Gå til innhold

Male eller ikke - hva ville dere gjort?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt et prosjekt i høst hvor jeg har malt vindu og dørkarmer i samme farge som veggen i gang, stue og kjøkken. Jeg har to nøytrale beige farger i disse rommene. Resultatet ble skikkelig fint, og det skapte et helhetsinntrykk i rommene. Jeg har lyst å gjøre det samme på soverommet, men der er veggene malt i en mørk blåggrønn farge (Jotun Balanse),og er litt redd for at det blir for voldsomt. Jeg syns fargen er nydelig, men den er ikke for alle. 

Har kjøpt ny bolig i et prospekt, og kommer til å selge leiligheten om halvannet år, så det må tas hensyn til. Dersom kjøper misliker veggfargen, og vil male over, så er det jo lettere for kjøper om lister forblir hvite. 

Usikker. 

Anonymkode: 2aad0...4b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hatt et prosjekt i høst hvor jeg har malt vindu og dørkarmer i samme farge som veggen i gang, stue og kjøkken. Jeg har to nøytrale beige farger i disse rommene. Resultatet ble skikkelig fint, og det skapte et helhetsinntrykk i rommene. Jeg har lyst å gjøre det samme på soverommet, men der er veggene malt i en mørk blåggrønn farge (Jotun Balanse),og er litt redd for at det blir for voldsomt. Jeg syns fargen er nydelig, men den er ikke for alle. 

Har kjøpt ny bolig i et prospekt, og kommer til å selge leiligheten om halvannet år, så det må tas hensyn til. Dersom kjøper misliker veggfargen, og vil male over, så er det jo lettere for kjøper om lister forblir hvite. 

Usikker. 

Anonymkode: 2aad0...4b9

Ville malt listene også slik du har gjort i resten av boligen. Gir en gjennomført, rød tråd i boligen.

Anonymkode: a548d...10e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville gjort det likt gjennom hele boligen

Anonymkode: 493a6...237

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det samme i forrige bolig. Interiørstylisten ba meg om å male om alle karmer og lister på de mørke rommene med hvit. Det var fordi vinduene fremstår som mindre hvis de er malt mørke. Så om du ikke har veldig store vinduer ville jeg ikke gjort det. Du kan evt male de en lysere nyanse av blå, det ser uansett bedre ut enn hvit og vinduet "krymper" ikke like mye.

Anonymkode: 2a42d...f56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gjorde det samme i forrige bolig. Interiørstylisten ba meg om å male om alle karmer og lister på de mørke rommene med hvit. Det var fordi vinduene fremstår som mindre hvis de er malt mørke. Så om du ikke har veldig store vinduer ville jeg ikke gjort det. Du kan evt male de en lysere nyanse av blå, det ser uansett bedre ut enn hvit og vinduet "krymper" ikke like mye.

Anonymkode: 2a42d...f56

Mørke rom med hvite karmer er noe av det styggeste som finnes!

Anonymkode: 493a6...237

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lister i samme farge som vegg, gir et absolutt bedre inntrykk. Innrammede vinduer gjør vinduene avgrenset. 

«Alle» interiørfolk i dag maler lister og vegger i samme farge.

Anonymkode: 02ba3...5f7

• Liker 1
Skrevet

Hadde droppet det med Balanse. Den gjør seg bedre med en annen farge på karm - eventuelt i din nye bolig.

Det blir for mørkt tenker jeg for folk flest :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...