Gå til innhold

Barn 12 år, fri bruk av mobil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken tilgang har barnet på mobil? Kan de bruke mobilen sin så mange timer de ønsker i løpet av dagen? Hvilke begrensninger har dere?

Anonymkode: 7ef2a...76a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ringe og sende mld fritt. Bruker telefonen veldig lite ellers pga har ikke tilgang til så mye annet enn det og Spotify. Anbefaler family link.

Anonymkode: 60ee5...e93

• Nyttig 1
Skrevet

Min 11 åring styrer selv, han legger den fra seg og er aktiv når han vil. Jeg har gitt de frihet så lenge skolearbeid prioriteres. 

Anonymkode: 71497...c0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Får ringe og sende mld fritt. Bruker telefonen veldig lite ellers pga har ikke tilgang til så mye annet enn det og Spotify. Anbefaler family link.

Anonymkode: 60ee5...e93

Bruker også Family Link. Hen har åpen mobil fra 14:05-20:00 (etter skole) og fra 07:00-20:00 i helgene. Ingen andre apper enn Spotify, Storytel og Duolingo, der sistnevnte har max tid på 15 min/dag. Hen kan sende mld og ringe fritt, men får ikke lov til å sende masse tullemeldinger med venner, da sier vi stopp. Vi har full tilgang til meldinger og bruk generelt.

Hen bruker telefonen gjennomsnittlig 30 min om dagen, men da telles ikke lydbok og musikk med riktignok. Har ikke tv eller iPad, spiller 1-2 timer dataspill i helga og ser gjerne en film sammen eller et par episoder av en serie. Det er ikke aktuelt med sosiale medier før tidligst vgs, jeg håper det snart blir innført aldersgrense så vi slipper presset, men det kommer ikke til å påvirke våre regler. Det er ingen protester her enda, vi snakker masse om nettvett og hvorfor dette er så skadelig. Hen ønsker selv å unngå unødvendig skjermbruk. 

Anonymkode: a6eab...e5a

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...