Gå til innhold

Er det uhøflig å ikke spise kake som kollegaer har med på jobb?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Feil tråd. Vet ikke hva som skjedde.

Anonymkode: 16a26...404

Men en grei huskeregel, også for kakespisere/ikke-kakespisere😅

Anonymkode: 74ec1...db9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenkte du jeg skulle forandre? Jeg gjør jo allerede det du moraliserte ovenfor her.

Anonymkode: 65151...d47

At du ikke lar deg irritere. 

Anonymkode: e7a79...0db

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

At du ikke lar deg irritere. 

Vel, i en perfekt verden er ingen irriterte...

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, i en perfekt verden er ingen irriterte...

Det er et valg man tar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dersom du er fornøyd med lønn og arbeidsoppgaver: gjør som du selv vil, kjør din egen stil, så lenge du gjør arbeidet ditt.

Her jeg jobber er det:

• Morgenkaffe 0815-0830
  • Lunsj 1130-1200
  • Kaffepause 1400-1415
  • Lønningspils
  • Julebord
  • Sommeravslutning
  • Diverse kakefeiringer, omtrent 2-3 ganger i måneden

Det er full galskap med sosiale ting, deltar på kanskje en morgenkaffe og en lunsj i uka, ellers holder jeg meg borte fra alt. Har heldigvis en forståelsesfull sjef som sier han er fornøyd med jobben jeg gjør.

Anonymkode: e38ae...1f5

Denne listen din ville jeg justert til følgende: 

Lunsj 1130-1200 

Arbeidslivet tar enormt mye tid, man kaster bort tid på pauser også. Som ofte drar ut lenger enn planlagt, 15min blir til 20-30min.

😊

Anonymkode: adc2d...91d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mener du rundt kakebordet? 

Anonymkode: 7799a...3b3

Alle vet at mye kake fører til tafsing. Det er stygt! 😾

Anonymkode: a443f...995

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 19.12):

Ja,jeg vet hva det er. Det gjødsel og ikke noe som grønnsaker er vaska i liksom. Så helt greit å spise. 

Tja, hva inneholder agurk feks. Jeg synes i hvertfall ikke jeg vil spise urinen til arbeidskolleger 

Skrevet

Det er en uting at det alltid overalt må serveres kaker/vafler og at "kos" er synonymt med usunn mat. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
tracida skrev (3 minutter siden):

Tja, hva inneholder agurk feks. Jeg synes i hvertfall ikke jeg vil spise urinen til arbeidskolleger 

du spiser kumøkk da? Eller kunstgjødsel..hønemøkk osv. Du spiser ikke jord og det er den som har gjødsel på seg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

du spiser kumøkk da? Eller kunstgjødsel..hønemøkk osv. Du spiser ikke jord og det er den som har gjødsel på seg

Det er forskjell på vanlig gjødsel og urin fra arbeidskolleger ja. Mine agurker får hverken kumøkk eller hønsemøkk , de får vann

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

er ikke rart det er mye overvekt og diabets når alt mulig skal feires og skal kake til alt 

Anonymkode: 0081e...b25

Og ikke minst når det "ikke er lov" å si nei, for da er du såååå uhøflig.... 

Anonymkode: bb9cb...d35

• Liker 2
Skrevet
tracida skrev (37 minutter siden):

Det er forskjell på vanlig gjødsel og urin fra arbeidskolleger ja. Mine agurker får hverken kumøkk eller hønsemøkk , de får vann

Jeg pisser heller ikke på agurkene mine altså.

Anonymkode: 8c0e6...c37

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg pisser heller ikke på agurkene mine altså.

Anonymkode: 8c0e6...c37

Hvem gjør det da? 

Skrevet

Må jeg applaudere kollegaer som trener? 

Anonymkode: 9e37e...3d2

Skrevet

Nei, det er ikke uhøflig. Man takker enten pent nei, lar være å forsyne seg og/eller drikker kaffe isteden. Det finnes mange grunner til at folk ikke spiser kake, og det er ingen grunn til å ta det som en personlig fornærmelse for den som har bakt. Har aldri sett noen gjøre noe poeng ut av det hvis jeg eller andre ikke spiser. 

Anonymkode: c1012...8a3

• Liker 1
Skrevet

Nei. Spiser ikke noe folka på jobb har laget. Æsj

Anonymkode: e756f...af6

• Liker 2
Skrevet
Ekko jenta skrev (På 27.10.2025 den 23.44):

Ja det er uhøflig å ikke spise noe man blir tilbudt i en sammenkomst i følge etiketten. Unntaket er hvis man er allergisk eller vet man kommer til å kaste opp av maten. Du må ikke ta et digert stykke, men i det minste smak på det som blir servert.

Ekko jenta skrev (På 27.10.2025 den 23.54):

Nei? Det er vanlig skikk og bruk. Gjelder ikke bare kaker, men all mat som er laget for hånd og blir servert 😓

Ekko jenta skrev (På 28.10.2025 den 0.02):

Fremdeles uhøflig og ikke en gang smake og «skylde» på vekten (men ingen vil tvinge deg til å spise om du gjør det). Man kan ta et lite stykke kake(mat) og smake uten at det har noe å si på vekten/dietten for kunne gi komplimenter til den som bringer maten. Det er ikke uhøflig å si i fra at man ikke kan spise noe fordi man er allergisk eller blir syk av maten, helsen skal respekteres.

Fy faen for noe svada. Jeg kjenner jeg regelrett blir forbanna. At folk kan gå rundt å tenke så ensidig som dette er helt utrolig. Jobb er ikke en "sammenkomst", det er jobb. Og at noen har valgt å lage noe for hånd og tatt med helt uten oppfordring i jobbsammenheng skal for da for faen ikke bety at voksne mennesker i form av kolleger, som ikke har bedt om det, skal tvinges til å spise noe de ikke ønsker. 

På jobb er avtalen at du skal utføre arbeidet i henhold til kontrakten. Hva arbeidstaker ønsker å spise i løpet av den tiden arbeidstaker fullbyrder kontrakten i løpet av en arbeidsuke skal arbeidstaker plent få velge selv. Såpass autonomi skal den enkelte arbeidsktaker faktisk ha. 

Å sause inn "sammenkomster" og etikette ved "mat laget for hånd" og tull og tøys inn i arbeidslivet er så på viddene at jeg har rett og slett ikke ord. 

Anonymkode: 476a0...05e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Dersom jeg skulle tatt med kake på jobb, er det et tilbud til mine kollegaer. Om de vil spise kake, eller ei, er helt deres eget valg. Selvfølgelig skal voksne folk bestemme selv hva de spiser på jobb. Å forvente noe annet er jo bare helt idiotisk. Jobb er jobb, det er ikke det samme som å gå på besøk til noen. 

Anonymkode: 65b3e...6c8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei. Spiser ikke noe folka på jobb har laget. Æsj

Anonymkode: e756f...af6

I alle dager. Hva slags folk jobber du med? 😂

Anonymkode: a443f...995

• Liker 3
Skrevet

Har inntrykk av det her i hvert fall, så tar hjemmekontor på fredager. 

Anonymkode: 6b216...850

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...