Gå til innhold

Er det uhøflig å ikke spise kake som kollegaer har med på jobb?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden må bare komme på Misjonen! 😂

Anonymkode: a443f...995

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke det ene kakestykket på jobb som gjør at man blir overvektig. 

Jeg syns det er uhøflig å takke nei, men man får heller gjemme seg litt og late som at man har et møte eller noe

Anonymkode: 130e5...749

Det ene kakestykket på jobb hver fredag er minst 5 kg opp i løpet av et år. Eller 5 kg mindre ned for oss som sliter med vekta. 

Anonymkode: fdf29...b13

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Misjonen?

Anonymkode: 7799a...3b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Misjonen?

Anonymkode: 7799a...3b3

Radioprogram på P4 med Atle Antonsen og Johan Golden. 

Anonymkode: 4d6af...899

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Ekko jenta skrev (20 timer siden):

Ja det er uhøflig å ikke spise noe man blir tilbudt i en sammenkomst i følge etiketten. Unntaket er hvis man er allergisk eller vet man kommer til å kaste opp av maten. Du må ikke ta et digert stykke, men i det minste smak på det som blir servert.

Det er ikke uhøflig. Det er jeg absolutt ikke enig i. Man har lov til å takke nei, uansett grunn. Ikke noe å henge seg opp i. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da tenker jeg at det er uhøflig å ta med kake på jobb, og presse kolleger til å smake. Jeg spiser gjerne kake altså, men ikke hele tiden. Og i min jobb blir det ofte servert noe kake, kjeks eller lignende, så det vil så absolutt kunne påvirke vekten. 

Anonymkode: be5e2...02a

Enig, mange tenker heller ikke over det 500-1000 ekstra kaloriene de unntar hver uke. Så skal de "kose" seg i helgen også.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det er uhøflig å ikke spise noe man blir tilbudt i en sammenkomst i følge etiketten. Unntaket er hvis man er allergisk eller vet man kommer til å kaste opp av maten. Du må ikke ta et digert stykke, men i det minste smak på det som blir servert.

Dette er på arbeidsplassen i arbeidstiden, ikke et jobb arrangement med kundrr eller  en privat sammenkomst. 

Er relativt dårlig etikette å tvangsfôre folk også. 

Man er på jobb, tro det eller ei så er det mange av oss som synes dette kakestyret er mer plagsomt enn hygge. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei? Det er vanlig skikk og bruk. Gjelder ikke bare kaker, men all mat som er laget for hånd og blir servert 😓

Spiser aldri kaker da jeg ikke har godt av det, selv ikke i mine barns konfirmasjon spiste jeg kake, om noen kommer med kake på jobb spiser jeg ikke, om de vil bestille kake når jeg fyller rundt må de vel gjøre det, jeg kommer ikke til å spise det allikevel 

Anonymkode: 38416...126

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meget god idé. Tipser du redaksjonen? 

Anonymkode: 5e42e...225

Skrevet

Må man gjøre et stort nummer av at man ikke tar kake da? Er det ikke bare å la være å ta uten å kommentere det? Høres så rart ut at det er et stort problem. 

Anonymkode: e7a79...0db

Skrevet

Det er aldri greit å tafse på dansegulvet. Aldri. 

Anonymkode: 16a26...404

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er aldri greit å tafse på dansegulvet. Aldri. 

Feil tråd. Vet ikke hva som skjedde.

• Hjerte 2
Skrevet

Det som plager meg mest, er alle de vi har på jobb som tar med alt av usunne ting på jobb fordi de 'ikke klarer å stå imot om de har det hjemme'.

Nei, nettopp, der gjør ikke jeg heller, derfor har jeg ikke noe hjemme. Og da vil jeg iallfall ikke måtte stå imot på jobb fordi du ikke eier viljestyrke du heller ...

Anonymkode: 4f2a8...a37

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Må man gjøre et stort nummer av at man ikke tar kake da? Er det ikke bare å la være å ta uten å kommentere det? Høres så rart ut at det er et stort problem. 

Anonymkode: e7a79...0db

Er som regel kakespiserne som gjør et stort nummer når folk bare sier et enkelt "nei takk". 

Anonymkode: 65151...d47

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Ekko jenta skrev (22 timer siden):

Nei? Det er vanlig skikk og bruk. Gjelder ikke bare kaker, men all mat som er laget for hånd og blir servert 😓

Tull og tøys! Alle velger selv hva de vil putte inn i egen munn. Jeg trenger ikke å unnskylde meg for at jeg ikke smaker. Mitt liv - mitt valg. Jeg ønsker ikke lassevis av sukker og fett, men om du kommer med en fruktkurv så takker jeg ja til det.

Anonymkode: eda13...5e1

• Liker 4
Skrevet

Skjønner ikke hvodan så mange her i tråden ikke vil ha kake?

På min arbeidsplass er det veldig populært. Kaker som blir satt frem blir møtt med stor takknemlighet og etter kort tid er det bare smuler igjen. ❤️

Anonymkode: 10e6c...0f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skjønner ikke hvodan så mange her i tråden ikke vil ha kake?

På min arbeidsplass er det veldig populært. Kaker som blir satt frem blir møtt med stor takknemlighet og etter kort tid er det bare smuler igjen. ❤️

Anonymkode: 10e6c...0f4

Tro det eller ei, det er ikke alle som liker kake. Noen har diagnoser som gjør at de ikke vil forhøye insulinet sitt, noen tenker på vekta, noen sparer kosen til helga. Osv osv. Skjønner ikke dette evige maset om "hvorfor vil ikke folk ha kake?"

Anonymkode: 65151...d47

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har alltid lyst på kake jeg, men det er jo alltid noe. Enten godis som legges ut, boller, vafler, kake hver fredag og veldig ofte imellom det også. Det sklir helt ut om jeg skulle forsynt meg litt her og der. Jeg er selv med på kakeliste, så jeg bidrar med glede til de andre, men velger selv å holde utskeielsene til helgen.

Noen ganger faller jeg skikkelig utpå, om jeg er veldig sliten, eller plutselig må være på jobb lengre enn planlagt etc. Det går sjeldent bra. Da starter jeg et sukkerbehov som verker i noen dager.

Jeg takker stort sett nei til kake og det er ikke fordi jeg ikke vil ha, men lettere for meg å late som det ikke finnes. Og det er alltid det samme maset. Alltid de samme setningene: Skal du ikke ha? Herregud, du kan vel ta et stykke vel? Fra de fleste. Jeg unner de å kose seg, men jeg føler meg mest som en alkoholiker rundt kaker og velger altså å ikke trigge det behovet. Jeg spiser kake i private selskaper; der føles det mer uhøflig å takke nei (pluss at jeg har spart meg til de private settingene). 

Jeg syns kosefaktoren på jobb kan bli vel høy noen ganger. 

• Liker 3
Skrevet
Ekko jenta skrev (22 timer siden):

Jeg har en kollega jeg ikke liker. I morgen skal jeg servere ham værtestikler og friterte tissemaur. Vanlig skikk og bruk, ass. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, det er uhøflig. 

Anonymkode: a5645...016

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...