Gå til innhold

Fullstendig opphengt i å finne best mulig yttertøy til barna😢

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo da ogsp, forskjell på merker og str. Etter enkelte svar i tråden her så skjønner klegg horfor en del bhg bruker foreldremøte på å forklare om klær , ber foreldre ta på seg for store og for små klær som bhg stiller med og prøve å leke, de aller fleste får en aha-opplevelse og takker for det, heldigvis er de oppegående nok til å skjønne hvordan det er for barna istedenfor å nekte på at det ikke spiller noen rolle 

Anonymkode: 7a9ff...26e

Har du noe dokumentasjon på at barnehager må forklare om klær fordi for store klær er farlige for barna?

Endret av Grønnsaksvaffel
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men er feks redd for at vinterdressen ikke er myk nok eller for stor/liten slik at barna skader seg pga dårlig bevegelighet.

Anonymkode: 30891...49e

Pass på så du ikke blir mer skadelig for barna enn vinterdressen.

Anonymkode: c0a92...7f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo da ogsp, forskjell på merker og str. Etter enkelte svar i tråden her så skjønner klegg horfor en del bhg bruker foreldremøte på å forklare om klær , ber foreldre ta på seg for store og for små klær som bhg stiller med og prøve å leke, de aller fleste får en aha-opplevelse og takker for det, heldigvis er de oppegående nok til å skjønne hvordan det er for barna istedenfor å nekte på at det ikke spiller noen rolle 

Det som skisseres her har jeg aldri opplevd, og heller ikke hørt at noen av mine venner har opplevd i sine barnehager. Tenker egentlig at noe slikt hadde blitt skrevet om, for det er bare sykt 😅

Anonymkode: 0e8bd...aeb

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Pass på så du ikke blir mer skadelig for barna enn vinterdressen.

Anonymkode: c0a92...7f6

Et meget godt poeng. 

Jeg har flere ganger svart at ts bør oppsøke hjelp, men får ikke svar… Er dette også samme som har skrevet alle trådene om utedresser de siste ukene?

Anonymkode: cc262...c27

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (25 minutter siden):

Har du noe dokumentasjon på at barnehager må forklare om klær fordi for store klær er farlige for barna?

Jeg er førskolelærer og nei...vi forklarer ikke ikke at forstore klær er farlig.

Vi snakker om hvordan de skal kles på.. altså hva som er innerst og utenfor. Hvor mange plagg de bør han på plass etc

Barn vil slå og falle seg om de har på kjole og sandaler..eller stor vinter dress og cherrox. Ingen klær er farlig å ha på seg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Som lærer i en årrekke kan jeg trygt si at skader pga for store klær er omtrent like relevant som å være redd for å bli spist av ulv. Sjansen er ikke 0%, men liten.

Anonymkode: ca38b...3b7

Lærer ja, vi snakker ikke skolebarn , du ser forskjellen på 7-åring og 1-åring??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det som skisseres her har jeg aldri opplevd, og heller ikke hørt at noen av mine venner har opplevd i sine barnehager. Tenker egentlig at noe slikt hadde blitt skrevet om, for det er bare sykt 😅

Anonymkode: 0e8bd...aeb

Vel jeg har hørt om det og opplevd det og nei ikke sykt men snart , så hvorfor le? Synes det var genialt da jeg hørte om det og tok det med videre der jeg jobbet 

Skrevet

Kattnakken vinterregndress er absolutt tettest, mykest og best. Hestra votter med uttagbart ullvott inni er beste votter. Vanntett og varme. Barnas hus cherroxer er best. Lette og varme støvler med tykt ullfor som holder barna varme og tørre. Dette er mine beste råd for uteklær for høst/vinter på våte dager. Har tre barn. Vært gjennom en del forskjellige merker opp gjennom årene. 

Skrevet (endret)
Forumkonto skrev (2 minutter siden):

Kattnakken vinterregndress er absolutt tettest, mykest og best. Hestra votter med uttagbart ullvott inni er beste votter. Vanntett og varme. Barnas hus cherroxer er best. Lette og varme støvler med tykt ullfor som holder barna varme og tørre. Dette er mine beste råd for uteklær for høst/vinter på våte dager. Har tre barn. Vært gjennom en del forskjellige merker opp gjennom årene. 

Reflex Nesna thermostøvler heter de fra Barnas hus

Endret av Forumkonto
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vel jeg har hørt om det og opplevd det og nei ikke sykt men snart , så hvorfor le? Synes det var genialt da jeg hørte om det og tok det med videre der jeg jobbet 

Hvor hørte du om det?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som lærer i en årrekke kan jeg trygt si at skader pga for store klær er omtrent like relevant som å være redd for å bli spist av ulv. Sjansen er ikke 0%, men liten.

Anonymkode: ca38b...3b7

Som helsepersonell som har jobbet på barneavdelingen har jeg ikke fått inn en eneste unge spist av ulv eller som har skadet seg i for store klær, så jeg tror statistikken din er ganske nøyaktig. 

Anonymkode: 0647d...001

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Forumkonto skrev (43 minutter siden):

Kattnakken er absolutt IKKE mykeste.

Mange barn med atopisk eksem kan ikke bruke ull, ikke i votter heller.

Cheroxene til barnas hus er helt forferdelige stive og trang, vanvittig klamme.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

😂😂😂 herregud sÅ dumt, mine har skader seg de men ikke fordi de har for store klær 🤦🏻‍♀️

Da har du misforstått det jeg skrev.

Anonymkode: cf0cb...ed5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kattnakken er absolutt IKKE mykeste.

Mange barn med atopisk eksem kan ikke bruke ull, ikke i votter heller.

Cheroxene til barnas hus er helt forferdelige stive og trang, vanvittig klamme.  

Har motsatt erfaring. Har barn i friluftsbarnehage som er ute mange timer i all slags vær. Alle barna i barnehagen bruker Kattnakken. Barna mine har brede føtter og Reflex Nesna er ikke trange eller stive. De er myke i forhold til dock boots og klassisk cherrox. Hvis barna har atopisk eksem må man finne ut hva som funker for sitt barn. Har selv barn med det. Viktigste er å holde huden tørr. Og hvis de får eksem så smøre godt med det krem. Mine har kunne brukt ull, for de har ikke blitt våte. 

AnonymBruker
Skrevet
Forumkonto skrev (1 time siden):

Ikke enig i at kattnakken er best, overpriset og dårlig 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke enig i at kattnakken er best, overpriset og dårlig 

Verdt pengene. De er varme og gode. De trekker ikke fuktighet opp beina, og de tørker fort hvis man vrenger dressen. Kan spyle hele dressen for skitt og vrenge den, så slipper å vaske så ofte. Har hatt andre regndresser som har vært mye stivere og kalde og en som var dyr og veldig myk. Veldig pen, men med fleecefor som ble søkkende vått. Vanskelig å få tørr. Tydelig at man har forskjellige preferanser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Forumkonto skrev (1 minutt siden):

Verdt pengene. De er varme og gode. De trekker ikke fuktighet opp beina, og de tørker fort hvis man vrenger dressen. Kan spyle hele dressen for skitt og vrenge den, så slipper å vaske så ofte. Har hatt andre regndresser som har vært mye stivere og kalde og en som var dyr og veldig myk. Veldig pen, men med fleecefor som ble søkkende vått. Vanskelig å få tørr. Tydelig at man har forskjellige preferanser. 

Virkelig ikke verdt pengene , blir fort våt og dressen fort slitt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virkelig ikke verdt pengene , blir fort våt og dressen fort slitt 

Merkelig. Vi har brukt våre over flere sesonger og gitt videre i arv, ingen slitasje, til tross for veldig mye bruk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et meget godt poeng. 

Jeg har flere ganger svart at ts bør oppsøke hjelp, men får ikke svar… Er dette også samme som har skrevet alle trådene om utedresser de siste ukene?

Anonymkode: cc262...c27

Kan godt være det er flere, men er noen gjengangere som har holdt på i flere år... Slår aldri feil, hver sesong, samme sted i landet.

(Har barn som er omtrent like gamle så jeg legger merke til det, og ja, jeg bruker ALTFOR mye tid her inne. Og siden jeg først har lagt merke til det, ser jeg det igjen og igjen, uansett om det stemmer eller ikke 🤪).

Anonymkode: 8ab06...336

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Crazy på et helt nytt nivå. 

Så er spørsmålet om mor er bra for barnet eller om hun overfører mye engstelse til barnet?

Barnevernet ? 

Anonymkode: 04d2c...556

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...