AnonymBruker Skrevet 1. november #21 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 18.00): Kom inn på bussen i sted og så kun ungdommer/unge voksne kledd i vanlige klær, med headsett på, snus og tyggegummi. Plutselig kom en ung mann bort til meg, legitimerte seg og ba om å få se billetten. Jeg hadde kjøpt billett, men det hadde ikke damen ved siden av meg. Har ikke sett vektere i vanlige klær før på bussen Anonymkode: 8f731...0f9 Nei det er ikke sleipt. Det som er sleipt er å ikke kjøpe billett. Anonymkode: 240ff...57b 3
AnonymBruker Skrevet 5. november #22 Skrevet 5. november ja det er svært dumt, for da får jeg bot 🤦♂️ forsto du ikke den så bare glem det Anonymkode: 0ef04...009 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #23 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 18.00): Kom inn på bussen i sted og så kun ungdommer/unge voksne kledd i vanlige klær, med headsett på, snus og tyggegummi. Plutselig kom en ung mann bort til meg, legitimerte seg og ba om å få se billetten. Jeg hadde kjøpt billett, men det hadde ikke damen ved siden av meg. Har ikke sett vektere i vanlige klær før på bussen Anonymkode: 8f731...0f9 Synes det er i gråsonen. Husk at de ikke har lov å holde deg igjen osv osv det har kun transport selskapets ansatte lov til. Har null problem med å vise billett til selskapets ansatte men Tyttebær politiet har null rettigheter Anonymkode: c5c95...f44
AnonymBruker Skrevet 5. november #24 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (21 timer siden): Synes det er i gråsonen. Husk at de ikke har lov å holde deg igjen osv osv det har kun transport selskapets ansatte lov til. Har null problem med å vise billett til selskapets ansatte men Tyttebær politiet har null rettigheter Anonymkode: c5c95...f44 hvorfor liker du ikke tytte bær politiet da ? Anonymkode: 6d760...4ca
bvp Skrevet 5. november #25 Skrevet 5. november Det er veldig sleipt! De burde hatt signalgrønne refleksvester og orange alpelue som gikk rundt og blinket kraftig, på toppen av alpelue burde det vært en 30 cm høy stang med skiltet "Billettkontrollør!, det skulle også vært ett stort bilde av kontrolløren der man går på bussen så alle visste hvem som er kontrollør. 2
Hololo Skrevet 5. november #26 Skrevet 5. november Har vel ikke noe å si, regne med at alle som tar buss har gyldig billett.
MzMe Skrevet 5. november #27 Skrevet 5. november Hvorfor er det sleipt? Vedkommende legitimerte seg jo, så ser ikke problemet med å være kledd i sivil.. Mer sleipt å snike på bussen/trikken/toget/t-banen ☺️ 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:20 #29 Skrevet søndag kl. 14:20 Opplevde det nylig selv. Syntes ikke det var sleipt, men jeg ble veldig paff. For de jeg har sett tidligere har vært uniformerte, og jeg har ikke tenkt at de kan gå sivilt kledd. De var selvsagt legitimerte. Hadde billett, så for meg var det ikke noe problem. Anonymkode: 26c6d...e6e
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:37 #30 Skrevet søndag kl. 14:37 Kan du forklare meg hvorfor du mener det er sleipt, TS? Mener du at de lurer de som sniker? Synes du det er greit å snike? Eller - er det å snike muligens litt, tja - sleipt? Anonymkode: 7ce6c...595 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:47 #31 Skrevet søndag kl. 14:47 Klokt Flere, takk! Anonymkode: 95737...638 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:56 #32 Skrevet søndag kl. 14:56 De må nok gjøre det fordi når de er uniformerte så stikker de som ikke har gyldig billett av. Jeg har sett det endel ganger. Men at det er ubehagelig å komme på bussen og plutselig kommer det noen bort til meg og skal sjekke om jeg har gyldig billett uten å vise noe form for bevis en gang, ja det er faktisk ubehagelig. Men jeg sniker aldri på bussen så for min del får jeg ikke bot. Anonymkode: ba00f...40e
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:11 #33 Skrevet søndag kl. 15:11 AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 18.00): Jeg hadde kjøpt billett, men det hadde ikke damen ved siden av meg. Anonymkode: 8f731...0f9 Da er damen ved siden av deg en tyv og en snylter, og fortjener å straffes for dette! At de ikke viser hvem de er så snylterne kan gå av gjør at flere som fortjener bot får det. Den damen tar plassen til betalende passasjerer som må stå fordi hun tar en plass hun ikke har rett på. Håper på flere sivile kontroller heretter 👏🏻👏🏻 Anonymkode: f50a2...c3d 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:22 #34 Skrevet søndag kl. 15:22 AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 1.11): Synes det er i gråsonen. Husk at de ikke har lov å holde deg igjen osv osv det har kun transport selskapets ansatte lov til. Har null problem med å vise billett til selskapets ansatte men Tyttebær politiet har null rettigheter Anonymkode: c5c95...f44 Gråsonen er det ikke. Helt greit. Men enig med det siste, dem kan jo ikke gjøre noe. Er bare å tusle av på neste stopp uten å oppig eller betale noe. Anonymkode: f5d29...6a5
veronica<3 Skrevet 2 timer siden #35 Skrevet 2 timer siden Tråden er ryddet for brukerdebatt og latterliggjøring. veronica<3, mod.
enda1anonymbruker Skrevet 2 timer siden #36 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 1.11): Synes det er i gråsonen. Husk at de ikke har lov å holde deg igjen osv osv det har kun transport selskapets ansatte lov til. Har null problem med å vise billett til selskapets ansatte men Tyttebær politiet har null rettigheter Anonymkode: c5c95...f44 Dette er feil "tyttebærpolitiet" altså da vektere er er leid inn av selskapet og har da i slike tilfeller eiers rettigheter. Om du har 0 problem med å vise frem billett til selskapets ansatte burde det være 0 problem for deg å vise billett til billettkontrollør som da er leid inn til å gjøre denne jobben for transportselskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå