Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag hadde vi over 20 barn på døra, veldig koselig! Forstår ikke problemet til folk 

Anonymkode: d5475...26b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I dag hadde vi over 20 barn på døra, veldig koselig! Forstår ikke problemet til folk 

Anonymkode: d5475...26b

Nei, mange på kg som ikke forstår at folk er ulike.

Anonymkode: 8c0c4...de4

• Nyttig 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (På 30.10.2025 den 20.40):

Sorry, har ikke sans for Halloween. Later derfor som om jeg ikke er hjemme. Er drit lei tigging ved dørene. Hvorfor skal vi på liv og død importere alle mulige  tradisjoner. Ja, gøy å kle seg ut men trenger ikke tigge på dørene 🙈🙉🙊

Som så mange andre nevner. Slå av alle utelys, da det fortsatt er et tegn på at du ikke ønsker tigging. Etter hvert har det blitt mer vanlig å sette ut gresskar, eller annen pynt, for å signalisere at det er helt ok å få komme på besøk.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor i morgen og ikke i dag?
Er i dag det er halloween, i morgen er det 1. november og halloween er over.

Anonymkode: 3840c...3f4

Hoved-innlegget ble skrevet 30.10, ikke 31.10.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 20.57):

Når ble Halloween amerikansk? Det er da en irsk tradisjon. Men gjør som du vil, ingen som hindrer deg.

Anonymkode: a8d78...711

Ja, men kommersialiseringen av tradisjonen, og tigging på døren er det selvfølgelig amerikanerne som stod for. I utgangspunktet var det en høsttakkefest. 

image.thumb.png.a571c711443bc7b67824243687f1747d.png

Anonymkode: a8de5...067

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker halloween, har hatt en hyggelig kveld med besøk på døra av 50-60 søte barn som har ringt på! Takket og smil pent alle sammen. 

• Liker 2
Skrevet
Sykepleierinnen skrev (1 minutt siden):

Jeg elsker halloween, har hatt en hyggelig kveld med besøk på døra av 50-60 søte barn som har ringt på! Takket og smil pent alle sammen. 

Delte du ut 60 twist-sjokolader da? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, har ikke sans for Halloween. Later derfor som om jeg ikke er hjemme. Er drit lei tigging ved dørene. Hvorfor skal vi på liv og død importere alle mulige  tradisjoner. Ja, gøy å kle seg ut men trenger ikke tigge på dørene 🙈🙉🙊

Jeg bryr meg ikke noe om halloween, men jeg gjør ikke noe mer ut av det. 

Hvorfor må man på liv og død klage høylytt og demonstrativt mot alt man ikke liker? Hvorfor ikke bare la barn være barn? 

Kan du ikke bare late som du ikke er hjemme, og finne på noe hyggelig for deg selv? 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sånn var det der vi bodde før. Mange unge (spesielt utenlandske, ikke rasistisk så ingen klikker), de kom på døra med bøtter for å gå knask eller knep, ingen av de hadde kledd seg ut, kun kjøpt en av disse oransje plastbøtene på Nille til en tier elle noe. 

Det blir for dumt, og sånne barn gidder jeg ikke gi til. Det er irriterende tigging

Anonymkode: e2b70...482

Ja, jøss, tenk at noen prøver delta på en feiring og ikke når opp til alles standard... 

Det er ikke alle barn som er like godt integrert, men da er det faktisk en kjempefordel om de blir inkludert i slike feiringer selv om de ikke har like lang erfaring som norske barn. Jeg synes det er skammelig å si at noen barn ikke er bra nok for halloween, fordi de ikke er kledd ut nok. 

Hvis du mener barn bør integreres bedre, så er første skritt inkludering. Ikke ekskludering..... 

Anonymkode: 73a18...e8a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slo av lyset i fjor, men fikk alikevel mange på døra. Så irriterende. Hundene bjeffer i endingen. Nå har jeg flyttet så slipper dette i år da. 

Anonymkode: 67ec7...4c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koslig med barn og ungdom på døren! Bra de gjør noe annet enn skjerm!

Anonymkode: 6596f...5ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hæ? Jeg forsto oppriktig ikke setningen jeg spurte om. Hva med å heller forklare den, hvis du forsto den?

Ikke meg du siterer, men svarer likevel. Det var vel ikke så vanskelig å skjønne om du legger godviljen til? Bytt ut ordet sykelig med synlig… De går bare til de dørene hvor det er synlig at de er velkomne, det vil si at det er pyntet til Halloween i en eller annen form. Ikke verre enn det ;) 

Anonymkode: 6a145...233

Skrevet
Millimani skrev (25 minutter siden):

Delte du ut 60 twist-sjokolader da? :) 

Ikke twist nei, det er jo for pensjonister

AnonymBruker
Skrevet

Her i sandnes sentrum kom det ingen

Anonymkode: 0efcc...aaf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 13.54):

Er dette noe man bør forstå noe av?

Sykelig skulle sikkert være tydelig 

Anonymkode: 7f41f...f46

AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (22 timer siden):

Det er da man ringer til politiet, det er rent hærverk og ikke noe annet. Da må barnevernet inn i bildet, og se litt på hva oppdragerevne det er hos foreldrene.  Selv ville jeg tatt den rollen :) På en måte som de aldri kunne misforstå, men også på en måte som  ingen kan ta meg på. Men jeg har aldri opplevd dette som et problem, det må sies. 

Det er to dager i året politiet ikke har tid til å komme, helt sikkert, og det er Halloween og nyttårsaften. Altfor masse faenskap som skjer overalt. 

Anonymkode: 4ed93...a5b

Skrevet
Sykepleierinnen skrev (23 timer siden):

Ikke twist nei, det er jo for pensjonister

Hva delte du ut da?

Skrevet

Div. godteri: kinder, pez, slikkepinne, o.l. 

• Liker 1
Skrevet
Tabris skrev (På 31.10.2025 den 13.41):

Du synes kanskje det er trist for din del, men det betyr ikke at andre synes det. Jeg kan gjerne gå alene på kafè på kjøpesenter og kose meg, jeg. 

Du innehar ikke fasiten hvor hva som er trist for andre.

Jeg også. Koser meg veldig på en kafe. En god kopp kaffe og et rundstykke er snaskens.

• Liker 1
Skrevet
Sykepleierinnen skrev (På 31.10.2025 den 21.39):

Ja, 60 unger på døra er sikkert moro 😂😂😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...