AnonymBruker Skrevet 4. november #41 Skrevet 4. november Skjønner ikke dere kvinner at dette tullet deres med at det mentale må være på plass og oppvasken tatt for at dere skal kunne pule kun gjelder når det er snakk om sex med menn dere ikke er fysisk tiltrukket av? Anonymkode: 0fa6e...b20 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #42 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Skjønner ikke dere kvinner at dette tullet deres med at det mentale må være på plass og oppvasken tatt for at dere skal kunne pule kun gjelder når det er snakk om sex med menn dere ikke er fysisk tiltrukket av? Anonymkode: 0fa6e...b20 Damer er ikke roboter. Emosjonell intelligens og kontakt er viktig. Tiltrekning går ofte over om ikke det blir ivaretatt og forvaltet klokt. Anonymkode: aaabf...6ea 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #43 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (23 timer siden): Skjønner ikke kvinner at deres tilbakeholding av sex som en straff for mannen de er sammen med kan lage dårlig stemning? Anonymkode: ea2d0...c21 Hvor har du det fra at kvinner tilbakeholder sex de selv ønsker som straff? Da straffer de jo seg selv også. Eller mener du at man skal ha sex man ikke har lyst på? Og at hvis man ikke har det så straffer man mannen? Anonymkode: 08ffe...49e 6
AnonymBruker Skrevet 4. november #44 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjønner ikke dere kvinner at dette tullet deres med at det mentale må være på plass og oppvasken tatt for at dere skal kunne pule kun gjelder når det er snakk om sex med menn dere ikke er fysisk tiltrukket av? Anonymkode: 0fa6e...b20 Skjønner ikke dere menn at vi kvinner ikke fungerer på samme måte som dere? Anonymkode: 674ad...7d8 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #45 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 9.41): Kanskje han har humor? Overraskende mange kvinner forstår ikke humor, og burde ikke ta alt så seriøst. Kanskje hadde det blitt færre brudd også, og dermed færre bitre damer. Anonymkode: 21154...cbb Det er ikke humor. Slemme kommentarer og uttalelser blir ikke humor av at du sier "det er humor" etterpå. TS: La meg gjette: dette er en mann som tenker at akten er ferdig idet han selv kommer, etter fem jokk? Typisk uttalelse fra en mann som ser på sex som noe kvinner "gir til" menn, ikke noe man gjør sammen til begges glede. Finn deg noe bedre. Det finnes. Menn som på linje med oss er opptatt av at begge skal nyte, ikke at en skal komme. Anonymkode: f472f...323 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #46 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (23 timer siden): Skjønner ikke kvinner at deres tilbakeholding av sex som en straff for mannen de er sammen med kan lage dårlig stemning? Anonymkode: ea2d0...c21 Hvorfor tror du det er en straff og ikke en konsekvens? Anonymkode: 78aa7...c56 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. november #47 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor har du det fra at kvinner tilbakeholder sex de selv ønsker som straff? Da straffer de jo seg selv også. Anonymkode: 08ffe...49e Hvor har du det fra at de selv ønsker sex? Anonymkode: ea2d0...c21
AnonymBruker Skrevet 5. november #48 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvor har du det fra at de selv ønsker sex? Anonymkode: ea2d0...c21 Kvinner har også fysisk behov for sex. (Utover de aseksuelle, som kan være av begge kjønn.) Vi klarer imidlertid oftest ikke å ha sex med menn vi ikke tenner på. Så lurt å ikke bli en mann kvinnen ikke klarer å tenne på. Anonymkode: e54e0...527 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #49 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kvinner har også fysisk behov for sex. (Utover de aseksuelle, som kan være av begge kjønn.) Anonymkode: e54e0...527 Etter hva man leser på dette forumet er det da veldig mange kvinner som ikke har dette behovet. Anonymkode: ea2d0...c21
AnonymBruker Skrevet 5. november #50 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 8.06): Jeg blir ikke brukt, fordi vi ikke har sex. Og grunnen er dette.. Det er sjelden god stemning over tid, og jeg klarer ikke sex da. For meg kunne han like så godt funnet seg sex et annet sted, da det ikke virker som han vil det andre man gjør i et forhold unntatt sex… Jeg er jo heller ikke tilfredsstilt av ham, men jeg har mye mindre behov så jeg klarer meg selv.. Anonymkode: 40621...cfb Helt likt her. Er alltid han som lager dårlig stemning også, men det skjønner han ikke. Han skjønner heller ikke hvorfor vi «aldri kan pule», enda jeg har forklart han at jeg står alene med alt. Det eneste han gjør er å lage dårlig stemning for alle, ligge på sofaen eller drive med hobbyen sin. Ja, jeg skal gå fra han når unga blir litt større. Han har vært utro også. Var visst min feil. Anonymkode: 4cb72...9c3
AnonymBruker Skrevet 5. november #51 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor har du det fra at de selv ønsker sex? Anonymkode: ea2d0...c21 Hvis de ikke ønsker sex kan man ikke omtale det som straff at de ikke har det. Anonymkode: 08ffe...49e
AnonymBruker Skrevet 5. november #52 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis de ikke ønsker sex kan man ikke omtale det som straff at de ikke har det. Anonymkode: 08ffe...49e Ikke det? Så hvis jeg ikke ønsker å ta oppvasken, og bare overlater det til partneren min å ta siden hun ikke lager middagen så er ikke det en form for straff fra meg? Anonymkode: ea2d0...c21
AnonymBruker Skrevet 5. november #53 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, jeg skal gå fra han når unga blir litt større. Hvis du har bestemt deg, bør du gå allerede nå. Det er slemt og utspekulert å bo under samme tak på falske premisser. Du utnyttet ham. Anonymkode: afd5b...d48
Flintis Skrevet 6. november #54 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 8.06): Jeg blir ikke brukt, fordi vi ikke har sex. Og grunnen er dette.. Det er sjelden god stemning over tid, og jeg klarer ikke sex da. For meg kunne han like så godt funnet seg sex et annet sted, da det ikke virker som han vil det andre man gjør i et forhold unntatt sex… Jeg er jo heller ikke tilfredsstilt av ham, men jeg har mye mindre behov så jeg klarer meg selv.. Anonymkode: 40621...cfb Hm... mannen tenner deg ikke, så da bør dere vel åpne eller avslutte forholdet så du unngår å være utro om du finner en som tenner deg.
Maleficenta Skrevet 6. november #55 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 13.49): Synes ikke samboeren til ts har noe han skulle ha sagt. Men hadde de vært gift, så ville det fulgt ekteskapelige plikter for konen (dvs ts). Enn så lenge dere ikke er gift, så har han ikke krav på sex. Anonymkode: 58a05...ccc Hvilket tiår lever du i?
AnonymBruker Skrevet 6. november #56 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 8.18): Skjønner ikke hvordan dere ender opp med så enkle menn. Man må jo være litt selektiv når man velger partner. Anonymkode: 29a04...6fc Enkle damer får enkle menn Anonymkode: c8999...87d
AnonymBruker Skrevet 6. november #57 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 7.45): Det er en veldig gjentakende setning min samboer lirer ut av seg.. og at det er så og så lenge siden han har fått pult. Som at sex er en gode han skal ha? Skjønner ikke menn at for å «få pult» må den mentale relasjonen også være på plass? At man må vise litt interesse for den man skal ha sex med..? At intimitet uten sex eller vel så viktig? Eller finnes ikke slike menn? Bør han bare få pule selv om dagen sammen har vært preget av dårlig stemning og null oppmerksomhet? Anonymkode: 40621...cfb Du kan kanskje snu på det; Skjønner en ikke at for at den mentale romantiske relasjonen skal være på plass må det være en seksuell dimensjon på plass, og at man må vise interesse for også partnerens (seksuelle) behov. At intimitet uten en seksuell dimensjon er noe helt annet enn mange ønsker seg i et forhold. Så sier jeg ikke at du ikke skjønner dette, men jeg tror en ofte glemmer at sex og seksuell tiltrekning stort sett er utgangspunktet for en romantisk relasjon og et forhold, og døråpneren til at en blir kjent og utvikler romantiske følelser. Hvis en "skrur av" denne kilden til kjærlighet og intimitet i forholdet er det kanskje ikke så overraskende om nettopp intimiteten og oppmerksomheten dabber av. Høna og egget osv. Anonymkode: a232a...b43 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #58 Skrevet 6. november Min erfaring er at når det seksuelle blir ett problem, eller når det seksuelle blir ett tema som skaper mye frustrasjon/misnøye, så handler det ikke om sexen i det hele tatt.. Når dette blir ett problem så er det gjerne flere ting som ikke er på plass, veldig enkelt og generelt forklart så tenker jeg at den personen som vil ha mer sex egentlig ønsker å føle seg mer sett og har følt seg uelsket/oversett over lengre tid.. Den andre personen føler gjerne ikke noe sex lyst, for den føler seg også uelsket