AnonymBruker Skrevet 3. november #1 Skrevet 3. november Har et helt slitsomt oppheng i år finne best mulig ytterklær og sko til barna, oversender alt og blir aldri fornøyd, det være seg størrelse, passform, mykhet, vannsøyle, utseende osv. Og blir jo riktig nok aldri fornøyd da man ofte ikke får alt i eks en dress eller jakke, men må velge noe. Jeg blir så sliten av meg selv av dette og ender uansett opp med å angre på kjøpet. Bruker masse tid på undersøke og finne "gode" plagg. Noen råd til meg?😥 Anonymkode: 30891...49e 2 4
newman01 Skrevet 3. november #2 Skrevet 3. november Ta deg sammen...? Kattnakken har bra regndresser. Bruse har ok vinterdresser til en akseptabel pris om man kjøper det på tilbud. Det er barn, de skal ha noe passe varmt å leke i, de skal ikke til månen. Blir man våt er det bare å tørke klærne, og bytte til det andre settet. Hvor vanskelig skal foreldre klare å gjøre ting. 18 10
Grønnsaksvaffel Skrevet 3. november #3 Skrevet 3. november Hva galt kan skje hvis klærne ikke er helt perfekte? 11 6
kri.star Skrevet 3. november #4 Skrevet 3. november Seriøst - de er menneskbarn. De klarer seg helt fint selv om ok utklær. Kjøp det de trenger, om det mot formodning ikke skulle holde de varme og tørre - da vurderer du å kjøpe noe annet. Evt. få deg en jobb og bruk tiden på noe som faktisk betyr noe. 6 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #5 Skrevet 3. november Du må slutte. Du vet godt at «verdens beste yttertøy» ikke er nødvendig, men det er tydeligvis noe som har gjort at du føler at du må ha det beste av det beste. Anonymkode: dcda9...ef6 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #6 Skrevet 3. november Øh, slutt... Med en gang. Ta det du har, og vent til barna klager eller barnehage/skole klager på at de ikke er varme/tørre. Med tid vil du ha tillitt til at de har gode nok klær, og da kan du bare kjøpe det samme merket/type videre i større str og ikke tenke på mye. Helt seriøst - hvis det er barn på småtrinnet eller lavere; Har de en Kattnakken vinterregndress, et par Kattnakken regnvotter og et par Viking Ultra 2.0 termostøvler er det helt usannsynlig at de skal fryse eller være våte med det første. Og når vinteren kommer: har en en isbjörn dress og et par varme okaki vintersko eller ecco snow mountain, og et par gode Hestra votter og en varm baklava, så er de good to go så lenge de får lov å være ute. Det er ikke vanskeligere. Da er du 100% garantert at ungene dine har gode klær. Og kan slutte å tenke på det. Mye av dette kan kjøpes brukt, deter hva jeg selv gjør. Da vet jeg at barna er skodd og kledd for hva som helst uten at det koster alt for mye. Og det er ENKELT. Anonymkode: 1cde2...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #7 Skrevet 3. november Har du litt tendenser til «tvangstanker» på andre ting også? For jeg kan kjenne meg litt igjen i det - at ting plutselig vokser seg helt ut av proposjoner og at ting må være helt perfekt ellers føles det som verden vil rase sammen. Ikke på barnetøy altså, en på andre ting. Jeg VET jo selvsagt at ikke verken sunt eller rasjonelt, og jeg blir også veldig sliten av meg selv. Det er tvangspreget, rett og slett, selv om jeg ikke har fått noen diagnose på det eller noe. For meg hjelper det litt å minne meg selv på at nå er det «tvangstankene» som løper av gårde med meg, og det hjelper også å tenke f.eks. at «om to måneder betyr dette ingenting». Anonymkode: e3473...bb2 6 3
AnonymBruker Skrevet 3. november #8 Skrevet 3. november Vær fornøyd med "godt nok". Gjelder sikkert mange arenaer i livet ditt. ❤️ Anonymkode: 35811...322 3 4
Kygos Skrevet 3. november #9 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har et helt slitsomt oppheng i år finne best mulig ytterklær og sko til barna, oversender alt og blir aldri fornøyd, det være seg størrelse, passform, mykhet, vannsøyle, utseende osv. Og blir jo riktig nok aldri fornøyd da man ofte ikke får alt i eks en dress eller jakke, men må velge noe. Jeg blir så sliten av meg selv av dette og ender uansett opp med å angre på kjøpet. Bruker masse tid på undersøke og finne "gode" plagg. Noen råd til meg?😥 Anonymkode: 30891...49e Dette syke stresset ditt smitter trolig over på ungene. Søk hjelp, for deres skyld. 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #10 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du litt tendenser til «tvangstanker» på andre ting også? For jeg kan kjenne meg litt igjen i det - at ting plutselig vokser seg helt ut av proposjoner og at ting må være helt perfekt ellers føles det som verden vil rase sammen. Ikke på barnetøy altså, en på andre ting. Jeg VET jo selvsagt at ikke verken sunt eller rasjonelt, og jeg blir også veldig sliten av meg selv. Det er tvangspreget, rett og slett, selv om jeg ikke har fått noen diagnose på det eller noe. For meg hjelper det litt å minne meg selv på at nå er det «tvangstankene» som løper av gårde med meg, og det hjelper også å tenke f.eks. at «om to måneder betyr dette ingenting». Anonymkode: e3473...bb2 Ja, har slitt med andre tvangstanker tidligere som spiseforstyrrelse (frisk nå). Men er feks redd for at vinterdressen ikke er myk nok eller for stor/liten slik at barna skader seg pga dårlig bevegelighet. Anonymkode: 30891...49e 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #11 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, har slitt med andre tvangstanker tidligere som spiseforstyrrelse (frisk nå). Men er feks redd for at vinterdressen ikke er myk nok eller for stor/liten slik at barna skader seg pga dårlig bevegelighet. Anonymkode: 30891...49e Eller at skoene er litt for store og faller etc, dere skjønner kanskje hva jeg mener. Anonymkode: 30891...49e 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #12 Skrevet 3. november Det er ikke så nøye. De skal bare ut og leke, og kanskje gå noen turer ila uken; de skal ikke på 71°nord. Jeg jobber i bhg, og legger merke til at enkelte opphypede merker, fungerer dårlig i bruk. Ja, de er varme nok; og ja, de har verdens beste vannsøyle: Men de har en ræwa passform, er for trange i mansjettene eller en teit kant som står stivt rett opp i nesa på barna. Og da mine egne barn var små, så ble den billige ekstradressen kjøpt på H&M, den vi alltid brukte. I fht den oppskrytte merkedressen, var billigdressen mye mer behagelig og tilstrekkelig varm/tørr for datteren min. Ta barna med og prøv før du kjøper, og vær kritisk til all mulige tester online! Anonymkode: be153...1e1 8 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 3. november #13 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, har slitt med andre tvangstanker tidligere som spiseforstyrrelse (frisk nå). Men er feks redd for at vinterdressen ikke er myk nok eller for stor/liten slik at barna skader seg pga dårlig bevegelighet. Anonymkode: 30891...49e Hvor mange barn har du hørt om som har skadet seg pga at vinterdressen er for stor/liten/ikke myk nok? 12 4
Ny Bruker Skrevet 3. november #14 Skrevet 3. november Ikke kjøp på nett, men i en fysisk butikk der du kan ta på klærne. Masse tid spart. Unngår retur. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #15 Skrevet 3. november Typ 100% av oss over en viss alder, la oss si 40 bare for å ha et tall voks opp uten yttertøy som er like bra som det som er regna som dårlig nå. Vi greide oss virkelig fint, nå snakker jeg om komfort og utseende spesielt, for stort, for smått, stivt og allerhelst lappa minst en gang fordi det var arvetøy eller ting som skulle passe i flere sesonger. Vi lekte, var ute i all slags vær, ble våte og kalde innimellom og lærte oss å både si ifra og passe på selv som resultat. Det må ikke være perfekt, det går helt fint hilsen oss som har vært igjennom det. Anonymkode: a4302...55f 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #16 Skrevet 3. november Du må gi litt mer faen (og kanskje høre boka til Fugeli).. Så og si alle klær du kjøper i Norge er gode nok (verre med England hvor de kler barna sykt dårlig). Barna gir deg fort beskjed hvis det er noe de ikke er fornøyd med. Men som firebarnsmor, så har jeg tilgode å oppleve at barna ikke har vært varme og tørre. Selv med gjenbruks og arveklær. Jeg vasket og impregnerer ofte da 😅 Anonymkode: 0ee27...2c0 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #17 Skrevet 3. november Kan relatere og jeg bruker svimlende summer på yttertøy og sko. Kattnakken har best regntøy, så derfra har vi todelt sett, vinterregndress og helårsregndress. Vindsettet til Kattnakken er også gull verdt. Vinterdress er Isbjørn Of Sweden best. Vindfleece fra Gullkorn er et must. Sko er det Viking Goretex og Viking støvler. Så trengs det doock Boots. Vintersko fra Viking eller Superfit. Siden august i år har jeg brukt 10 000 Anonymkode: d46bf...01c 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #18 Skrevet 3. november Trenger du å gjøre ny research hver sesong? Jeg har funnet noe som funker for mine barn, og kjøper da det samme neste sesong, bare i annen størrelse. Anonymkode: 0f6c5...c61 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #19 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan relatere og jeg bruker svimlende summer på yttertøy og sko. Kattnakken har best regntøy, så derfra har vi todelt sett, vinterregndress og helårsregndress. Vindsettet til Kattnakken er også gull verdt. Vinterdress er Isbjørn Of Sweden best. Vindfleece fra Gullkorn er et must. Sko er det Viking Goretex og Viking støvler. Så trengs det doock Boots. Vintersko fra Viking eller Superfit. Siden august i år har jeg brukt 10 000 Anonymkode: d46bf...01c Oversender nok litt mer enn deg, kattnakken synes jeg er for stivt i forhold til at man får mye mykere regntøy som også holder tett. Og dock boots ble våte øverst og er litt trange. Anonymkode: 30891...49e
AnonymBruker Skrevet 3. november #20 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger du å gjøre ny research hver sesong? Jeg har funnet noe som funker for mine barn, og kjøper da det samme neste sesong, bare i annen størrelse. Anonymkode: 0f6c5...c61 Ja, for jeg er usikker på om det var bra nok. Og hvis mønster eller fargene for sesongen ikke er noe fint, så blir det heler ikke det merket den sesongen. Anonymkode: 30891...49e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå