Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir neglene finere om man lakker de i salong? Ser jo mange gjør det. Har de noe triks og få neglelakken til og sitte bedre? 

Anonymkode: 16b81...82e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjemme

AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (Akkurat nå):

hjemme

Hvor lenge varer det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor lenge varer det? 

Det kommer an på hvor mye arbeid du legger i det. Jeg har brukt neglakk (hjemme) i snart 40 år (jøss, som man drar på årene 😅), og i dag er de fleste vanlige neglakkene relaivt gode, så to lag  med neglakk holder seg fin i ca 1 uke. Har du på base coat, to lag med neglakk og så top coat holder mine seg like fine i minst 10 - 14 dager (max).

Men antar det kommer an på mye, som hvordan neglene din er, hva/hvor mye du bruker hendene til osv osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Portvinpiken skrev (4 minutter siden):

Det kommer an på hvor mye arbeid du legger i det. Jeg har brukt neglakk (hjemme) i snart 40 år (jøss, som man drar på årene 😅), og i dag er de fleste vanlige neglakkene relaivt gode, så to lag  med neglakk holder seg fin i ca 1 uke. Har du på base coat, to lag med neglakk og så top coat holder mine seg like fine i minst 10 - 14 dager (max).

Men antar det kommer an på mye, som hvordan neglene din er, hva/hvor mye du bruker hendene til osv osv.

Mine blir stygge etter 1-2 dager 😅 derfor jeg lurer på om de har et triks i salong, om det er verdt det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mine blir stygge etter 1-2 dager 😅 derfor jeg lurer på om de har et triks i salong, om det er verdt det 

Det anbefales å tørke av neglene med enten aceton før du påfører første lakk for å fjerne olje og tørke ut negleplaten.

Mange gode tips her også på engelsk:
https://www.reddit.com/r/RedditLaqueristas/comments/1ap4ixm/tips_pun_intended_to_make_regular_nail_polish/

Anonymkode: 90926...7fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Oj! Det skjønner jeg ikke hvordan du klarer å få til engang 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger gel lack hjemme. Det blir ikke like pent hjemme som på salong i starten. Er en læringskurve, men nå gjør jeg dette like pent som viss en proffesjonell lakker neglene mine så lenge jeg ikke skal ha et svært avansert design. 

Er nyttig å ha vært hos en dyktig negleteknikker og fulgt med nøye på arbeidsprosessen dems noen ganger i tillegg til å se på noen teknikk videoer på YouTube. 

Det tar også en del tid og utstyr å gjøre dette bra, så for mange vil det beste alternativet være en salong.

Anonymkode: 141d7...be4

Skrevet (endret)

Slettet innlegg da de ble misoppfattet. 

Endret av Soft mann
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (6 minutter siden):

Er vel egentlig fasongen på neglene mennene ser på tror eg. Eg liker ikke lange negler. Eg liker best de som har samme kurvatur som finger. Da ser de naturlig ut. Om det er neglelakk på de har mindre betydning, så lenge de er stelte. Samme på fotene

Hvorfor tror du at vi bryr oss om hva menn synes? Det var ikke spørsmålet.

Jeg legger gelelakk hjemme, da sitter de i 2-3 uker. Vanlig sitter i ca 1 uke. Gjør godt forarbeid.

Anonymkode: 86da7...3de

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Portvinpiken skrev (3 timer siden):

Oj! Det skjønner jeg ikke hvordan du klarer å få til engang 🤣

Med nogenlunde normal håndhygiene så er det neppe noe «problem» at hjemme-lakk blir dårlig etter et par dager… Folk (oftest kolleger som man ser hver dag fra 8-15.30) kan gjerne flashe de flotte neglene sine på dag 10, men toalettet er like ved mitt kontor, OG det er lytt. Jeg hører GANSKE så godt når de med fancy negler er på dass, for da renner kranen i nøyaktig 3 sekunder etter nedskyll…. Og jeg hører på skoene hvem som går inn og ut derfra… 🤢 Så da kan man trekke den konklusjonen at de holder seg pene fordi de er forsiktig og aldri vasker hendene skikkelig for ikke å ødelegge neglene. Hadde de vasket skikkelig under og rundt neglene ville de blitt slitt. Ergo: Normal hygiene ødelegger neglene. Hilsen hun som har med egen matpakke hver dag for å slippe å ta på skapdører, kjøleskap, skuffer etc, etter kolleger med bakterie-bomber på hendene har tatt i det samme.. 🤢

Anonymkode: c2ded...492

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Med nogenlunde normal håndhygiene så er det neppe noe «problem» at hjemme-lakk blir dårlig etter et par dager… Folk (oftest kolleger som man ser hver dag fra 8-15.30) kan gjerne flashe de flotte neglene sine på dag 10, men toalettet er like ved mitt kontor, OG det er lytt. Jeg hører GANSKE så godt når de med fancy negler er på dass, for da renner kranen i nøyaktig 3 sekunder etter nedskyll…. Og jeg hører på skoene hvem som går inn og ut derfra… 🤢 Så da kan man trekke den konklusjonen at de holder seg pene fordi de er forsiktig og aldri vasker hendene skikkelig for ikke å ødelegge neglene. Hadde de vasket skikkelig under og rundt neglene ville de blitt slitt. Ergo: Normal hygiene ødelegger neglene. Hilsen hun som har med egen matpakke hver dag for å slippe å ta på skapdører, kjøleskap, skuffer etc, etter kolleger med bakterie-bomber på hendene har tatt i det samme.. 🤢

Anonymkode: c2ded...492

Synes også det er grusomt ekkelt med sånn negler.

Anonymkode: df869...881

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tror du at vi bryr oss om hva menn synes? Det var ikke spørsmålet.

Jeg legger gelelakk hjemme, da sitter de i 2-3 uker. Vanlig sitter i ca 1 uke. Gjør godt forarbeid.

Trodde kanskje noen pynter seg for det andre kjønnet, eg gjør de når eg en sjelden gang pynter meg🤭

AnonymBruker
Skrevet

Lakker hjemme, og det varer en uke. Base coat, to lag farge og top coat. Bruker hansker når jeg vasker hus og oppvask.

Anonymkode: cfbcd...e96

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (27 minutter siden):

Trodde kanskje noen pynter seg for det andre kjønnet, eg gjør de når eg en sjelden gang pynter meg🤭

Virkelig ikke 😅

Anonymkode: 33544...e15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

essie gel couture holder minst 14 dager hos meg uten hensyn til at de er lakket liksom og da har neglene vokst såpass at det er på tide å skifte uansett :P men om jeg går i salong holder det ofte mye mye lengre men da får du jo den etterveksten på neglene som tidvis er veldig synlig.. 

Anonymkode: 7715e...77d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg blir det stygt etter noen dager uansett hvor mye jeg prepper, coater, bunner og sitter på stas. 

Anonymkode: 5b0a4...73b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (1 time siden):

Kvinner pynter seg for seg selv og andre kvinner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner pynter seg for seg selv og andre kvinner. 

Bra å vite. Da forventer selvsagt ikke damene at vi pynter oss heller. 

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (16 minutter siden):

Bra å vite. Da forventer selvsagt ikke damene at vi pynter oss heller. 

Nei...? Jeg forventer at du dusjer og har på deg hele og rene klær. Utover det gjør du som du vil.

Anonymkode: 33544...e15

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...