og oversett… Ofte har begge parter gått lenge og ventet og håpet og ofte gått på bekostning av seg selv.. Jeg kunne ønske jeg visste tidligere i livet at når ‘’forskjellig sexlyst’’ blir ett problem, og begge eller en av partene prøver gjentatte ganger å snakke om det, uten endring, så handler det mer om at en av eller begge er kommet til ett punkt der det ofte ikke er så mye raushet igjen for hverandre av forskjellige grunner.. Sier ikke at dette gjelder alle selvsagt, og noen ganger så er det gode grunner for at rausheten er borte selvsagt, men uansett så mener jeg at når det seksuelle blir er problem over tid, og begge føler at de ikke blir tilfredsstilt eller føler seg direkte avvist og/eller uelsket, eller presset over tid, så burde forholdet avsluttes…. Ikke bare på grunn av sexen, men mangelen på respekt og raushet for hverandre.. Ingen fortjener å leve med noen som de ikke føler vil ha sex eller nærkontakt eller føle de må be/mase/trygle om fysisk kontak, og ingen fortjener å leve med noen som de føler at de må ha sex, gi nærkontakt og bare ‘’gir etter’’ for å unngå dårlig stemning.. Veldig enkelt sagt, så passer dere ikke sammen da.. Begge deler er like gyldig, å ønske mer sex, og å ønske mindre sex.. Jeg kan ikke være sammen med en som trenger mye fysisk kontakt, klemmer, sitte nær i sofaen, holde hender, liker å kysse og kose.. Jeg føler meg invadert og direkte kvelt.. Så jeg trenger en som uttrykker sine behov med ord, jeg blir tent av at partneren min sier rett ut at han vil ha sex.. Prøver han å ‘’tafse’’ gjennom dagen blir jeg bare irritert.. 😂 Dette er noe jeg også er veldig tydelig på med en gang.. Jeg kan da heller ikke være partner med en som trenger mye nærkontakt eller har fysisk kontakt som ‘’kjærlighets språk’’.. Eller trenger generelt nærkontakt gjennom klemming og kos for å føle seg elsket eller for å føle nærhet.. For det kan jeg rett og slett ikke gjøre for han.. Og er ikke partneren min komfortabel med å uttrykke seg verbalt til meg, så kan ikke jeg heller kreve det av han.. Mange er ukomfortable og føler det unaturlig å måtte si at: Jeg vil pule eller jeg er kåt, eller spørre rett ut: Er du i humør for sex i kveld? Og det er helt greit og akseptabelt at ikke alle er det, men da kan ikke vi være sammen.. Og omvendt, det er helt greit å både trenge og ønske fysisk kontakt gjennom dagen, men jeg kan ikke være sammen med han da.. Kan jo også legge til at når jeg er i forhold med en som er komfortabel med hvordan jeg er, så mangler det ikke på noe seksuelt 😂 Altså jeg er ganske umettelig med rette person… Jeg er jo også ganske direkte verbalt.. Handler om å finne rette person for en selv.. Anonymkode: 32f22...ab0
AnonymBruker Skrevet 6. november #59 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 7.45): Det er en veldig gjentakende setning min samboer lirer ut av seg.. og at det er så og så lenge siden han har fått pult. Som at sex er en gode han skal ha? Skjønner ikke menn at for å «få pult» må den mentale relasjonen også være på plass? At man må vise litt interesse for den man skal ha sex med..? At intimitet uten sex eller vel så viktig? Eller finnes ikke slike menn? Bør han bare få pule selv om dagen sammen har vært preget av dårlig stemning og null oppmerksomhet? Anonymkode: 40621...cfb Jeg kunne sagt akkurat det samme til kvinner, med omvendt fortegn. Det som er mest skremmende om slike innlegg som dette er at de aller fleste kvinner forventer at menn som skal være som kvinner i tangegangen, og så forstår ikke kvinner seg på menns tankegang i hele tatt. Et stort paradoks i grunn. Eller mer humoristisk. Anonymkode: 84b17...caa
AnonymBruker Skrevet 6. november #60 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kunne sagt akkurat det samme til kvinner, med omvendt fortegn. Det som er mest skremmende om slike innlegg som dette er at de aller fleste kvinner forventer at menn som skal være som kvinner i tangegangen, og så forstår ikke kvinner seg på menns tankegang i hele tatt. Et stort paradoks i grunn. Eller mer humoristisk. Anonymkode: 84b17...caa Ja det er på mange måter et paradoks, for en lukker på den ene siden øynene for partnerens behov og mer eller mindre avfeier dem som noe ubetydelig, samtidig som en løfter frem sine egne som noe som må tilfredsstilles. "Han må tilfredsstille mine behov for intimitet, interesse og oppmerksomhet, så kan jeg kanskje vurdere hans behov etterpå". Anonymkode: a232a...b43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå