Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til ungdommen min så avhenger det av hva ungdommen trenger. I år blir det ny dobbeltseng, og den kostet 18000 kr. I tillegg får hun noe utstyr i forhold til sin hobby så prisen blir ca 20000 kr. Til fadderbarn gir jeg ca for 750 kr. Til søster og bror med partnere gir jeg for ca 3000 kr. Til mine foreldre får de for ca 4000 kr. Til to venninner blir det ca 500 kr. Til kjæresten min gir jeg for ca 5000 kr.

Anonymkode: 07f46...c10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er uføretrygdet, så penger til julegaver har jeg lite av. Men tantebarn x 8 får snop og flaxlodd (salig blanding av bestis sine barn, biologiske tantebarn og deres stesøsken) til maks hundre kroner hver, mamma får hjemmebakst, bror med samboer får en flaske vin eller noe sånt.

Anonymkode: 7ad92...12d

Ufør jeg også, men ndeler summene ut over hele året. Jeg har et dokument på telefonene for å ha oversikt over hva jeg har kjøpt til hvem. JSlik får jeg gjerne kjøpt fine gaver på tilbud og jeg slipper å gå ut med store dummer på en gang i nov/des. 

Anonymkode: 13524...802

AnonymBruker
Skrevet

Så dyre gaver folk gir. Jeg gir maksimalt verdi 300 til alle andre enn mannen, der er vi enige om ca tusenlappen.

Par får maksimalt 600 til sammen.

Anonymkode: 60f7d...aaf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Igjen det er ikke noe som er vanlig å ikke vanlig 

Anonymkode: 9c29c...199

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn. 
Alt fra 1000-1500,- på mine to søsken.

Vi gir felles gave til 3 pers, havner vel på 1000,- til sammen for min del.

Jeg og samboer har bare julestrømpe og setter inn en sum på felles reisekonto. I fjor kjøpte vi billetter til hverandre😊

jeg gir en liten julehilsen til noen få, og gir en større vertsgave til venneparet som inviterer til nyttår.

Har ikke noe spesielt budsjett å forholde meg til.

Anonymkode: 8c661...c1a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke barn selv og heller noe bestemt budsjett, så tallene er omtrentlige.

Nevøer og nieser får for 500 - 800 kroner hver. Samme med fadderbarn. 
Foreldrene våre: ca 1000 hver. 
Søsken: ca 500 kroner hver. 
Vi hadde en "opprydding" i antall voksne som får gaver for noen år siden, men det gjenstår tre voksne par, som får gave for 300 - 500 kroner. 

Anonymkode: 76963...85b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ufør jeg også, men ndeler summene ut over hele året. Jeg har et dokument på telefonene for å ha oversikt over hva jeg har kjøpt til hvem. JSlik får jeg gjerne kjøpt fine gaver på tilbud og jeg slipper å gå ut med store dummer på en gang i nov/des. 

Anonymkode: 13524...802

Det går fint an å gjøre. Men disse tanteungene ønsker seg stort sett bare penger. Å gi penger i julegave er fullstendig uaktuelt for min del, for de hadde ikke fått mer enn en hundrelapp hver, så da blir det snop og flaxlodd istedenfor.

Jeg legger heller litt mer i bursdagsgaver, dersom de ønsker seg noe spesielt, enn i julegaver. De får stort sett alt de vil ha, så da går det helt fint med enkle gaver under juletreet fra tanten. Foreldrene til fem av de legger uansett ikke verken mye omsorg, penger eller tanker i gaven til meg, så da ser jeg ikke noen grunn for at jeg skal bruke mangfoldig med penger på de og barna.

Anonymkode: 7ad92...12d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper alltid det de har lyst på kjøper til  8 stykk og bruker vanligvis 140k på julegaver

Anonymkode: ccfa7...c6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjøper alltid det de har lyst på kjøper til  8 stykk og bruker vanligvis 140k på julegaver

😳

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, for noen kan det funke vi pleier å kjøpe for 10000 per barn og 3000 for tantebarn og rundt 5000 for foreldre og svigers

Ja vel, skrytepave fra Bærum/ Oslo Vest😆

Anonymkode: 655f7...052

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Partner får for 1200 i år. Tantebarn (vi har 20 stk tilsammen) får for ca 300 kr per stk. Foreldre får for ca 500, besteforeldre ca 250, barna får for ca 1000, men de får jo alt de trenger når de trenger det ellers i året. 

Anonymkode: ba5aa...675

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor mye er det vanlig og kjøpe julegaver for?

5-10000 barn 

500 til søsken 

500 nevøer/nieser

500-1000 foreldre 

200 venners barn

2-300 venninner

Anonymkode: 3d314...075

AnonymBruker
Skrevet

Barn (2 stk) 1500-2000kr

Mann 1500-2000kr

foreldre: 1000kr tilsammen

søsken: 600-800kr (varierer litt fra år til år utifra ønsker og hva en finner av gave)

nieser/nevøer: 600kr (redusert denne, i fjor var den 1000-1500kr, det er galskap)

besteforeldre: 500kr

venner og andre mottakere: 150-250kr

Anonymkode: 27452...1d8

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg kjøper for rundt 2000,- til hverandre og til barnet vårt.

Så kjøper vi for 1000,- til foreldre, våre søsken og nevø.

Anonymkode: cd984...0b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...