Thyra Skrevet 3. november #41 Skrevet 3. november Dere som har veldig få plagg, hvordan gjør dere med klesvask? Dere får vel aldri fylt en vaskemaskin før dere er tom for skift? Er jo ikke alle klær som kan vaskes sammen heller.
AnonymBruker Skrevet 3. november #42 Skrevet 3. november Thyra skrev (4 minutter siden): Dere som har veldig få plagg, hvordan gjør dere med klesvask? Dere får vel aldri fylt en vaskemaskin før dere er tom for skift? Er jo ikke alle klær som kan vaskes sammen heller. Jeg har ikke noe tvangsmessig behov for å stappe maskinen full av klær hver gang jeg vasker, så det er ikke noe jeg tenker så veldig på. Anonymkode: b5d4d...c4b
Thyra Skrevet 3. november #43 Skrevet 3. november (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke noe tvangsmessig behov for å stappe maskinen full av klær hver gang jeg vasker, så det er ikke noe jeg tenker så veldig på. Anonymkode: b5d4d...c4b En ting er å "stappe full maskinen", noe annet er å stadig kjøre vaskemaskinen med et par plagg. Må ihvertfall være praktisk å ha en del av ting man skifter ofte, som undertøy, sokker, t-skjorter (jeg bruker t-skjorter under hele året,stort sett), så trenger man ikke å vaske klær så ofte. Endret 3. november av Thyra 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #44 Skrevet 3. november Thyra skrev (5 minutter siden): En ting er å "stappe full maskinen", noe annet er å stadig kjøre vaskemaskinen med et par plagg. Må ihvertfall være praktisk å ha en del av ting man skifter ofte, som undertøy, sokker, t-skjorter (jeg bruker t-skjorter under hele året,stort sett), så trenger man ikke å vaske klær så ofte. Jeg har to sett med sengetøy, når det ene går i vasken går det andre på. Har 7 t-skjorter, 10-12 truser og 4-5 par med sokker til sommerbruk. Kanskje 6-8 par med tynne og tykkere ullsokker. Om sommeren bruker jeg sjelden sokker uansett. Jeg trives med å vaske klær noen ganger i uken, liker ikke å la det hope seg opp mer enn hva jeg får plass til i en eller to maskiner. Må jeg vaske kun to plagg gjør jeg det, det har jeg ingen problemer med. Anonymkode: b5d4d...c4b
AnonymBruker Skrevet 3. november #45 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mine kollegaer forteller ofte hvor mye klær de har. Over 100 kjoler kan ei si hun har. Noen forteller om over 60 jeans og så kommer andre bukser i tillegg. Ei kastet 26 jakker og det vises ikke i skapet. Virker som at å ha minst 50 skjørt er helt vanlig🙈 Er det dette som er normalen? Har de fleste nok klær til å fylle et helt rom? Er det meg som er utenom normalen som har alt jeg eier av klær i et normalt dobbelt garderobeskap? Som har 3 bukser i tillegg til 2 treningbukser, ei turbukse og to kosebukser. Har kun 4 ytterjakker (som dekker alle årstider). Har nok under 10 av alle typer klær når jeg tenker etter. Jeg klarer meg fint. Mye av det jeg har er mange år gammelt og fortsatt fint. Kjøper sjeldent klær, kun når jeg trenger det. Kjøper ikke dyrt heller. Sjeldent på salg for den del. Kjøper det jeg liker, som passer med det jeg har, når jeg trenger det. Anonymkode: f0a88...4c7 Jeg er som deg, og synes det er helt topp Anonymkode: 7d590...871
AnonymBruker Skrevet 3. november #46 Skrevet 3. november Jeg er nok mer som deg, men har mye, eller litt mer, av noe. Har f.eks tre jakker: en regnjakke, en litt lengre skalljakke og en vinterjakke, liker bare regnjakken. Jeg har ett par vintersko som er over 20 år gamle, men fire par sneakers (to er ganske utgått og ett par er litt for trange). Har sikkert 50 par med sokker, men ellers har jeg 1 kjole, 2 bh'er, ca 15 undikkker og singlets (noen hele andre hullete), sikkert like mange gensere, men bare halvparten passer/er kledelig, noen jeans, men bare ett par som er behagelig/passer/uten hull, ca 5 stygge, utgåtte og gamle jogge-/slappe-av-bukser, tre skjerf, ett par hansker (hvis ikke noen har stukket av med de) og en hjemmestrikket genser fra min mor. Jeg går aldri på shopping for å kikke eller bare på gøy, går når jeg må ha noe nytt, og synes ikke det er gøy. Vil inn og ut så fort som mulig - straka vegen - og minst mulig av- og påkledning. Anonymkode: b8487...aa0
AnonymBruker Skrevet 3. november #47 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mine kollegaer forteller ofte hvor mye klær de har. Over 100 kjoler kan ei si hun har. Noen forteller om over 60 jeans og så kommer andre bukser i tillegg. Ei kastet 26 jakker og det vises ikke i skapet. Virker som at å ha minst 50 skjørt er helt vanlig🙈 Er det dette som er normalen? Har de fleste nok klær til å fylle et helt rom? Er det meg som er utenom normalen som har alt jeg eier av klær i et normalt dobbelt garderobeskap? Som har 3 bukser i tillegg til 2 treningbukser, ei turbukse og to kosebukser. Har kun 4 ytterjakker (som dekker alle årstider). Har nok under 10 av alle typer klær når jeg tenker etter. Jeg klarer meg fint. Mye av det jeg har er mange år gammelt og fortsatt fint. Kjøper sjeldent klær, kun når jeg trenger det. Kjøper ikke dyrt heller. Sjeldent på salg for den del. Kjøper det jeg liker, som passer med det jeg har, når jeg trenger det. Anonymkode: f0a88...4c7 26 jakker og 50 skjørt, da lurer jeg på om man rekker bli glad i plaggene? Jeg har mye og dyre klær. Men og sosiale antenner nok at jeg ikke snakker høyt om mengden klær. Jeg skammer meg. Har heller ingen behov av å skryte av at jeg har vært med på forsøple naturen de årene jeg hadde et shoppeproblem. Jeg har hatt shoppestopp i 3år. Har kolleger som snakker om slikt og tenker da at de har samme problem som mange andre; man shopper for å fylle en indre tomhet. Anonymkode: 8eb37...159 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #48 Skrevet 3. november Thyra skrev (1 time siden): Dere som har veldig få plagg, hvordan gjør dere med klesvask? Dere får vel aldri fylt en vaskemaskin før dere er tom for skift? Er jo ikke alle klær som kan vaskes sammen heller. Jeg har et barn også, så sammen klarer vi å få en full maskin med mørkt i uka. Hvite klær har vi ikke nok til å få en full maskin, men da vaskes det når det er nok til å fylle tørkestativet. Det samme med røde klær. Det tar ca 2-3 uker. 60 grader, litt over en uke mellom hver gang en full maskin med det. Sengetøy kommer i tillegg. Der vaskes og tørkes det på samme dag, for da slipper det å brettes. Det samme som tas av går på igjen. Ved sykdom, kattas grisete poter eller evt mensengris går det andre trekket på 😅 Anonymkode: 8f5f8...034
AnonymBruker Skrevet 3. november #49 Skrevet 3. november Hareena skrev (7 timer siden): Hvor mange vesker har du? 🤫 Anonymkode: 8f5f8...034
AnonymBruker Skrevet 3. november #50 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er bare galskap og overforbruk! Anonymkode: 984e8...4c5 Ikke nødvendigvis. Jeg har sikkert godt over 100 kjoler, de fleste er arvet. Kjøper ikke nytt med mindre jeg må (typ regntøy, sko som ikke lenger kan fikses av skomaker osv) Kaster ikke fullt brukbare plagg men styler de heller. Sist jeg kjøpte ny kjole selv var i 2009, fant en nydelig en på jobbtur som jeg ikke klarte motstå. Anonymkode: d8623...a08
AnonymBruker Skrevet 4. november #51 Skrevet 4. november Jeg har 7 jakker ca. 5 bukser (4 av dem er like) 1 veske 7 sko 5 kjoler 4 gensere 4 bluser 2 cardiganer 7 topper Anonymkode: 3cef3...7be
AnonymBruker Skrevet 4. november #52 Skrevet 4. november Glemte å ta med 3 skjørt. Anonymkode: 3cef3...7be
AnonymBruker Skrevet 4. november #53 Skrevet 4. november Jeg har mye mer sans for din løsning enn kollegaene sine. Inntil for ett år siden hadde jeg mye klær i klesskapet, selv om jeg aldri har hatt de mengdene du beskriver. Likevel endte jeg alltid opp med å bruke en liten del av det jeg hadde og alltid bare de klærne jeg likte best, mens alt det andre bare ble liggende i klesskapet og ta opp plass og skape dårlig samvittighet. Det siste året har jeg tatt grep, solgt alt jeg ikke bruker på Tise/Finn eller på gjenbruksbutikk. Tjent mye penger på det, 40 000-50 000kr. Og det er så deilig å bare ha klær jeg faktisk bruker i skapet, og at jeg har oversikt over hva jeg har. Setter mye mer pris på klærne mine nå enn før, selv om jeg har en god del mindre. Hva er poenget med å ha 40 skjørt egentlig. Hvem bruker så mange skjørt i løpet av et år? Samme gjelder vel bukser og kjoler osl… Anonymkode: cf418...bba
AnonymBruker Skrevet 4. november #54 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 18.16): Jo eldre jeg blir, jo viktigere er det for meg med kvalitetsplagg. Polyester = plast, gidder ikke å pakke meg inn i plastikk lenger. Strikker gode gensere og cardigans av mykt garn i merinoull, kjøper ellers klassiske kvalitetsklær som varer i mange år. Har funnet flere skatter på Tise. Prøver å tenke miljø, og på at mine egne barn skal overta verdenen vi lever i. 100 eller 50 kjoler tyder på ukritisk shoppinggalskap på billigkjeder som H&M og Sparkjøp. Anonymkode: fe063...29a Kan jeg spørre hvor du kjøper klærne dine som ikke inneholder polyester? Bortsett fra Tise. Ønsker å bli flinkere til å kun bruke klær som inneholder merinoull, alpakka etc. Har hittil funnet en nettbutikk, og det er Woolland.no. Men ønsker gjerne flere tips 🤗 Skrev noen poster ovenfor deg, og har solgt en del klær på Tise - bare for å få vekk ubrukte klær. Det som jeg ikke har fått solgt har blitt gitt bort til Fretex. Anonymkode: b18df...7a8
kjærring Skrevet 4. november #55 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 11.34): Mine kollegaer forteller ofte hvor mye klær de har. Over 100 kjoler kan ei si hun har. Noen forteller om over 60 jeans og så kommer andre bukser i tillegg. Ei kastet 26 jakker og det vises ikke i skapet. Virker som at å ha minst 50 skjørt er helt vanlig🙈 Er det dette som er normalen? Har de fleste nok klær til å fylle et helt rom? Er det meg som er utenom normalen som har alt jeg eier av klær i et normalt dobbelt garderobeskap? Som har 3 bukser i tillegg til 2 treningbukser, ei turbukse og to kosebukser. Har kun 4 ytterjakker (som dekker alle årstider). Har nok under 10 av alle typer klær når jeg tenker etter. Jeg klarer meg fint. Mye av det jeg har er mange år gammelt og fortsatt fint. Kjøper sjeldent klær, kun når jeg trenger det. Kjøper ikke dyrt heller. Sjeldent på salg for den del. Kjøper det jeg liker, som passer med det jeg har, når jeg trenger det. Anonymkode: f0a88...4c7 Alle mine klær får plass i en malm kommode fra ikea. Bortsett fra at de to nederste skuffene er til sengetøy. Og det inkluderer alt av undertøy og sokker også
Grønnsaksvaffel Skrevet 4. november #56 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan jeg spørre hvor du kjøper klærne dine som ikke inneholder polyester? Bortsett fra Tise. Ønsker å bli flinkere til å kun bruke klær som inneholder merinoull, alpakka etc. Har hittil funnet en nettbutikk, og det er Woolland.no. Men ønsker gjerne flere tips 🤗 Skrev noen poster ovenfor deg, og har solgt en del klær på Tise - bare for å få vekk ubrukte klær. Det som jeg ikke har fått solgt har blitt gitt bort til Fretex. Anonymkode: b18df...7a8 De fleste butikker har klær som ikke inneholder polyester.
AnonymBruker Skrevet 4. november #57 Skrevet 4. november Tre bukser, 5 tskjorter, en genser, 2 skjorter, sokker, arbeidstøy og en jakke. Anonymkode: f4a71...ec9
AnonymBruker Skrevet 5. november #58 Skrevet 5. november Jeg har mye. Men det meste er gammelt, jeg har samlet gjennom flere år og tar veldig godt vare på ting. Har bl.a. 100 skjerf, 170 kjoler, 50 gensere, 20 cardigans, 30 bluser, 45 bukser, 53 jakker, 40 skjorter og 80 vesker 😅 Har et godt garderobesystem og bruker faktisk alt. Anonymkode: 2471a...079
AnonymBruker Skrevet 5. november #59 Skrevet 5. november For meg er klær bare til å verne seg mot kulde og dekke til kroppen. Så det trenger ikke være stilig til hverdags. Da trenger jeg bare noe litt finere den sjeldne gangen jeg er på møte eller noe. Anonymkode: 984e8...4c5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå