 4
Skrevet

Overskriften her burde være 

"Jeg la bryllupet mitt til samme helg en venninne har planlagt å reise bort"

Du er treig. Ditt problem om du blir fornerma. Tankeløst å legge bryllup til høytid. 

• Liker 32
  • Nyttig 4
Skrevet
Fighter83 skrev (7 minutter siden):

Det er såpass lenge til at jeg lett hadde blitt med i bryllupet om det var min venninne. Send en melding om at du er skuffet over valget hennes. 

Vi er tydeligvis litt ulike der, for sju måneder er ikke lenge for meg. Ikke når det gjelder reiser og spesielt ikke når det gjelder reiser sammen med andre. Her er det jo kalender for to familier som skal gå opp, og populære destinasjoner blir fort fulle på populære tidspunkt som i pinsen. Synes ikke det er rart i det hele tatt at de to familiene allerede har planlagt og booket pinsen. Ikke sikkert alt er refunderbart heller, og jeg skjønner jo at venninnen kvier seg for å «ditche» den andre familien de har planlagt med. 

• Liker 20
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Dere burde nok planlagt litt tidligere. Pinsehelger osv er sånn folk planlegger lang tid på forhånd. Hytter blir gjerne booket tidlig og dette er jo en langhelg

Anonymkode: bb0db...7c5

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at hadde det blitt så hadde jeg nok reist i bryllupet,men hadde nok syntes det var veldig kjipt at det ble den helgen.  Når man tenker sånne helger er det best å sende en save the date tidligere

Anonymkode: bb0db...7c5

• Liker 4
Skrevet

Utrolig kjipt, skjønner at du er lei deg.

Samtidig er det jo kort varsel og litt risky fordi det er en langhelg. Det er jo overhengende fare for at mange allerede har planer i pinsen. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg la bryllupet mitt til den helgen venninnen min er bortreist" burde vel tråden hete?

Nei beklager altså, sånn går det når du er treg og heller ikke spør på forhånd om dine nærmeste kan den helgen… det er jo en helg man gjerne reiser bort…

Anonymkode: 47bdd...8f2

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Å legge et bryllup til mai med bare 6 mnd varsel er jo som å gå inn i ett minefelt med overlegg. Lite gjennomtenkt fra sin side. 

Anonymkode: 7988e...c3e

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg tenker at det er litt uheldig med så kort varsel på et bryllup, spesielt med tanke på at pinse er en typisk helg hvor folk legger planer i god tid. 

Samtidig hadde jeg nok endret på de planene dersom det hadde vært en av mine nærmeste venninner. 

Det er jo også lurt å tenke på at flere av de andre dere kommer til å invitere også kan ha lagt planer allerede.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hadde dubetalt rundt 10-15 000,- for en hytte du ikke fikk brukt fordi det kom noe annet den helgen?

• Liker 7
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

For det første ville jeg ikke giftet meg pinseaften, da det er en typisk dag folk er borte? Tenkte du på det? 

vet ikke om hun burde avlyse sine planer , er hun forlover? Jeg strekker meg langt for og gå i venners bryllup, men om de velger den langhelgen folk flest er bortreist hadde jeg blitt mer skeptisk. 

Anonymkode: fe8c5...42d

• Liker 13
Skrevet
Fighter83 skrev (27 minutter siden):

Også om det hadde kostet deg 10-15000 for hytta du hadde leid?

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...