AnonymBruker Skrevet 1. november #1 Skrevet 1. november Hei! For et år siden fikk vi en nydelig hannkatt, han er innepus. Vi så at han kanskje ble ensom de dagene vi er på jobb eller skole/barnehage at vi bestemte oss for å få en pus til nå i høst. Det har gått strålende og de er bestevenner, de leker masse, ligger ved siden av hverandre og spiser maten til hverandre, og går på hverandres doer. De deler alt. Jeg har nå to spørsmål. - eldste katten er kastrert, og han yngste er ikke det enda fordi han er liten baby. Han skal bli det i januar. Men de har også forskjellig mat. Whiskas kitten og latz. De deler og jeg fant ut at jeg hadde kjøpt feil, den med gele, og det synes ikke kattungen var greit, så de har bytta.mOg på tørrforet har han eldste tørrfor for sterilized cats og yngste har kattunge tørrfor. Begge spiser av den yngste sin. Hva gjør jeg nå? - yngste vil ikke ligge i fanget mitt. Begge kattene er veldig glade i barna og liker å være rundt dem når de holder på med ting, de blir båret rundt og matet og behandlet som babyer, og de liker det . Hvordan kan jeg få de til å ligge i fanget mitt ? Vil ikke bruke tvang. Jeg er den som leker mest med kattene på deres premisser. Eldste legger seg gjerne ved siden av meg på sofaen eller om natten eller når jeg legger meg i senga, men yngste er ikke der.. hvordan kan jeg få mer frivillig nærhet fra kattene ? - eldste får ikke zoomies lenger. Han sluttet med det etter yngste kom, kan det være fordi han er utslitt av all lekingen? Han er veldig aktiv og lekesloss og løper masse. Går det utover zoomies? (Jeg vet at kanskje flere er imot kattemat fra vanlig dagligvare, men kattene er sunne og friske og aktive så jeg vil egentlig ikke ha kritikk for det, for det er ikke det spørsmålene går ut på😊) Anonymkode: e3a19...d45
AnonymBruker Skrevet 1. november #2 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! For et år siden fikk vi en nydelig hannkatt, han er innepus. Vi så at han kanskje ble ensom de dagene vi er på jobb eller skole/barnehage at vi bestemte oss for å få en pus til nå i høst. Det har gått strålende og de er bestevenner, de leker masse, ligger ved siden av hverandre og spiser maten til hverandre, og går på hverandres doer. De deler alt. Jeg har nå to spørsmål. - eldste katten er kastrert, og han yngste er ikke det enda fordi han er liten baby. Han skal bli det i januar. Men de har også forskjellig mat. Whiskas kitten og latz. De deler og jeg fant ut at jeg hadde kjøpt feil, den med gele, og det synes ikke kattungen var greit, så de har bytta.mOg på tørrforet har han eldste tørrfor for sterilized cats og yngste har kattunge tørrfor. Begge spiser av den yngste sin. Hva gjør jeg nå? - yngste vil ikke ligge i fanget mitt. Begge kattene er veldig glade i barna og liker å være rundt dem når de holder på med ting, de blir båret rundt og matet og behandlet som babyer, og de liker det . Hvordan kan jeg få de til å ligge i fanget mitt ? Vil ikke bruke tvang. Jeg er den som leker mest med kattene på deres premisser. Eldste legger seg gjerne ved siden av meg på sofaen eller om natten eller når jeg legger meg i senga, men yngste er ikke der.. hvordan kan jeg få mer frivillig nærhet fra kattene ? - eldste får ikke zoomies lenger. Han sluttet med det etter yngste kom, kan det være fordi han er utslitt av all lekingen? Han er veldig aktiv og lekesloss og løper masse. Går det utover zoomies? (Jeg vet at kanskje flere er imot kattemat fra vanlig dagligvare, men kattene er sunne og friske og aktive så jeg vil egentlig ikke ha kritikk for det, for det er ikke det spørsmålene går ut på😊) Anonymkode: e3a19...d45 Dei kan virke sunne og friske nå ja, men hadde du fulgt samme logikken når det kom til barna dine? Og om katten ikke vil ligge i fanget ditt så vil den ikke ligge i fanget ditt. Katter er individuelle akkurat sånn som oss.. Anonymkode: 7716b...730 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. november #3 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dei kan virke sunne og friske nå ja, men hadde du fulgt samme logikken når det kom til barna dine? Og om katten ikke vil ligge i fanget ditt så vil den ikke ligge i fanget ditt. Katter er individuelle akkurat sånn som oss.. Anonymkode: 7716b...730 Jeg har lest om det, og det er en professor som har sagt at maten i matbutikken ikke er noe dårligere enn fra dyrebutikken. Har vi kylling eller fisk til middag får de også det, jeg koker det utenom sånn at de også kan spise det, fiskepudding, katte melk, reker.. altså de får alt de liker ❤️ Anonymkode: e3a19...d45
AnonymBruker Skrevet 1. november #5 Skrevet 1. november Tough cookie skrev (6 minutter siden): Hva er zoomies? Når de løper rundt og «raser». Det skjer når de må få utløp for energi, så det er egentlig en bra ting at han har sluttet. Mine har kun zoomies på vinteren, de vil ikke ut å aktivisere seg… prøver å leke mer med de, men vanskelig med full jobb osv. Anonymkode: d31f0...88d
AnonymBruker Skrevet 1. november #6 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Når de løper rundt og «raser». Det skjer når de må få utløp for energi, så det er egentlig en bra ting at han har sluttet. Mine har kun zoomies på vinteren, de vil ikke ut å aktivisere seg… prøver å leke mer med de, men vanskelig med full jobb osv. Anonymkode: d31f0...88d Ja han eldste har pleid å få zoomies på morgenen, men nå virker det som de er opptatt begge to Litt på siden.. jeg er så utrolig glad i dem, han eldste ligger i sofaen ved siden av meg hver kveld når jeg ser på greine mitt på tv ❤️ Anonymkode: e3a19...d45
Tough cookie Skrevet 1. november #7 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Når de løper rundt og «raser». Det skjer når de må få utløp for energi, så det er egentlig en bra ting at han har sluttet. Mine har kun zoomies på vinteren, de vil ikke ut å aktivisere seg… prøver å leke mer med de, men vanskelig med full jobb osv. Anonymkode: d31f0...88d Åja- raptus kalles det på norsk 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november #8 Skrevet 1. november Har 2 katter. De er 2 og 1 år. Fikk yngste da eldste var 1 år. Eldste er knyttet til oss, særlig meg, og vil ha mye kos, ligge i fanget mm. Yngste er mest knyttet til eldste katt og søker til han for kos og nærhet. Tenker det er naturlig at det er slik. Vi får kose med yngste og han er en god katt, men han foretrekker eldste katt. Jeg gjør ikke noe med det. Er glad de er gode og trygge på, og med, hverandre. Anonymkode: 6b87d...866 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november #9 Skrevet 1. november Pass på vekta til eldstepusen dersom han beveger seg lite og spiser kattungefor (inneholder mer næring). Det høres heller ikke normalt ut at han har sluttet å ha tulltak (zoomies/raptus). Selv min gamle mons på 14 år har raptus minst en gang om dagen, enten alene eller sammen med den yngre pusen. Kanskje få han sjekket hos veterinær for sikkerhets skyld? Ellers; godta at kattene er som de er. Og selv om du ikke vil høre det, så vurder å bytte til bedre for. Jeg aner ikke hvilken professor du har lyttet til, men det er da bred enighet om at rimelig dagligvaremat er junkfood for katter. Det er lite kjøtt/protein og mye korn og andre fyllstoffer og tilsetningsstoffer. Det aller beste er råforing, men det krever god kunnskap og tilgang til en slakter/slaktebutikk som kan skaffe innmat og diverse. Taurin er også kjempeviktig. Ikke alle veterinærer er gode på kosthold, så om du kjøper fedig mat så sjekk innholdsfortegnelsen selv og gå for mat med mest mulig kjøtt og protein, og minst mulig karbohydrater og tilsetningsstoffer. Og gi gjerne både tørrfor og våtfor. Katter trenger ikke melk, vann holder i massevis (det aller beste er rennende vann i en vannfontene, da dette stimulerer kattens instinkt og gjør at de drikker nok). Anonymkode: cb51d...b81 2
AnonymBruker Skrevet 1. november #10 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har lest om det, og det er en professor som har sagt at maten i matbutikken ikke er noe dårligere enn fra dyrebutikken. Har vi kylling eller fisk til middag får de også det, jeg koker det utenom sånn at de også kan spise det, fiskepudding, katte melk, reker.. altså de får alt de liker ❤️ Anonymkode: e3a19...d45 Igjen hadde du fulgt den logikken når du kom til barna dine? Whiskas er ikke bra for katter detnneholder altfor lite animalske proteiner av farlige korn og salt .Katter skal heller ikke ha fiskepudding og man skal være veldig forsiktig med å gi de reker. Selv om katten din liker noe så betyr ikke at det er bra for den. Barn er veldig glad i godteri, men du gir dem ikke det hele tiden av den grunn. Anonymkode: 7716b...730 5
LilleVy94 Skrevet 1. november #11 Skrevet 1. november All atferdsendring hos katt burde undersøkes. Det kan ha en helt naturlig forklaring som ikke skyldes sykdom, men bedre å sjekke en gang for mye. For å få mer frivillig nærhet fra katten må han bli trygg på deg. Det blir han ikke om du ikke respekterer grensene hans. De aller fleste katter har grenser når det gjelder kos og nærvær, men de er forskjellige, og noen krever mer space. Jo tryggere han blir på at du respekterer et «nei», jo mer kos vil han initiere. Vi har en hannkatt på 6 måneder nå, og han begynte ikke å oppsøke oss for kos før nå nylig. Han liker ikke å ligge i fanget, men legger seg gjerne oppå beina våre ☺️ Vi hadde det samme dilemmaet med mat, for vi har òg en eldre, kastrert katt. De spiser hverandre sin mat, så vi begynte å gi kun sterilized-fôr som begge forsyner seg av, og så gir vi våtfôr tilpasset kattunger til den minste i tillegg. Vi stenger av et rom når vi gir det hvis den andre katten er inne, så får kattungen spise i fred.
Matas Skrevet 1. november #12 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei! For et år siden fikk vi en nydelig hannkatt, han er innepus. Vi så at han kanskje ble ensom de dagene vi er på jobb eller skole/barnehage at vi bestemte oss for å få en pus til nå i høst. Det har gått strålende og de er bestevenner, de leker masse, ligger ved siden av hverandre og spiser maten til hverandre, og går på hverandres doer. De deler alt. Jeg har nå to spørsmål. - eldste katten er kastrert, og han yngste er ikke det enda fordi han er liten baby. Han skal bli det i januar. Men de har også forskjellig mat. Whiskas kitten og latz. De deler og jeg fant ut at jeg hadde kjøpt feil, den med gele, og det synes ikke kattungen var greit, så de har bytta.mOg på tørrforet har han eldste tørrfor for sterilized cats og yngste har kattunge tørrfor. Begge spiser av den yngste sin. Hva gjør jeg nå? - yngste vil ikke ligge i fanget mitt. Begge kattene er veldig glade i barna og liker å være rundt dem når de holder på med ting, de blir båret rundt og matet og behandlet som babyer, og de liker det . Hvordan kan jeg få de til å ligge i fanget mitt ? Vil ikke bruke tvang. Jeg er den som leker mest med kattene på deres premisser. Eldste legger seg gjerne ved siden av meg på sofaen eller om natten eller når jeg legger meg i senga, men yngste er ikke der.. hvordan kan jeg få mer frivillig nærhet fra kattene ? - eldste får ikke zoomies lenger. Han sluttet med det etter yngste kom, kan det være fordi han er utslitt av all lekingen? Han er veldig aktiv og lekesloss og løper masse. Går det utover zoomies? (Jeg vet at kanskje flere er imot kattemat fra vanlig dagligvare, men kattene er sunne og friske og aktive så jeg vil egentlig ikke ha kritikk for det, for det er ikke det spørsmålene går ut på😊) Anonymkode: e3a19...d45 1. Det er ikke farlig at den eldste spiser kattungefor, men pass på vekta som en over her sier. 2. De kattene jeg har hatt har heller ikke likt å ligge i fanget. Katter er forskjellige og liker kos på egne premisser, sånn er det bare. Jeg reagerer litt på at du tolker at kattene liker å bli båret som babyer og lekt med. Klarer du å lese kattens kroppsspråk godt nok? De aller fleste katter liker ikke å bli båret på den måten, ei heller å bli lekt med som om de er dukker.. 3. Ja, han kan være utslitt av mye lek og stimuli. Han kan faktisk også være utrygg selv om han kanskje ikke utrykker det tydelig nok slik at dere klarer å se det. Har den eldste katten mulighet til å trekke seg tilbake i fred fra kattungen? Selv om de er gode venner trenger de også tid fra hverandre/å få være i fred. Mest sannsynlig skjønner ikke kattungen din dette, hvor gammel er den? Har dere hatt den lenge? Vedrørende kattemat anbefaler jeg deg å lese deg opp vedrørende dette. Les ny forskning og ikke hør på kun hva ett eneste menneske (professor) forteller om hva som er bra eller ei. 4
AnonymBruker Skrevet 2. november #13 Skrevet 2. november 1. Jeg har alltid gitt kattungefôr til begge. Det viktigste er at yngste i vekst får nok næring. Har ikke hatt overvektige katter, da. Og de kommer raskt tilbake til normalvekt når jeg går tilbake til voksenfôr når yngste er stor nok. 2. Ingen av mine har likt å ligge i fanget, med mindre jeg har et tykt pledd over meg - da elsker to av de å ligge oppå. Jeg må også si meg enig i at jeg reagerer litt på at ungene bruker de som leker. Katter aksepterer mye fra barn, det betyr ikke at de liker det. 3. Jeg har alltid opplevd at tidligere "baby" blir mye mer rolig og voksen når det kommer kattunge i hus. Jeg tror de får ut mye energi på yngste. Ofte kommer det tilbake. 10-åringen har fått tak i noe Halloween pynt her nå, og jakter det høyt og lavt., mens yngste ligger bedagelig på sofaen 😅 Mulighet til å trekke seg tilbake, som Matas beskriver, er veldig viktig. Jeg har vaskerom med maskiner på sokkel - det har alltid vært et fristed de første månedene. Et annet triks er å bare lukke døra om eldste har lagt seg til å sove et sted. Men ikke motsatt - en kattunge som tror de er utestengt fra noe vil du høre godt 😂 Anonymkode: a4d1e...9d5 2
AnonymBruker Skrevet 2. november #14 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (17 timer siden): Igjen hadde du fulgt den logikken når du kom til barna dine? Whiskas er ikke bra for katter detnneholder altfor lite animalske proteiner av farlige korn og salt .Katter skal heller ikke ha fiskepudding og man skal være veldig forsiktig med å gi de reker. Selv om katten din liker noe så betyr ikke at det er bra for den. Barn er veldig glad i godteri, men du gir dem ikke det hele tiden av den grunn. Anonymkode: 7716b...730 Tydelig at jeg ikke helt vet hva som er bra da, jeg har ikke gjort grundig research, for jeg trodde det var helt innafor å gi whiskas. Men opplys meg gjerne, for det er mange utvalg i dyrebutikken også. Vi gav dem kokt kylling i går, eldste likte ikke det. Trodde helt ærlig reker var ok for det var fra havet. Jeg gir ganske variert kosthold til ungene, både junkfood, ultraprosessert, økologisk og ren mat, noen ganger baker jeg brød, andre ganger kjøper jeg. Noen ganger har vi rent kjøtt og gode råvarer, andre ganger er det ferdig grateng. Eller mc dondals. Jeg har verken tid eller råd til å kun gi det aller beste til dem heller. Anonymkode: e3a19...d45
AnonymBruker Skrevet 2. november #15 Skrevet 2. november LilleVy94 skrev (17 timer siden): All atferdsendring hos katt burde undersøkes. Det kan ha en helt naturlig forklaring som ikke skyldes sykdom, men bedre å sjekke en gang for mye. For å få mer frivillig nærhet fra katten må han bli trygg på deg. Det blir han ikke om du ikke respekterer grensene hans. De aller fleste katter har grenser når det gjelder kos og nærvær, men de er forskjellige, og noen krever mer space. Jo tryggere han blir på at du respekterer et «nei», jo mer kos vil han initiere. Vi har en hannkatt på 6 måneder nå, og han begynte ikke å oppsøke oss for kos før nå nylig. Han liker ikke å ligge i fanget, men legger seg gjerne oppå beina våre ☺️ Vi hadde det samme dilemmaet med mat, for vi har òg en eldre, kastrert katt. De spiser hverandre sin mat, så vi begynte å gi kun sterilized-fôr som begge forsyner seg av, og så gir vi våtfôr tilpasset kattunger til den minste i tillegg. Vi stenger av et rom når vi gir det hvis den andre katten er inne, så får kattungen spise i fred. Jeg pleier å løfte på yngste pusen, men setter han alltid ned når han gir tegn på at han vil ned. Kattungen får gjerne ha maten sin ifred og jeg har noen ganger matet dem hver for seg også første uken ville ikke eldste spise så jeg måtte mate ham ved kjøkkenbordet. Da satt han på bordet mens jeg gav ham med skje som han spiste av Matas skrev (17 timer siden): 1. Det er ikke farlig at den eldste spiser kattungefor, men pass på vekta som en over her sier. 2. De kattene jeg har hatt har heller ikke likt å ligge i fanget. Katter er forskjellige og liker kos på egne premisser, sånn er det bare. Jeg reagerer litt på at du tolker at kattene liker å bli båret som babyer og lekt med. Klarer du å lese kattens kroppsspråk godt nok? De aller fleste katter liker ikke å bli båret på den måten, ei heller å bli lekt med som om de er dukker.. 3. Ja, han kan være utslitt av mye lek og stimuli. Han kan faktisk også være utrygg selv om han kanskje ikke utrykker det tydelig nok slik at dere klarer å se det. Har den eldste katten mulighet til å trekke seg tilbake i fred fra kattungen? Selv om de er gode venner trenger de også tid fra hverandre/å få være i fred. Mest sannsynlig skjønner ikke kattungen din dette, hvor gammel er den? Har dere hatt den lenge? Vedrørende kattemat anbefaler jeg deg å lese deg opp vedrørende dette. Les ny forskning og ikke hør på kun hva ett eneste menneske (professor) forteller om hva som er bra eller ei. Jeg mener jeg er ganske god på katters kroppspråk, tolker alt fra øyne, øre og hale. Jeg har hatt mange samtaler med barna at dersom katten ikke vil, må de slippe, hvis ikke kommer de til å gjemme seg. De har virket helt rolig, ørene fremover, har malt, ofte sovnet. Halen har vært rolig , ikke stiv. Når de ikke har villet mer, har de gått, men kommer tilbake noen minutter senere til barna. Jeg har tolket det som at de godtar den leken fordi de ikke blir fanget i det og har oppsøkt den selv. Eldste katten har sin egen plass og vi brukte en uke på å skille dem fra hverandre. I begynnelsen var kattungen veldig på, og da så jeg at eldste var stresset fordi han tok avstand og hadde et "blikk" uten at jeg helt klarer å forklare det. Vi skilte dem mye, og jeg gav masse oppmerksomhet til eldste. Det gikk fort over heldigvis og han fikk tilbake sitt vanlige ansikt etter en uke. Det var ganske vondt for oss og. Han kom tilbake i senga vår, begynte å rope etter mat, og har tatt tilbake plassen i sofaen. Vi har et høyt tårn med flere etasjer og de har hver sin plass der, men bytter på og ligger noen ganger sammen oppi der. Vi har hatt yngste i halvannen måned, og da var han akkurat fylt tre mnd, så han er jo fortsatt liten. De leker veldig og begge går for det meste med halen opp, de kan ligge i sengen med oss om natten og maler om hverandre. De løper etter hverandre med halen i været og lekesloss og begge er med på leken når vi leker med dem..Det er ingenting som tilsier at de ikke har det bra. Kan definitivt ta en tur til dyrlegen for at hun kan sjekke eldste mtp at han ikke har raptus lenger, men tror helt ærlig det er fordi han ikke har behov for å få utløp for energi fordi han får det på naturlig vis. Anonymkode: e3a19...d45
AnonymBruker Skrevet 2. november #16 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tydelig at jeg ikke helt vet hva som er bra da, jeg har ikke gjort grundig research, for jeg trodde det var helt innafor å gi whiskas. Men opplys meg gjerne, for det er mange utvalg i dyrebutikken også. Vi gav dem kokt kylling i går, eldste likte ikke det. Trodde helt ærlig reker var ok for det var fra havet. Jeg gir ganske variert kosthold til ungene, både junkfood, ultraprosessert, økologisk og ren mat, noen ganger baker jeg brød, andre ganger kjøper jeg. Noen ganger har vi rent kjøtt og gode råvarer, andre ganger er det ferdig grateng. Eller mc dondals. Jeg har verken tid eller råd til å kun gi det aller beste til dem heller. Anonymkode: e3a19...d45 Om du oppriktig trodde at det var innafor så hadde du ikke ikke skrevet det du skriver i parantes avslutningsvis i hovedinnlegget ditt. Men med det sagt har man et ansvar for å lese seg opp før man går til anskaffelse av et kjæledyr og ikke bare antar. når du skal kjøpe tørrfôr til kattene så se etter et tørrfôr som er kornfritt. Nå er jo ikke katter født i havet. De er ørkendyr i utgangspunktet så det er jo ingen logikk i at fordi det kommer fra havet så er det trygt for katten. Og om det er økonomi som er et hinder for å gi katten den trenger av næring så burde man heller ikke gå til anskaffelse av katt. Jeg er selv uføretrygdet og det kunne aldri falt meg inn og kjøpe den billigste maten til katten min for å spare penger. Anonymkode: 7716b...730 2
AnonymBruker Skrevet 2. november #17 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du oppriktig trodde at det var innafor så hadde du ikke ikke skrevet det du skriver i parantes avslutningsvis i hovedinnlegget ditt. Men med det sagt har man et ansvar for å lese seg opp før man går til anskaffelse av et kjæledyr og ikke bare antar. når du skal kjøpe tørrfôr til kattene så se etter et tørrfôr som er kornfritt. Nå er jo ikke katter født i havet. De er ørkendyr i utgangspunktet så det er jo ingen logikk i at fordi det kommer fra havet så er det trygt for katten. Og om det er økonomi som er et hinder for å gi katten den trenger av næring så burde man heller ikke gå til anskaffelse av katt. Jeg er selv uføretrygdet og det kunne aldri falt meg inn og kjøpe den billigste maten til katten min for å spare penger. Anonymkode: 7716b...730 Så hvilket merke anbefaler du ? (Grunnen til at jeg skrev det er nettopp fordi det ofte blir en diskusjon om hvilke merker som er best, og at man skal konkludere med at alle som ikke kjøper det og det merket burde latt være å skaffe seg katt fordi man er dårlig opplyst etc ..) Anonymkode: e3a19...d45 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #18 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (22 timer siden): Så hvilket merke anbefaler du ? (Grunnen til at jeg skrev det er nettopp fordi det ofte blir en diskusjon om hvilke merker som er best, og at man skal konkludere med at alle som ikke kjøper det og det merket burde latt være å skaffe seg katt fordi man er dårlig opplyst etc ..) Anonymkode: e3a19...d45 Det er det ofte blir diskusjoner rundt er nettopp det at noen hevder at så lenge katten er frisk og rask så betyr det at det dårlige foret som er kjøpt på butikken er bra. Og jeg er helt enig i de som mener at om man ikke leser seg opp på hva katten faktisk trenger og hva som ikke er bra for katten så burde man faktisk ikke gå til anskaffelse av en katt.Det samme gjelder økonomi. Har man ikke økonomi til å gi katten det den trenger så har man heller ikke økonomi til å ha katt. Mitt frøken får Purenatural Cat Adult Sterilised og råfor fra smaak. Anonymkode: 7716b...730
AnonymBruker Skrevet 3. november #19 Skrevet 3. november Nå har jeg ikke katt, men innen hundefôr så er det ikke så enkelt som at hvis det er kornfritt, så er det toppers. Noen ganger erstatter de korn med erter, og så er man like langt. Andre ganger kverner de diverse deler av dyr som hundene ikke tar like godt opp, og ikke drar like god nytte av. Anonymkode: 737d1...41c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå