Gå til innhold

Er Oppsal i Oslo et farlig sted?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har familie som bor på Oppsal. Og de trives veldig godt. De har bodd der i 50 år, og barna deres bor der nå, med sine barn. Og alle trives godt.

Anonymkode: e9b2d...a00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt inntrykk av at Oppsal er sånn typisk "hvitt" arbeiderklasseområde. Litt sånn den gode gamle nabolagsfølelsen anno 1960. 

Anonymkode: f051c...798

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Altså du virker veldig naiv ts. Sikker på at du skal flytte til Oslo? At større borettslag/sameier har vekter som passer litt på tror jeg er ganske vanlig. Det har vi også der jeg bor, uten at det er noen spesielle problemer her. Ungdomsgjenger kan du møte på overalt. 

Anonymkode: b81cb...f60

Hva er problemet ditt? Hvorfor svarer du så jævlig frekt? Skjerp deg, seriøst. 

Jeg bor allerede i Oslo og har gjort det i flere år. Jeez, er det mulig. Men, er ikke kjent på Oppsal og derfor spør jeg her. Forresten har jeg blitt utsatt for grov vold av ungdommer, derfor er jeg redd for sånne ungdomsgjenger. Skal du gjøre narr av meg for det og? Hvor patetisk jeg er som har PTSD pga vold? Noe mer du skal mobbe meg for? Du liker kanskje at damer blir banket opp? 

Anonymkode: 59dd3...80b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg bor allerede i Oslo og har gjort det i flere år. Jeez, er det mulig. Men, er ikke kjent på Oppsal og derfor spør jeg her. Forresten har jeg blitt utsatt for grov vold av ungdommer, derfor er jeg redd for sånne ungdomsgjenger. Skal du gjøre narr av meg for det og? Hvor patetisk jeg er som har PTSD pga vold? Noe mer du skal mobbe meg for? Du liker kanskje at damer blir banket opp? 

Jeg (som ikke er den du svarte, jeg har ikke skrevet i tråden før nå) forstår at folk lurer litt når du i fullt alvor spør om sannsynligheten for at tenåringer kaster granater på deg hvis du bor på Oppsal. Hvis synet av tenåringsgutter alene fører til «hysteriske anfall» for din del blir det jo også krevende uansett. De finnes overalt, såpass mange at man ikke får styrt unna dem. I tillegg fremstår spørsmålet «Hvorfor er de så sinte og voldelige akkurat der?» litt pussig. Som om det er en mulighet for at det finnes en helt særegen voldskultur på Oppsal som ikke kan gjenfinnes andre steder i landet. Det fremstår temmelig naivt. 

Ingenting av dette er ment som hverken hets, mobbing eller latterliggjøring. Det må være voldsomt begrensende å få hysteriske anfall av tenåringsgutter som ikke gjør en flue fortred kun fordi de er tenåringsgutter. Det at du har blitt utsatt for traumatiserende ting og sliter kraftig med det nå er selvfølgelig bare leit. Jeg sier bare at det ikke er helt unaturlig at noen spør om du kanskje ikke burde flytte bort fra kjente omgivelser når du (helt uforskyldt og med god grunn) er såpass engstelig og strever med å kartlegge aktuelle områder. 

Anonymkode: 77cd2...8ad

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 20.56):

Oslo er et farlig sted

Svenske tilstander er blitt virkelighet 

Anonymkode: 66b21...bce

Det er det da virkelig ikke 🙄 Så lenge man oppfører seg normalt, så er Oslo en trygg og fin by å oppholde seg i. 

Og det vet jeg, fordi jeg har vært mye i Oslo de siste månedene. Har aldri følt meg utrygg. 

Du kan umulig ha vært mye i Oslo 😄 Folk som ikke har kjennskap til byen, svarer sånn som du gjør. 

Endret av Mardina
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 20.53):

Jeg ser at det er flere leiligheter der til ganske greie priser, men så leste jeg i Nordstrands Blad (får ikke linket til artikkelen fordi det er betal-artikkel) at det er så mye problemer med ungdomskriminalitet og narkotika/vold der 😮 

Er det så ille? Risikerer man å bli banket opp av tenåringer eller at de kaster granater på deg liksom?  Jeg syns tenåringsgutter er kjempeskumle, så hvis det bor mange sånne der så får jeg jo helt hysterisk anfall hver gang jeg går ut døra. Hvorfor er de så sinte og voldelige akkurat der? 

Det ene borettslaget måtte leie inn vektere fordi de som bodde der var så redde. Hvis det er såpass farlig så vet jeg ikke om jeg tør legge inn noe bud. Eller er det noen steder som er farligere enn andre der? 

Nå overdramatiserer du veldig. Nei, Oppsal er ikke et sted med spesielt mye kriminalitet og nedover mot Godlia og Østensjøvannet er det ganske fint. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 16.52):

Det var jeg som skrev svaret til deg, og jeg står for alt jeg skrev - du virker naiv. At du har blitt utsatt for vold visste jeg jo ikke og det er selvfølgelig veldig dumt. Men sannheten er at du risikerer å bli utsatt for vold overalt (sjansen er veldig liten da). Hvis du bor i Oslo, hvorfor ikke ta en tur til Oppsal å se selv da. Kanskje sett deg inn i offentlig statistikk om de ulike bydelene o.l. Men du velger å spørre her på kvinneguiden i stedet for. Smart. 

Anonymkode: b81cb...f60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...