AnonymBruker Skrevet 2. november #21 Skrevet 2. november Jeg har vel rundt 50 kjoler, og dette samlet over 25 år. Og minst 5 av de burde jeg gi bort, da de er alt for små. Ellers så har jeg 1 bukse, 2 treningstights, en turbukse, 4 pysj, 5 t-shirt, 4 gensere og 4 jakker. Jeg bruker kjoler hver eneste dag, og elsker kjoler. Men jeg har ikke bil, er vegetarianer, og reiser med fly ca hvert 10 år. Anonymkode: 600ae...e63 1
AnonymBruker Skrevet 2. november #22 Skrevet 2. november Jeg har to vanlige doble garderobeskap. Bytter ut hver vår og høst (det ene skapet er i underetasjen). Alt av jakker og yttertøy er i skyvedørsgarderobe i gangen. Jeg er ikke en samler, så jeg gir bort det jeg er lei av eller ikke liker så godt. Gir det til det lokale Røde Kors, som har gratis kleskafe for de som trenger klær og sko. Anonymkode: 2a305...ebb
absinthia Skrevet 2. november #23 Skrevet 2. november Det er vanlig å ha alt for mye og jeg har alt for mye, men jeg bruker utrolig nok alt, selv om det gjerne går noen år mellom hver gang jeg trenger å bruke gallakjole. Jeg har plagg i garderoben som jeg kjøpte i 1989 og fortsatt bruker. I det siste har min datter tatt meg igjen, så derfor får hun bruke av omtrent halvparten av garderoben min, da hun kommer til å vokse fra både meg og klærne i løpet av 1-2 år og jeg ikke synes det er et poeng at vi skal ha to fullt utstyrte garderober med klær i samme størrelser. Jeg kjøper derfor ikke penkjoler til henne for tiden, selv om hun har en som er kjøpt til henne. Det samme gjelder skjørt, penjakke, kåper, pensko, støvletter til penbruk osv.. Det ser heldigvis ut til at vi klarer å slite ut noen topper og bukser på denne måten. Vi har en del klær som jeg har arvet etter min to yngste sønner, som både jeg og hun bruker, selv om noe er gitt videre til gutter innen familien, dermed hoper det seg opp ( Nå høres det ut som jeg går kledd som en tenåringsgutt, eller litt slaskete kledd, men det gjør jeg altså ikke) . Jeg regner med at om en stund kommer jeg til å arve klær etter henne.
AnonymBruker Skrevet 2. november #24 Skrevet 2. november Etter en rask opptelling: 15 kjoler (dette synes jeg er i overkant, men jeg bruker i hovedsak kjole) 4 skjørt 5 bukser 8 tskjorter 7 topper/gensere 4 cardigans og endel treningstøy. Anonymkode: e232f...073
AnonymBruker Skrevet 2. november #25 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Om alle i verden skulle levd som deg, ville ikke verden vart så mange uker. Det er en viktig ting å tenke over, før man kaster stein i glasshus. Du bor i Norge. Uansett om du dropper både klær og flyturer, så overkonsumerer du sett mot tilgjengelige ressurser. Anonymkode: 49d8a...d4c Og det vet du fint lite om! Jeg bor på et småbruk og dyrker nesten alt økologisk, strikker klær av ull fra lokale sauebruk, svær t sjelden jeg kjøper noe som helst. Når verden kom til august i år, hadde verden brukt opp jordens ressurser for i år. Så hvem som bidrar til at verden ikke skal vare så lenge kan du tenke litt mer over. Anonymkode: 49e82...ae3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. november #26 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Og det vet du fint lite om! Jeg bor på et småbruk og dyrker nesten alt økologisk, strikker klær av ull fra lokale sauebruk, svær t sjelden jeg kjøper noe som helst. Når verden kom til august i år, hadde verden brukt opp jordens ressurser for i år. Så hvem som bidrar til at verden ikke skal vare så lenge kan du tenke litt mer over. Anonymkode: 49e82...ae3 Om du donerer PCen og sier opp strømmen og wifi. Og helst også flytter til et varmt land der du ikke behøver oppvarming. Så er du et solid steg nærmere å faktisk bidra mer enn snittet til å beholde denne kloden. Anonymkode: 49d8a...d4c
