Fru Uperfekt Skrevet 4. november #61 Skrevet 4. november Arild37 skrev (På 31.10.2025 den 11.47): Ja fort gjort det, til og med klart å glemme igjen en pose i butikken. Men butikkene deler gledelig ut poser gratis om en spør, aldri fått nei Her er det kun småunger som har glemt nett til lørdagssnopet som får gratis på lokalbutikkene
AnonymBruker Skrevet 4. november #62 Skrevet 4. november Leste nettopp en artikkel om dette. Var en kjøpmann som syntes det var leit at folk stjal poser, for de, som alle andre varer, registresres i varesystemet. Det kan stå at de har mange poser på lager, men så er de egentlig nesten fri fordi folk ikke har registrert posene sine. Da rekker de ikke bestille inn nye tidsnok. Aner ikke hvor dette var, og hvor stort problemet reelt sett er overalt, men de små lokalbutikkene merker det kanskje godt. Anonymkode: 54f92...4c9 3
AnonymBruker Skrevet 4. november #63 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 11.05): Stod og handlet i dag i selvbetjeningen og tenkte at jeg kunne bruke avfallsposer til varene mine som jeg kjøpte der. Fant ut at de ikke hadde håndtak så fikk ikke fraktet resten av varene. Endte med at jeg tok en pose uten å betale for det . Det er jo stjeling. Bare så det er sagt så henger lista mi ganske høyt for å gjøre det på en normal basis. Husker ikke å ha gjort det etter at avgiftene ble så høye. Det er jo ren stjeling. Hva mener dere? Anonymkode: bcaf9...b65 Synes det er feil. Tenker at en kunde da stjeler. Betaler alltid for poser og synes det er ugreit at noen ikke betaler. Anonymkode: 44877...180
AnonymBruker Skrevet 4. november #64 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Leste nettopp en artikkel om dette. Var en kjøpmann som syntes det var leit at folk stjal poser, for de, som alle andre varer, registresres i varesystemet. Det kan stå at de har mange poser på lager, men så er de egentlig nesten fri fordi folk ikke har registrert posene sine. Da rekker de ikke bestille inn nye tidsnok. Aner ikke hvor dette var, og hvor stort problemet reelt sett er overalt, men de små lokalbutikkene merker det kanskje godt. Anonymkode: 54f92...4c9 Stemmer på en prikk dette, særlig når som de fleste større butikker bestiller store deler av varene automatisk. Dette gjelder alt fra poser til kjøtt og tørrvarer. Automatisk varesupplering heter det. Anonymkode: 92af7...f83 3
AnonymBruker Skrevet 4. november #65 Skrevet 4. november Lur Venn skrev (1 time siden): Ja, jeg bruker verken såpe eller brød Bruker du tannkrem? Kaffe? Lyspærer? det er ikke så veldig nøye hva det er, du lever sannsynligvis på annet enn plastposer. Vurderer du verdien av det du bruker istedenfor såpe ( nysgjerrig på hva der er ) og det du spiser istedenfor brød, og tenker det er greit og stjele litt fordi det egentlig er deg det blir stjålet fra? Anonymkode: 53c3f...97c
AnonymBruker Skrevet 4. november #66 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Leste nettopp en artikkel om dette. Var en kjøpmann som syntes det var leit at folk stjal poser, for de, som alle andre varer, registresres i varesystemet. Det kan stå at de har mange poser på lager, men så er de egentlig nesten fri fordi folk ikke har registrert posene sine. Da rekker de ikke bestille inn nye tidsnok. Aner ikke hvor dette var, og hvor stort problemet reelt sett er overalt, men de små lokalbutikkene merker det kanskje godt. Anonymkode: 54f92...4c9 Ja , dette er et problem, og det er også et problem at folk tror poser koster nada. Vokser på lageret, eller hvor får de bestilt poser til innkjøpspris nada med gratis levering, Anonymkode: 53c3f...97c 2
Lur Venn Skrevet torsdag kl. 22:11 #67 Skrevet torsdag kl. 22:11 AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 18.07): Bruker du tannkrem? Kaffe? Lyspærer? det er ikke så veldig nøye hva det er, du lever sannsynligvis på annet enn plastposer. Vurderer du verdien av det du bruker istedenfor såpe ( nysgjerrig på hva der er ) og det du spiser istedenfor brød, og tenker det er greit og stjele litt fordi det egentlig er deg det blir stjålet fra? Anonymkode: 53c3f...97c Det er markedet som bestemmer prisen, så lenge folk er villige til å betale 7 kr for en pose vil jo prisen være sånn
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:44 #68 Skrevet fredag kl. 11:44 Lur Venn skrev (13 timer siden): Det er markedet som bestemmer prisen, så lenge folk er villige til å betale 7 kr for en pose vil jo prisen være sånn Og det er også sånn at svinn bestemmer prisen. Når noen stjeler så prisen opp for og dekke tapet. det er vel ingen butikker som har lyst til og selge plastposer egentlig, så målet er vel ikke og holde prisen lav og trekke kunder på det? Anonymkode: 53c3f...97c
Comfy Pysjamas Skrevet fredag kl. 11:48 #69 Skrevet fredag kl. 11:48 Jeg skal være ærlig. Jeg har stjålet ekstremt mange poser i selvhjelpskassen. Har nå sluttet nylig. Bestemte meg for at det var faktisk nettopp dét; stjeling.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:48 #70 Skrevet fredag kl. 11:48 AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 11.47): jeg syns prisen på en pose er kriminelt Anonymkode: ecd12...5e2 Da bruker du handlenett så slipper du den følelsen Anonymkode: 15edb...af7 3
LeneXCII Skrevet fredag kl. 17:19 #71 Skrevet fredag kl. 17:19 Det er selvsagt ikke greit å stjele, men egentlig så er det helt utrolig at vi i det hele tatt går med på å betale for en pose når vi først har handlet så mye at vi trenger noe å bære varene hjem i.. Vi burde jo heller fått en bonus for å ha vært så gode kunder.. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:35 #72 Skrevet fredag kl. 17:35 LeneXCII skrev (13 minutter siden): Det er selvsagt ikke greit å stjele, men egentlig så er det helt utrolig at vi i det hele tatt går med på å betale for en pose når vi først har handlet så mye at vi trenger noe å bære varene hjem i.. Vi burde jo heller fått en bonus for å ha vært så gode kunder.. opplever du dette ofte? Da hadde jeg heller vært bekymra for bonus på alt det jeg hadde handlet. Anonymkode: 53c3f...97c
LeneXCII Skrevet fredag kl. 17:42 #73 Skrevet fredag kl. 17:42 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): opplever du dette ofte? Da hadde jeg heller vært bekymra for bonus på alt det jeg hadde handlet. Anonymkode: 53c3f...97c Skjønner du ikke det ironiske her med at du først legger igjen så mye penger at du faktisk trenger noe å bære varene hjem i, så skal de ha betalt for det også… 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:04 #74 Skrevet fredag kl. 20:04 LeneXCII skrev (2 timer siden): Skjønner du ikke det ironiske her med at du først legger igjen så mye penger at du faktisk trenger noe å bære varene hjem i, så skal de ha betalt for det også… Nei? Hvis jeg handler så mye at jeg ikke får det i handlenettene så tenker jeg at bonusen på varene er viktigere. Jeg har aldri opplevd og overshoppe så mye at jeg må kjøpe bærepose. Har hent at jeg har lagt noe i veska. vært sært om butikkene skulle begynne med bonuser eller tilbud på bæreposer , kunne jo ført til at folk droppa og ha med handlenett med vilje, og økt plastbruk som igjen vil øke prisene . vil gjerne ha bonus på varene som ligger i handlenettene når jeg har handlet mye da. På gjenbruk av handlenett får du jo også bonus noen steder. Anonymkode: 53c3f...97c 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:28 #75 Skrevet fredag kl. 21:28 Hvis jeg blir tatt i kontroll og de ser det mangler slått inn pose, sier jeg bare at posen er tatt med hjemmefra. Det godtar de, selv om de sikkert skjønner det er bullshit. De gidder ikke begynne å betvile det ihvertfall. Anonymkode: c46a0...584
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:00 #76 Skrevet fredag kl. 22:00 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvis jeg blir tatt i kontroll og de ser det mangler slått inn pose, sier jeg bare at posen er tatt med hjemmefra. Det godtar de, selv om de sikkert skjønner det er bullshit. De gidder ikke begynne å betvile det ihvertfall. Anonymkode: c46a0...584 Synes det ikke når de scanner? Anonymkode: 53c3f...97c
Tobias001 Skrevet fredag kl. 22:05 #77 Skrevet fredag kl. 22:05 AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 11.05): Stod og handlet i dag i selvbetjeningen og tenkte at jeg kunne bruke avfallsposer til varene mine som jeg kjøpte der. Fant ut at de ikke hadde håndtak så fikk ikke fraktet resten av varene. Endte med at jeg tok en pose uten å betale for det . Det er jo stjeling. Bare så det er sagt så henger lista mi ganske høyt for å gjøre det på en normal basis. Husker ikke å ha gjort det etter at avgiftene ble så høye. Det er jo ren stjeling. Hva mener dere? Anonymkode: bcaf9...b65 Dette er nasking og straffes deretter om du blir tatt. Hvorfor slo du ikke inn posen å betalte for den?
Lur Venn Skrevet lørdag kl. 10:28 #78 Skrevet lørdag kl. 10:28 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Og det er også sånn at svinn bestemmer prisen. Når noen stjeler så prisen opp for og dekke tapet. det er vel ingen butikker som har lyst til og selge plastposer egentlig, så målet er vel ikke og holde prisen lav og trekke kunder på det? Anonymkode: 53c3f...97c Det er ikke noe tap å dekke, da de betaler mye mindre for posene enn de selger de for
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:21 #79 Skrevet lørdag kl. 11:21 Lur Venn skrev (49 minutter siden): Det er ikke noe tap å dekke, da de betaler mye mindre for posene enn de selger de for Er du helt tett? Du kan jo stjele hva som helst hvis du mener at det ikke er noe tap hvis varen selges ut for mer enn innkjøp og kostnader? Anonymkode: 53c3f...97c 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:36 #80 Skrevet lørdag kl. 11:36 LeneXCII skrev (17 timer siden): Skjønner du ikke det ironiske her med at du først legger igjen så mye penger at du faktisk trenger noe å bære varene hjem i, så skal de ha betalt for det også… Det er ditt ansvar å frakte hjem det du kjøper. Ikke butikkens ansvar. Anonymkode: 0e66f...988 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå