Gå til innhold

Fullstendig opphengt i å finne best mulig yttertøy til barna😢

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som får dere til å tro at dette erskadelig for barna egentlig? 

Jeg googler etter de har lagt seg.

Er ikke sånn at jeg drar de med rundt for å prøve 5 ulike dresser og sier at ingen passer. eller kommenterer til barnet alt jeg tenker som "hmm de skoene ser litt store ut på den lille kroppen, mulig en størrelse mindre hadde vært bedre". Eller "den dressen var litt stiv, tror den du hadde i fjor var mykere men den har fleece og ikke glatt stoff inni, nei nå ble det vanskelig å velge"

Anonymkode: 30891...49e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kommer til å få unger som blir ungdommer etter hvert, og kan ikke styre alt. Prøv å slappe av litt, disse barna skal leve et eget liv. Man kan ikke skjerme de fra å bli våte og kalde det hører med. 🥰

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lærer ja, vi snakker ikke skolebarn , du ser forskjellen på 7-åring og 1-åring??

Anonymkode: 7a9ff...26e

Med en fallhøyde på 90 cm går det nok bra dette altså. Virker som om dt tror at folk kjøper dress i størrelse 4 år til 1-åringen 😆

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som helsepersonell som har jobbet på barneavdelingen har jeg ikke fått inn en eneste unge spist av ulv eller som har skadet seg i for store klær, så jeg tror statistikken din er ganske nøyaktig. 

Anonymkode: 0647d...001

Bra å høre! Jeg ble redd jeg underdrev angående ulv. 

Anonymkode: ca38b...3b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kan relatere og jeg bruker svimlende summer på yttertøy og sko. Kattnakken har best regntøy, så derfra har vi todelt sett, vinterregndress og helårsregndress. Vindsettet til Kattnakken er også gull verdt. Vinterdress er Isbjørn Of Sweden best. Vindfleece fra Gullkorn er et must.

Sko er det Viking Goretex og Viking støvler. Så trengs det doock Boots. Vintersko fra Viking eller Superfit.

Siden august i år har jeg brukt 10 000 

Anonymkode: d46bf...01c

Jøye meg-10.000 kr på klær og sko? Ds jeg hadde bhg barn valgte jeg å legge penger i varme ,pustende og vantette sko(f.eks ecco), og et par gode votter(f.eks Hestra), og kjøpte dress og regntøy på type obs, h/m, cubus etc. 1 lue var vindtett, ellers strikket. Hadde 1 sett regntøy og 1 dress pr sesong gjennom 5 år i bhg, fikk aldri klage på våte eller kalde barn. Tynn ull fra coop var standard på kledning fra okt til mars, ullvangsokker på beina. Tykk ullbukse og ullgenser+fleece sett bke kjøpt på loppis eller bruktbutikk når det måtte byttes ut. 

Anonymkode: ffb8e...dd9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jøye meg-10.000 kr på klær og sko? Ds jeg hadde bhg barn valgte jeg å legge penger i varme ,pustende og vantette sko(f.eks ecco), og et par gode votter(f.eks Hestra), og kjøpte dress og regntøy på type obs, h/m, cubus etc. 1 lue var vindtett, ellers strikket. Hadde 1 sett regntøy og 1 dress pr sesong gjennom 5 år i bhg, fikk aldri klage på våte eller kalde barn. Tynn ull fra coop var standard på kledning fra okt til mars, ullvangsokker på beina. Tykk ullbukse og ullgenser+fleece sett bke kjøpt på loppis eller bruktbutikk når det måtte byttes ut. 

Anonymkode: ffb8e...dd9

Ansatte sier sjelden fra om dårlige kløe, dessverre

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts! Jeg ville bare si at vi har mista så mye tøy nå i første og andre på skolen, at nå har jeg nytt problem; hvordan finne billigst mulig som engangs før det forsvinner på skolen. 

Anonymkode: 18b6d...422

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ansatte sier sjelden fra om dårlige kløe, dessverre

Det er min erfaring også, i tillegg til at de virkelig ikke kan vurdere hva som er passende i ulikt vær.

Jeg ahr flere ganger hentet barnet i oktober med full vinterbekledning inkludert vinterdress og mellomlag ulldress over ullundertøy.

Samt funnet barnet uten jakke og lue i mars med sur og kald vind når jeg selv fortsatt trengte dunjakke. Lite barn som ikke selv kler av og på seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts! Jeg ville bare si at vi har mista så mye tøy nå i første og andre på skolen, at nå har jeg nytt problem; hvordan finne billigst mulig som engangs før det forsvinner på skolen. 

Anonymkode: 18b6d...422

Kjøpe brukt eller se etter tilbud da?

Skikkelig kjedelig at det forsvinner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 11.08):

Har et helt slitsomt oppheng i år finne best mulig ytterklær og sko til barna, oversender alt og blir aldri fornøyd, det være seg størrelse, passform, mykhet, vannsøyle, utseende osv.

Og blir jo riktig nok aldri fornøyd da man ofte ikke får alt i eks en dress eller jakke, men må velge noe. 

Jeg blir så sliten av meg selv av dette og ender uansett opp med å angre på kjøpet. Bruker masse tid på undersøke og finne "gode" plagg. 

Noen råd til meg?😥

Hold deg til ett merke! Så kjøper du bare neste størrelse neste år. Kjenner meg så godt igjen ❤️ 

Anonymkode: 75734...6fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette er et i-landsproblem av verste sort, og du kunne med fordel kanalisert både penger, engasjement og energi inn mot å hjelpe barn som faktisk befinner seg i reell fare for å bli skadet, som f.eks barn i krig. Det tror jeg hadde vært sunt både for deg selv og dine barn. Dere kan gjøre det sammen.  

Anonymkode: 4c3de...8ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...