Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt andre ikke vasker håret på en uke.  Jeg må vaske det hver tredje dag. Men er jeg på reise vært på fly buss eller tog. må jeg vaske det etter det. Vet jeg har litt rare ting for meg.  Flere som føler stort behov å vaske håret i ulike settinger .

Anonymkode: 708ed...68e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe valg, pga. høy oljeproduksjon i hodebunnen. Vasker jeg det ikke annenhver dag, så blir det fett. Mister også mye hår av tørrshampoo, eller å gå lenger uten hårvask. Sånn er livet. Én uke er i meste laget, mye baselusker som som samler seg i håret som man gnukker på puta.

Anonymkode: e96f3...6c7

• Liker 2
Skrevet

Daglig, pga trening. Aldri vært noe issue. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag og har aldri vært noe problem det

Anonymkode: 05eff...3de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker det behov. 
Noen ganger må det vaskes på dag 3, andre dag 4. Når jeg har mensen så kan det bli fett på dag 2. Om sommeren når jeg er svett og varm så er det som oftest hver andre dag. Om vinteren sjeldnere, altså 3-4. 

Jeg bruker aldri tørrsjampo, da svir hodebunnen. Kan ikke bruke noen hårprodukter. Da gjør hodebunnen så vond at det er vondt å få vinden i håret. 

Har funnet ut at etter 9 dager uten å vaske håret så er på bristepunktet til tvangsinnleggelse. Måtte unngå å dusje så lenge som mulig, helst 2 uker, minst 7 dager etter operasjon. På dag 9 sto valget mellom å dusje håret eller å barbere det vekk. Jeg holdt på å gå på veggen på dag 5-6, alt etter det var tortur. 

Anonymkode: 934fa...b10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ved behov. Rundt 5.dagen. Har ikke fet hodebunn, så for min del går det på om håret kjennes tørt ut eller ikke. Kjennes tuppene tørre ut, er det på tide med vask og hårkur.

Anonymkode: ab615...ca8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Normalt hver 2 til 3 dag. Oftere eller litt sjeldnere avhengig av hva som skjer i livet mitt. Men oftest hver 2 dag, venter jeg til dag 3, bruker jeg tørrsjampo. Det fungerer bra for en dag 

Anonymkode: 4de55...1ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja stusser bare på de som går så lang tid uten å vaske håret. Skal jeg noe er jo håret alltid nyvasket .

AnonymBruker
Skrevet

De som vasker håret skjeldent har lav oljeproduksjon i hodebunnen og gjerne en annen hårtype enn det typiske fine skandinavisk håret. 

Jeg har tørt hår men veldig høy oljeproduksjon i hodebunnen og må vaske håret ofte. Dette er individuelt. 

Alle disse som skryter av at du kan trene håret til å vaskes skjeldent fungerer ikke viss du har høy oljeproduksjon i hodebunnen. Jeg har prøvd over lengre tid. 

Anonymkode: 2e0b1...3e6

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. Ja stusser bare på de som går så lang tid uten å vaske håret. Skal jeg noe er jo håret alltid nyvasket .

Hår og hudebunn er forskjellig fra person til person - du ser jo om noen har gått ‘for lenge’ uten å vaske for deres hår.

Jeg har bølgete/bittelitt krøllete nordisk hår og får først antydning til fett hår etter rundt 6 dager. Vasker det hver 4-5 dag eller ved behov (om jeg har vært på trening, i matos, på byen osv). Men hyppigere enn hver 4 dag gjør at det blir et frizzy helvete. 

Anonymkode: 007f2...649

• Liker 1
Gjest Nimmi10
Skrevet

Får fett hår dagen etter vask, så om jeg skal noe eller være rundt mennesker og jeg vil føle meg ren, så må håret vaskes hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag, med mindre jeg bare skal være hjemme. Uvasket hodebunnslukt er noe av det verste jeg kjenner på andre (jobber med barn og kjenner det ofte på dem som bader en gang i uka, for eksempel).

Anonymkode: 60cf3...846

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker det en gang i uka - innimellom går det lengre tid. 

Har ikke noe særlig fettproduksjon, det ser likt ut hele uka. Kjører bil, har rolig kontorjobb, trener utendørs - så svetter minimalt.

Hadde det vært lukt ville mann og veninner sagt fra. 

Anonymkode: 05316...6dd

AnonymBruker
Skrevet

jeg har krøller, vansker håret en gang i uken, noen ganger hver femte dag og kun i helt spesielle tilfeller orker jeg avvike fra mine rutiner på hårvask fordi det både tar tid å tørke osv og fordi det ikke er bra for håret og hodebunnen min. 

Anonymkode: d6a29...b46

Skrevet

Jeg er en av dem som kan gå lenge uten å vaske det. Får høre at håret mitt ser irriterende bra ut 😅 Jeg har øvd det opp. Likevel så får jeg luehår, og det ser ustelt ut, selv om det ikke nødvendigvis ser så fett ut. 
Jeg vasker det ca 1 gang i uken, av og til oftere, men også av og til sjeldnere. Jeg trener mye, men drypper sjeldent av svette, da hadde jeg vasket det. 
Jeg får mer fett hår av enkelte sjampoer, så prøver å være litt nøye der også. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan vaske det en gang i uka, med unntak av hvis jeg svetter. Har ikke vaset håret siden lørdag nå, og det er fortsatt ikke fett eller lukter. Fortsatt glans i håret. Jeg har krøller om det har noe å si.

Anonymkode: 0cb19...485

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg har vært ute 

Anonymkode: 8b55b...624

• Liker 1
Skrevet

2 ganger i uka. Før vaska jeg det hver dag, men etterhvert som jeg har blitt eldre så har håret endra seg og det er ikke behov.

AnonymBruker
Skrevet

Før var det fast annenhver dag. Utsatte det til 3 dag hvis jeg bare var inne ettermiddagen på dag 2 for spare håret litt.

Etter en altfor sterk behandling for å rette ut håret og samtidig striper ropte håret på nødhjelp 😮 Jeg begynte da å vente til dag 4. Det går helt fint, tar bare håret bak i hale dag 3 og 4. Nå har jeg gradvis utvidet dette til å kun vaske en gang i uken. Jeg bruker da tørrshampo fra dag 5. Den kan holde i opptil 3 dager, og kan også brukes i vått hår for at håret skal holde seg "nyvasket" lengre. 

Jeg trener daglig, så om jeg har svettet mye kan jeg skylde det en ekstra dag og ta i balsam, men vasker ikke. Bruker også bare spesialshampo med ekstra mye protein for å bygge opp håret igjen. Aldri mer striper og keratin på meg 🤯

Anonymkode: 16ca4...b0b

Skrevet

Jeg vasker håret hver dag fordi jeg synes det er deilig å ha nyvaska hår, og håret mitt blir fort fett. Men det hender en sjelden gang at jeg hopper over en dag hvis jeg ikke skal noe spesielt dagen etter. :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...