AnonymBruker Skrevet 28. oktober #21 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg bruker disse klutene fra Rusta, - finnes flere steder også. Helt overlegne på å suge opp vann og gode å vaske med. Tørker fort når man henger de opp. Jeg har ikke bakteriefobi, som flere på KG, og legger de til vask sammen med klær på 60 grader når de er skitne/lukter vondt. Sånn ca én gang i uka. Anonymkode: 1f1cf...bfc Kan de vaskes? Anonymkode: cd2f3...636
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #22 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kan de vaskes? Anonymkode: cd2f3...636 Personen du siterer, skeiver at hen vasker dem, så da tror jeg vi må anta at de kan vaskes. Anonymkode: a00ac...08f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #23 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): hvis dere leser her så ser dere at 95% skriver at klut byttes daglig/annenhverdag8 Anonymkode: cd2f3...636 Ja men KG mener også at man må bytte håndkle etter hver eneste dusj, at man skal ha ett hår-hpndkle, ett kropp-håndkle og et rompehåndkle. Du må også dusje etter hver gang du har bæsja, og gni såpe langt opp i skjeden. Ellers er du ✨urenslig✨. Ikke ta alt KG skriver som en sannhet… Anonymkode: 89591...104 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #24 Skrevet 28. oktober NinaLisa skrev (3 timer siden): Legg kluten i mikroen, skyll den først og sørg for at den er våt. Kjør mikrobølgeovn et par minutter på full effekt. Når kluten taes ut er den fri for bakterier, den lukter ikke og kan brukes videre. Den dreper bakteriene som er der da, men om man ikke vasker kluten fri for skitt, så kommer det ganske raskt igjen. Jeg kjørte ofte klutene i mikroen da jeg var student og ikke ville kjøre 90 grader på vaskeri for bare en bitteliten vask. Ønsket ikke kjøre sure kluter sammen med eget sengetøy og håndklær (bodde i kollektiv). Nå vasker jeg kluter på 90 grader i maskinen ca 1 gang i måneden (dvs har samlet opp litt kluter), da det uansett er en fordel at den renses samme med litt eddik. Men kjører en klut i mikroen i ny og ne når mikroen skal vaskes. Da det produserer mye damp og det gjør den mye lettere å vaske. Anonymkode: 9aa21...35b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #25 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Den dreper bakteriene som er der da, men om man ikke vasker kluten fri for skitt, så kommer det ganske raskt igjen. Jeg kjørte ofte klutene i mikroen da jeg var student og ikke ville kjøre 90 grader på vaskeri for bare en bitteliten vask. Ønsket ikke kjøre sure kluter sammen med eget sengetøy og håndklær (bodde i kollektiv). Nå vasker jeg kluter på 90 grader i maskinen ca 1 gang i måneden (dvs har samlet opp litt kluter), da det uansett er en fordel at den renses samme med litt eddik. Men kjører en klut i mikroen i ny og ne når mikroen skal vaskes. Da det produserer mye damp og det gjør den mye lettere å vaske. Anonymkode: 9aa21...35b Hvorfor vil du ikke kjøre sure kluter sammen med sengetøy og håndklær på 90 grader? Anonymkode: a00ac...08f 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #26 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan de vaskes? Anonymkode: cd2f3...636 Ja, de kan vaskes. Alt som ikke er engangskluter kan vaskes. Anonymkode: 1f1cf...bfc
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #27 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg bruker disse klutene fra Rusta, - finnes flere steder også. Helt overlegne på å suge opp vann og gode å vaske med. Tørker fort når man henger de opp. Jeg har ikke bakteriefobi, som flere på KG, og legger de til vask sammen med klær på 60 grader når de er skitne/lukter vondt. Sånn ca én gang i uka. Anonymkode: 1f1cf...bfc Er det sånne som blir veldig stive etter at de er tørket? Anonymkode: cd2f3...636
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #28 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det sånne som blir veldig stive etter at de er tørket? Anonymkode: cd2f3...636 Ja, de blir litt stive, men suger best når de er fuktige. Anonymkode: 1f1cf...bfc
EbbaGrønn Skrevet 28. oktober #29 Skrevet 28. oktober Dette er barnelærdom, fra rockerne i Black Debbath med låta «Bytt kjøkkenkluten oftere!» Skitten kjøkkenklut Gir grobunn for dårlig hygiene Og derfor bør den byttes hyppig Og vris godt opp før den henges til tørk Og benken bør holdes ren og ryddig Ah yeah Klut med stygge flekker kan du putte i en kjele med kaldt vann Bakterier florerer om du ikke flittig bytter kjøkkenklut I verste fall kan du bli syk og sengeliggende hele uken ut En tommelfingerregel er å aldri putte kjøkkenklut i munn Og ei heller benytte den til rengjøring av toalett og hund Så bytt derfor kjøkkenklut oftere Opptil fire ganger i uken avhengig av bruket Bytt skitten klut ut med en ren klut Hold klutene rene Ivareta en god kjøkkenhygiene Iah yeah Okei hør her Klut med bakterier Besudler alt den kommer i kontakt med (absolutt alt) Bord benk hånd eller gryte (gryte) Beste botemiddel er hyppig klutbytte (klutebytt) Noe som et sted kommer et godt hygienemessig utbytte A ye ah Klut med stygge flekker kan du legge i en bøtte med potetvann Bakterier formerer seg i hastigheten fire ganger tolv Tar du ingen forhåndsregler vil du miste alt for fort kontroll I følge mattilsynet kan man ikke bytte kluter ofte nok Og aller helst så bør du bytte like ofte som du bytter sokk Så bytt derfor kjøkkenklut oftere Opptil fire ganger i uken avhengig av bruket Bytt skitten klut ut med en ren klut Hold klutene rene Så bytt kjøkkenklut oftere Bytt den ut Minst fire ganger i uken Avhengig av bruket Så bytt ut yeah Ja bytt klut ja Bytt en skitten klut ut Med en renere klut Så bytt ut Bytt klut Bytt en skitten klut ut Mot en nyvasket klut Kilde: LyricFind 1
male32 Skrevet 29. oktober #30 Skrevet 29. oktober Høres veldig lite miljøvennlig ut. Ikke bruker engangskluter, vær så snill! Jeg bruker kjøkkenkluten i 2 uker. Fungerer bra her. Lukter aldri surt av den. Skyller i kaldt vann og henger opp etter bruk. Vaskes sammen med håndklær, sengeklær og undertøy annenhver uke på 60 grader. Aldri blitt syk. 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #31 Skrevet 29. oktober male32 skrev (4 timer siden): Høres veldig lite miljøvennlig ut. Ikke bruker engangskluter, vær så snill! Jeg bruker kjøkkenkluten i 2 uker. Fungerer bra her. Lukter aldri surt av den. Skyller i kaldt vann og henger opp etter bruk. Vaskes sammen med håndklær, sengeklær og undertøy annenhver uke på 60 grader. Aldri blitt syk. 2 uker?????? Æsjjjj Anonymkode: cd2f3...636
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #32 Skrevet 29. oktober Jeg har mange av denne typen, for jeg liker størrelsen. Så tar jeg en ren hver dag, og tørker de skitne over kanten på skittentøykurven før de blir kokvasket. https://www.europris.no/p-microfiberklut-effekt-5-pk-40x40-cm-177615 Anonymkode: 485a5...5fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå