AnonymBruker Skrevet 28. oktober #21 Skrevet 28. oktober Er 47 og farger. Har ikke mye grått,men håret blir blassere med tiden. Det blir mere glansfullt med litt farge. Synest grått er nitrist og skikkelig kjærring. Farger det hjemme og farger mannen i samme slengen. Han ser mye freshere ut med litt farge. Anonymkode: ba3cd...336
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #22 Skrevet 28. oktober Fikk mine første grå hår i begynnelsen av 20-årene; er nå 41 og har nok fullstendig grått hår om jeg slutter å farge. Altså, etterveksten er helt grå, ikke bare et par hårstrå her og der, ALT er helt grått. Men har mørkt hår, så det ser ikke bra ut å bare la det vokse ut. Prøvde å lysne håret mitt en periode, men det var både dyrt og krevende, så jeg ga til slutt opp. Eneste frisøren anbefalte var å la det gro ut, men bruke sånn fargespray, til det har grodd ut nok til at det mørke feks kan klippes vekk. Enn så lenge farger jeg det, men er drittlei kjenner jeg. Får se hva som skjer de neste årene. Anonymkode: 1198a...013
AprilLudgate Skrevet 29. oktober #23 Skrevet 29. oktober Jeg har vokst all farge ut, og er egentlig veldig fornøyd med de kontrastene - men samtidig ikke helt. Trolig fordi det ikke er helgrått og mer 50/50. Har vurdert å blende og beholde partier av grått, men finner ingen farger jeg liker som er kalde nok. 7.1 og 6.1 er liksom hakket for varme på et vis.
micromaya Skrevet 29. oktober #24 Skrevet 29. oktober (endret) Jeg har farget håret i sikkert 20 år, sluttet for snart tre år siden. Trodde jeg skulle bli mye hvitere enn jeg er, for etterveksten foran var kritt hvit. Det viser seg at jeg egentlig fortsatt er ganske mørkhåret, bortsett fra noen brede hvite hårstriper i front. 😅 Stort sett er jeg strålende fornøyd med tilværelsen med gratis striper, synes det er er kult at det blir så hvitt i sola osv - men enkelte ganger kan jeg få helt noia og synes jeg ser skikkelig gammel ut. Men: jeg kommer ikke til å gi opp disse årene med utvekst, nå som jeg snart er i mål. Er VELDIG glad jeg slipper å tenke mer på ettervekst og hårfarging! Tenker at jeg kanskje kan ta noen striper i ny og ne, for å jevne ut litt - men skal aldri helfarge håret igjen. Endret 29. oktober av micromaya
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #25 Skrevet 29. oktober Jeg farget ikke på et par år. Trodde jeg skulle bli grå. Men er altfor lite grå til at det er fint. Det var så deilig å begynne å farge håret igjen, føler meg så fin😍 Anonymkode: ba72b...6ba
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #26 Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg holder på å bli ganske grå nå. Og problemet er jo att gråfargen min slett ikke er pen, - den er bare blass, sliten og trist. Jeg har prøvd diverse remedier for å prøve å friske opp, men ingenting hjelper. Nå lurer jeg faktisk på å farge det, for gråfargen smitter til ansiktet, det er blitt grått det også. Hadde jeg hatt den fine sølvgrå fargen så hadde jeg kanskje tenkt i andre baner, men er ikke helt klar for denne hårfargen jeg fikk nå. Anonymkode: c43f6...b35 Det kan være at du må tenke nytt om farge på sminke, klær og tilbehør. Da min tante ble grå gikk hun til fargespesialist og fikk hjelp. Hun måtte endre grunntone i fargene helt. Før hun gjorde det var hun grå og blass, etter at hun fikk riktig farge på klær, tilbehør og sminke ser hun veldig fresh ut. Anonymkode: e35a2...c47
AnonymBruker Skrevet 2. november #27 Skrevet 2. november Jeg lar det bare komme og det går helt greit. Aner ikke når det begynte å bli gråere for det startet bak, ikke lett å følge med på. Er opprinnelig mørkblond. Det gråe har blandet seg inn som lysere striper, sola tar også veldig på det om sommeren og det blir mer som lyse striper i hele håret. Kontrasten er ikke så stor, Er jo litt spent på hvordan resultatet vil se ut til slutt. Eksperimenterte med farging/striping da jeg var yngre, men fant ut naturlig var best (og billigst). Vil heller ikke ha kjemikalier i hodebunnen. Synes det virker slitsomt å hele tiden ta etterveksten og farget hår virker ofte litt "hardt", særlig om det blir for mørkt. Jeg synes jeg noen ganger ser blassere ut så det hjelper med litt mascara og riktige farger. Unngår sort mot ansiktet, navy er så mye bedre, da kommer gløden. Blir det altfor gale med årene får jeg dra på litt leppestift. Jeg ønsker å eie dette og bære mitt gråe hår med stolthet, å bli eldre og grå er helt normalt. Jeg har ikke behov for å se yngre ut enn jeg er. Legger heller mer energi i å holde meg slank, sterk og sunn, så langt jeg klarer. Anonymkode: 01d8f...b8f 1
Tvist Skrevet 2. november #28 Skrevet 2. november Er 40 og farger håret. Synes ikke den lyse ettervelsten er en fin hårfarge til meg, så jeg farger ca hver sjette uke.
AnonymBruker Skrevet 2. november #29 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 22.12): Har noe grå hårstrå midt på hodet ved midtskillen. Har stripet håret lysere i 2 år nå. De som vil må gjerne ha grått hår, det er mote. Se på Lin Beate Gabrielsen, hun kan ikke være eldre enn 33/34 år? Anonymkode: a7c21...8d2 Lin Beate Gabrielsen har nettopp fylt 50. Vil har gått i samme klasse og er født i 1975. Anonymkode: 73bfa...f18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå