Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ingen har flytende rente på lån, så kan sentralbanken virkelig bruke rentevåpenet til å få ned inflasjonen. De kan sette den til 90% om de vil. 

Folk og bedrifter betaler sin avtalte fasterente uansett. 

Med forbud mot fastrente, må kanskje bankene ta høyere fastrente. Mange vil bli utestengt fra å få lån til diverse, f-eks boliglån. Men det er bare bra å få gjeldsgraden i Norge. Og boligprisene vil komme tilbake til normale nivåer. 

Et forslag politikerne bør utrede.

Anonymkode: 89789...737

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du egentlig?

Du snakker både om forbud mot flytende rente og forbud mot fast rente, og jeg får følelsen av at du mangler noen ord i setningene dine, så det er vanskelig å følge resonnementene dine.

Anonymkode: 75626...96b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis ingen har flytende rente på lån, så kan sentralbanken virkelig bruke rentevåpenet til å få ned inflasjonen. De kan sette den til 90% om de vil. 

Med forbud mot fastrente, må kanskje bankene ta høyere fastrente. Mange vil bli utestengt fra å få lån til diverse, f-eks boliglån. Men det er bare bra å få gjeldsgraden i Norge. Og boligprisene vil komme tilbake til normale nivåer. 

Er det menneskelig mulig å gi så lite mening? Ingenting av det du skriver her gir noe som helst mening. 

Anonymkode: 67be0...87c

• Liker 1
Skrevet

Dette var ikke lett å gripe tak i.

Så lurer jeg på hva du mener er normale priser på bolig?

Skrevet

Hvis ingen har flytende rente vil ikke sentralbanken kunne styre pengeflyten i markedet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

😂 Hvor stor tro har du på at du har greie på det du snakker om…? 😂

AnonymBruker
Skrevet

«Et forslag politikerne bør utrede», sier TS, etter å bare ha hevet helt tilfeldige ord i helt tilfeldig rekkefølge. 

Anonymkode: a746c...9c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overhodet ingen økonom men dette forsto jeg ingenting av.

Anonymkode: 605d2...6e3

AnonymBruker
Skrevet

Mener du altså at Sentralbanken plutselig skal bestemme at alle skal ha 90% lånerente? Skulle da alle med lån gå konkurs mener du? Det ville jo kastet landet inn i fullstendig kaos.

Hvordan kommer noen på slike vanvittige ideer?

Anonymkode: 0dc05...b49

AnonymBruker
Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt. Dessuten er inflasjonen vi opplever nå pga stort offentlig forbruk. Det har pågått enorm pengertrykking siden kotonatiden og økt pengemengde=inflasjon. Få bukt med enorm offentlig sløsing så kommer inflasjonen ned, så det vi opplever nå er 100% politikerskap samtidig som de skylder på at folk bruker for mye penger og må inndra penger ved hjelp av renter.

Anonymkode: f36b5...219

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...