Gå til innhold

Hvordan få glassdøren på komfyren rein igjen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg lurer på hvordan jeg får glassdøren innvendig i komfyren rein igjen. Jeg er akkurat flyttet hjemmefra og tørr ikke spørre mamma. Legger ved noen bilder

Anonymkode: b115b...f8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å vri opp litt vann med en klut og drysse over natron, så tar jeg litt sitron over og lar det stå i ca.15 min. Så tar jeg litt folie og lager ball og vasker over med den. Etterpå går jeg over med klut og vipps ser den fin og ren ut.

Anonymkode: a4a83...5cc

Skrevet

Hos meg er det faktisk 3 glassplater. Alle kan taes av. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts spurte om døren og ikke inni ovnen.

Anonymkode: a4a83...5cc

Vel den blir også ren 🤪🤪

Anonymkode: 9ab24...a39

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 14.22):

Hei jeg lurer på hvordan jeg får glassdøren innvendig i komfyren rein igjen. Jeg er akkurat flyttet hjemmefra og tørr ikke spørre mamma. Legger ved noen bilder

Anonymkode: b115b...f8d

Det viktige, ts, er å IKKE ukritisk ta råd fra fremmede på nett. Rådene fra et tilfeldig utvalg mennesker er mer trolig til skade enn til hjelp. Det er godt mulig din mor, spesifikt, vet hvordan man effektivt og uten å skade glasset faktisk vasker en komfyrdør. Men folk flest vet det ikke. 

Folk flest har så dårlig egenhygiene at «normal håndvask» var det primære tiltaket mot covid. Folk flest har ikke imponerende god boevne (heller har de sjokkerende dårlig evne til å klare seg i hverdagen).

Detdu gjør er å google problemet ditt. Og så utviser du kildekritikk på det du får opp. 

Personlig bruker jeg dette produktet til blant annet utfordringen du har. https://sunkost.no/livsstil/vaskemidler/husvask/c-vidunderkrem-parfymefri

Men ta meg for all del ikke på ordet. Jeg er også en tilfeldig fremmed på nett. Så utvis kildekritikk.

Anonymkode: b333b...34d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker dampfunksjonen i ovnen min. Heller vann i en stekeplate og setter ovnen på ca. 80 grader undervarme (ikke over) og lar det dampe godt inni ovnen. Derifra tar jeg klut/tørkepapir og tørker av flekker og ting som er brent fast. Funker fjell. :) 

Anonymkode: e0858...d38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker dampfunksjonen i ovnen min. Heller vann i en stekeplate og setter ovnen på ca. 80 grader undervarme (ikke over) og lar det dampe godt inni ovnen. Derifra tar jeg klut/tørkepapir og tørker av flekker og ting som er brent fast. Funker fjell. :) 

Setter stekeplaten på nederste rist forresten.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tør du ikke å spørre moren din?

Anonymkode: 86cbd...302

Skrevet

Damp fungerer stort sett ok. Jeg liker glasskrape. Da får man fjernet det som er fastbrent på glasset, og så kan Jif Kjøkken gjøre resten. Om ikke det er nok en ny runde damp. 

Det viktige er å sjekke manualen, for i de fleste stekeovner med pyrolyse står det at glasset må være rent før man starter pyrolyseprogrammet. Ellers brenner man fettet fast i glasset, og gjør det veldig vanskelig å fjerne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...