Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som jeg sklir mer og mer fra. Jeg har dessverre stått i mye vondt de siste årene. Dødsfall i nær familie og mye ekstra. Jeg forstår at hun blir lei og det tar energi. Hun orker ikke så mye tristhet rundt seg. Jeg forstår, men jeg føler meg sviktet på et vis. Hun har startet med dansing og vil blomstre. Helt fantastisk 💃 hun sitter også mye på TikTok Live og snakker med ukjente. Dette orker ikke jeg, er ikke særlig på TikTok. 
hun har fått mange nye venner, og det er samme sorten. Jeg orker det ikke. 
Hun vil bare ha det bra og er opptatt av å bare omgås folk med positiv energi sier hun. Jeg er den innerst inne, men er preget av mye motgang siste årene. Jeg har full jobb og ikke mye tid å møtes uansett. Men vi er kanskje ulike? Jeg liker alle vennene mine uavhengig hvilke situasjon de står i. 
Jeg har nå gått gjennom 2 dødsfall i nær familie på kort tid. Første så klager hun over hvor lite hun har vært der for meg, og at hun hadde tenkt å kjøpe blomster osv. nå ble det et nytt dødsfall og har ikke hørt noe. Jeg kjøpte blomster til henne for 6 mnd siden da hun hadde det kjipt 

Anonymkode: 069f9...0c4

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det kan virke som at hun har stikk av dårlig samvittighet overfor deg (".. hadde tenkt å kjøpe blomster"),   men at hun muligens ikke har energi til å omgås sorg og nedstemte mennesker 

Anonymkode: 2acae...bb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

det kan virke som at hun har stikk av dårlig samvittighet overfor deg (".. hadde tenkt å kjøpe blomster"),   men at hun muligens ikke har energi til å omgås sorg og nedstemte mennesker 

Anonymkode: 2acae...bb0

Det forstår jeg. Samtidig er det vanskelig å oppdage at folk du anser som gode venner blir usynlig når man står i vanskelige ting. Vi er alle ulik. Jeg tåler å stå i andres vansker, men hun tar andres vansker innover seg og får det vanskelig selv. 

Anonymkode: 069f9...0c4

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Venner skal støtte hverandre i godt og vondt syns jeg. Det å si til noen som har opplevd dødsfall nylig at de ikke tåler sånn energi er skikkelig ufølsomt og egoistisk. Hun kan tenke det, prøve å ikke ta det inn over seg, oppsøke den positive energien sin uten å si noe om det til deg isåfall. Hvis hun er så lite empatisk får hun ihvertfall prøve å skjule det.

Jeg har også hatt en sånn venn. Hun skulle ha støtte for sine problemer og kunne snakke i timesvis om seg selv. Hadde ofte lange syte statuser på Facebook og høstet sine doser med hjerter og sympati. Hun presterte alikevel stadig å si at hun ikke orket folk som snakket om sykdom f eks. Sånn energi kunne hun ikke ha rundt seg. Da jeg brått ble syk dumpet hun meg. Jeg var for negativ. Sannheten var nok at jeg ikke gav henne noe lenger. Det gav henne ikke noe tilbake, jeg var ikke morsom nok lenger, hadde som ufør og syk ikke noe å tilby som kunne heve hennes status. Enda så mange timer jeg hadde brukt på å høre på alle hennes problemer og kjærlighetssorger og drama, enda jeg fortsatt var den samme og bevisst ungikk å snakke om sykdommen og være "negativ" sammen med henne. 

Anonymkode: 5955f...95d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen har lyst å være venn med løker som driver med "lives" på Tiktok, med mindre det er store influensere. Det er bare flaut. 

Dere er for forskjellige. Move on. 

Anonymkode: faa0c...edd

AnonymBruker
Skrevet

Det er vondt og trist. Opplevde det samme når jeg mistet mann min i ung alder. De jeg trodde var mine venninner orket ikke å være der for meg når jeg ble enke. Men jeg fikk bedre kontakt med andre. Som selv hadde opplevd vonde ting. Egentlig er det bedre å møte folk som selv har opplevd at livet også kan være tøft og brutalt . 

Anonymkode: 0a96c...d12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...