AnonymBruker Skrevet 2. november #27 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Om du donerer PCen og sier opp strømmen og wifi. Og helst også flytter til et varmt land der du ikke behøver oppvarming. Så er du et solid steg nærmere å faktisk bidra mer enn snittet til å beholde denne kloden. Anonymkode: 49d8a...d4c Har egen ved og solceller, tror du skal konsentrere deg om deg selv. Anonymkode: 49e82...ae3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. november #28 Skrevet 2. november Jeg har 78 hverdags klesplagg. 18 singleter/topper, 6 t-skjorter, 1 hvit klassisk skjorte, 8 gensere, 8 cardigan, 8 strikkede gensere, 4 kjoler, 2 dressbukser, 3 jeansbukser, 5 slengbukser, 4 linbukser, 2 finstrikkede bukser, 1 grå joggebukse, 1 rød kosebukse, 1 treningstights, 3 skjørt og 3 shortser. Og 29 uteplagg. 1 kari traa fleecejakke, 2 luer, 1 pannebånd, 3 par votter, 1 skjerf, 1 buff, 1 merino ullgenser, 2 kari traa ullundertøysett, 1 boble bukse, 1 turbukse, 8 jakker og 6 par sko. Jeg synes det er mye, men jeg driver og selger/gir bort ting jeg ikke bruker 🙈 Skulle ønske jeg var flink til å strikke, så jeg kunne ha strikket alle klærne mine selv Anonymkode: b18df...7a8
AnonymBruker Skrevet 2. november #29 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har egen ved og solceller, tror du skal konsentrere deg om deg selv. Anonymkode: 49e82...ae3 Det gjør jeg. Det er derfor jeg skriver o 100+ kjoler og 50+ ytterjakker i en tråd som handler om klær. Og også er utenlands ca 10-12 ganger i året Anonymkode: 49d8a...d4c
AnonymBruker Skrevet 2. november #30 Skrevet 2. november Jo eldre jeg blir, jo viktigere er det for meg med kvalitetsplagg. Polyester = plast, gidder ikke å pakke meg inn i plastikk lenger. Strikker gode gensere og cardigans av mykt garn i merinoull, kjøper ellers klassiske kvalitetsklær som varer i mange år. Har funnet flere skatter på Tise. Prøver å tenke miljø, og på at mine egne barn skal overta verdenen vi lever i. 100 eller 50 kjoler tyder på ukritisk shoppinggalskap på billigkjeder som H&M og Sparkjøp. Anonymkode: fe063...29a 2
AnonymBruker Skrevet 2. november #31 Skrevet 2. november Jeg har en ikeakommode med undertøy, bukser og genser. 3 jeans, 3 sett med treningstøy, 1 dressbukse og 1 linbukse. Har sikkert 20 t-skjorter. 5 strikkagensere. 1 cardigan. Et bittelite høyskap der jeg oppbevarer 3 skjørt, 2 fine bluser, 10 kjoler og bunaden min. Så kommer selvsagt div yttertøy, men der også bare 2 turbukser og 5 forskjellige jakker med ulike egenskaper/passform. Bruker opp tøyet og kjøper aldri noe på impuls. Anonymkode: f32d4...5d3
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. november #32 Skrevet 2. november Jeg har veldig mye klær - har ikke talt hvor mange plagg jeg har. Jeg liker klær og liker å variere antrekk.
AnonymBruker Skrevet 2. november #33 Skrevet 2. november Som i en liten velassortert klesbutikk. Anonymkode: b3d7c...9e0 1
Thyra Skrevet 2. november #34 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det der er faktisk ganske interessant; Hjemmebukser, hjemmetopper, treningsbukser, treningstopper, vanlige bukser, t-skjorter; jeg kaster, har kun det jeg bruker. Kjoler, ytterjakker, cardigans, skjerf, vesker, høye hæler; never enough. Kroppsprodukter; har akkurat det jeg liker og trenger Sminke og hudpleie; never enough Anonymkode: 49d8a...d4c Hvorfor kaster du? Bedre å gi bort det du ikke bruker.
AnonymBruker Skrevet 2. november #35 Skrevet 2. november Thyra skrev (2 minutter siden): Hvorfor kaster du? Bedre å gi bort det du ikke bruker. Kaster ut av huset. Til venner, eller freetex. Man skal jo ikke ha tekstiler i søpla. Anonymkode: 49d8a...d4c
AnonymBruker Skrevet 2. november #36 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jo eldre jeg blir, jo viktigere er det for meg med kvalitetsplagg. Polyester = plast, gidder ikke å pakke meg inn i plastikk lenger. Strikker gode gensere og cardigans av mykt garn i merinoull, kjøper ellers klassiske kvalitetsklær som varer i mange år. Har funnet flere skatter på Tise. Prøver å tenke miljø, og på at mine egne barn skal overta verdenen vi lever i. 100 eller 50 kjoler tyder på ukritisk shoppinggalskap på billigkjeder som H&M og Sparkjøp. Anonymkode: fe063...29a Jeg har 50 kjoler, alle i bomull og lin, en penkjole i silke. Jeg bryr meg om kvalitet, og bra materialer. Men det har tatt meg 25 år og skaffe disse kjolene. Og jeg bruker kjole hver eneste dag. Ingen av de er fra H&M eller sparkjøp. Anonymkode: 600ae...e63 1
Thyra Skrevet 2. november #37 Skrevet 2. november Nimmi10 skrev (5 timer siden): Jeg er minimalist på alle områder og liker ikke å ha mer enn 20-25 plagg inkl jakker. Hvordan klarer du det? Om man f.eks har en dongeribukse, en dressbukse, en joggebukse, en treningstights, et sett med ullundertøy, en ullgenser, en cardigan, to tynnere gensere, en pen bluse, en kjole, en shorts, to singletter, fem t-skjorter, en vinterjakke, en høst og vårjakke, en turbukse, en regnbukse, en regnjakke, en pysjamas, en lue, et skjerf, et par votter, sokker og undertøy... Så er man allerede over 20-25 plagg. 1
Hareena Skrevet 2. november #38 Skrevet 2. november Nimmi10 skrev (5 timer siden): Jeg er minimalist på alle områder og liker ikke å ha mer enn 20-25 plagg inkl jakker. Forbilledlig. Ønsker å komme meg dit en dag.
Hareena Skrevet 2. november #39 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har ingen skjørt. Av kjole så har jeg en selvlaget serk for høytider. Bukser har jeg et sted mellom 5-10 stk, hvorav to er jeans. Kjøpte en ny jeans forrige uke da den ene snart er utslitt. Går mest i t-skjorter, så har vel 15-20 av de. Har mest hettegensere av langermet, der har jeg 6 stk. Truser, 15 stk. Nettopp fornyet da de jeg hadde var veldig hullete og falt fra hverandre. Har to sett nattøy. Har klær i bomull, ull og lin. Vinterjakker har polyester, det er ikke til å unngå. Har to vinterjakker. Jeg passer ikke ullkåpe. De skoene jeg bruker mest er nesten 15 år gamle fjellsko. De ser nesten ikke brukt ut. Om sommeren på det varmeste har jeg joggesko som brukes. Kjøper ikke sko hvert år for å si det sånn. Når klær blir hullete og slitt, går de over til å bli brukt som hageklær. Kjøper ikke egne klær til ‘kun’ hagen. Nei, er ikke særlig interessert i klær. Det meste av overdeler er merch. Men ikke spør hvor mange vesker jeg har 😬 Anonymkode: 8f5f8...034 Hvor mange vesker har du?
AnonymBruker Skrevet 2. november #40 Skrevet 2. november Jeg har nok 100+ jeans (noen er nok nesten 30 år) men har bare 1 kjole + bunad, 1 skjørt, 5 treningstights Anonymkode: a3784...704
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå