AnonymBruker Skrevet 26. oktober #1 Skrevet 26. oktober Hun jeg er gift med tenker jobb 24/7, og det begynner bli krevende å forholde seg til. Hun driver for seg selv, og har en ganske ustrukturert arbeidstid, men er alltid på. Sent og tidlig, helg og hverdag. I dag tidlig våknet jeg tidlig, og tenkte i dag hadde det vært godt med litt nærhet og intimitet, etter en hektisk uke, hvor vi har sett lite av hverandre. Jeg ble liggende og vente et par timer til hun våknet, og det første hun sier når hun slår opp øynene er alt hun må i gang med i dag. Og fyker opp og forsvinner ut fra soverommet. Så mye for litt oss-tid. I dag er ikke unikt. Det begynner bli regelen. Og det begynner røyne på. At jobb alltid kommer foran oss. Hun forholder seg mye til andre mennesker i jobben sin, og reiser en del. Jeg har prøvd å få booket inn en weekend eller en uke ferie sammen i vinter, men det er ikke lett. Hun er stort sett fullbooket, og er hun ledig, så er hun ikke så gira på å reise. Hun reiser så mye ellers... Har ymtet frempå at det er vel mye jobb, men jeg vil jo heller ikke ta fra henne det hun brenner for. Jeg har ikke noe problem med å synge ut tydelig hva jeg mener, men det er så utrolig skuffende at det skal være nødvendig. Hva skal til for at hun selv våkner og innser det? Anonymkode: 7368c...a82 7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #2 Skrevet 26. oktober Kjenne til noe av dette. Jeg er konstant stresset, kommer aldri i mål med oppgavene, og panikken tar meg om jeg ikke får gjort alt jeg har planlagt den dagen. snakk med henne først og fremst om at hun må ta det rolig å hvile litt. Ikke dra fokuset på deg, jeg personlig ville gått til motangrep og ikke følt meg sett pga alt stresset som er tårnet seg opp. Anonymkode: 3d2d8...5e0 7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #3 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenne til noe av dette. Jeg er konstant stresset, kommer aldri i mål med oppgavene, og panikken tar meg om jeg ikke får gjort alt jeg har planlagt den dagen. snakk med henne først og fremst om at hun må ta det rolig å hvile litt. Ikke dra fokuset på deg, jeg personlig ville gått til motangrep og ikke følt meg sett pga alt stresset som er tårnet seg opp. Anonymkode: 3d2d8...5e0 Har prøvd uro-varianten flere ganger, men det biter ikke på. Anonymkode: 7368c...a82
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #5 Skrevet 26. oktober Snakk med henne, skikkelig snakk med henne! fortell hva du føler og savner! Regner med det ikke er barn i bildet? Anonymkode: b1cdd...c59 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #6 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Snakk med henne, skikkelig snakk med henne! fortell hva du føler og savner! Regner med det ikke er barn i bildet? Anonymkode: b1cdd...c59 Voksne barn. Anonymkode: 7368c...a82
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #7 Skrevet 26. oktober Hun prioriterer ikke forholdet og ligger trolig med en annen. Enkelt. Anonymkode: d7144...106 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #8 Skrevet 27. oktober Voksne barn ? Da er dere kanskje i 50 årene og hun skal realisere seg selv. Det er bedre at hun gjør det med jobb enn at hun stikker for å finne seg selv, men måten hun gjør det på er selvfølgelig ikke greit. Tar hun igjen for tapt karriere og straffer deg fordi du fikk din karrieremulighet og hun ofret seg da barna var små ? Ville tatt en god prat med henne, hva hennes intensjoner er med dette og framtiden. Evt tenk på deg selv, distansere deg litt fra henne og livet sammen med hun. Kanskje hun våkner opp når du plutselig ikke er der lenger. Du har det bildet der den ene partneren sitter med mobilen 24/7 og den andre partneren sitter tålmodig ved siden av. Så går mobilen i svart og partneren oppdager at han/hun er helt alene. Folk gidder ikke å "vente" på andre i evighet uansett hvor glade de er i hverandre. Anonymkode: 61da9...bbf 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #9 Skrevet 27. oktober Hun er gift med jobben. Anonymkode: 81043...39f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #10 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Voksne barn. Anonymkode: 7368c...a82 Dro hun mesteparten av lasset med hjem og barn i alle år, mens du fikk pleie karriere? I så fall er det ikke rart at hun nå ønsker å komme seg ut og endelig realisere seg selv. Anonymkode: 8fd7b...6c0 9 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #11 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Voksne barn ? Da er dere kanskje i 50 årene og hun skal realisere seg selv. Det er bedre at hun gjør det med jobb enn at hun stikker for å finne seg selv, men måten hun gjør det på er selvfølgelig ikke greit. Tar hun igjen for tapt karriere og straffer deg fordi du fikk din karrieremulighet og hun ofret seg da barna var små ? Ville tatt en god prat med henne, hva hennes intensjoner er med dette og framtiden. Evt tenk på deg selv, distansere deg litt fra henne og livet sammen med hun. Kanskje hun våkner opp når du plutselig ikke er der lenger. Du har det bildet der den ene partneren sitter med mobilen 24/7 og den andre partneren sitter tålmodig ved siden av. Så går mobilen i svart og partneren oppdager at han/hun er helt alene. Folk gidder ikke å "vente" på andre i evighet uansett hvor glade de er i hverandre. Anonymkode: 61da9...bbf Det er planen. Jeg skal skaffe meg en svindyr hobby og tilbringe mer tid for meg selv. Og kanskje finne noen nye venner. Også kvinner. Anonymkode: 7368c...a82 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #12 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hun prioriterer ikke forholdet og ligger trolig med en annen. Enkelt. Anonymkode: d7144...106 Er ofte slik med norske kvinner. Anonymkode: 170e3...943 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #13 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er planen. Jeg skal skaffe meg en svindyr hobby og tilbringe mer tid for meg selv. Og kanskje finne noen nye venner. Også kvinner. Anonymkode: 7368c...a82 Dette er bare passivt-aggressivt av deg. Og det er ikke tiltrekkende for noen... Hun viser hva hun ønsker å prioritere, og det er ikke forholdet. Ønsker du å ha det slik dere har det i forholdet? Hvis du ikke ønsker det og hun ikke ønsker endre noe, da må du ta ansvar for deg selv og heller avslutte. Da kan du også gjøre det du her sier du vil gjøre. Å bli i forholdet mens du leter etter en annen kvinne, det er bare feigt. Anonymkode: 88a11...c0f 9 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:45 #14 Skrevet tirsdag kl. 05:45 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er bare passivt-aggressivt av deg. Og det er ikke tiltrekkende for noen... Hun viser hva hun ønsker å prioritere, og det er ikke forholdet. Ønsker du å ha det slik dere har det i forholdet? Hvis du ikke ønsker det og hun ikke ønsker endre noe, da må du ta ansvar for deg selv og heller avslutte. Da kan du også gjøre det du her sier du vil gjøre. Å bli i forholdet mens du leter etter en annen kvinne, det er bare feigt. Anonymkode: 88a11...c0f Er det ikke feigt å rømme forholdet gjennom jobben sin da? Er det ikke heller hun som burde ta grep og si at hun velge jobb foran partner? Anonymkode: 7368c...a82 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:03 #15 Skrevet tirsdag kl. 06:03 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det ikke feigt å rømme forholdet gjennom jobben sin da? Er det ikke heller hun som burde ta grep og si at hun velge jobb foran partner? Anonymkode: 7368c...a82 Feigt av dere begge å bli tenker jeg. Men å drive stille krigføring mot hverandre noen år kan jo være underholdende det også. Anonymkode: 4a83e...e37 8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:05 #16 Skrevet tirsdag kl. 06:05 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feigt av dere begge å bli tenker jeg. Men å drive stille krigføring mot hverandre noen år kan jo være underholdende det også. Anonymkode: 4a83e...e37 Det samme tenker jeg. Får se hva hun er laget av. Anonymkode: 7368c...a82
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:05 #17 Skrevet tirsdag kl. 06:05 Min mann driver eget selskap med stadig flere ansatte og det er 24/7 jobb, det er slik det er. Vær støttende er mitt råd og ha god kommunikasjon på når du forventer at det er AS FAMILIE som er prioritet. Å drive firma er ikke noen 9-17 jobb, å tro det er mulig å bygge opp noe uten å være på hele sin våkne tid liksom er naivt. Anonymkode: 273dd...a72 1 1
Elena77 Skrevet tirsdag kl. 06:12 #18 Skrevet tirsdag kl. 06:12 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er planen. Jeg skal skaffe meg en svindyr hobby og tilbringe mer tid for meg selv. Og kanskje finne noen nye venner. Også kvinner. Anonymkode: 7368c...a82 Så dere skal straffe hverandre. Hun straffer deg fordi hun ofret karriere når barna var små og du straffer henne nå for å gjøre det du gjorde når barna var små. Det vil bare føre til en ond spiral der dere spiller hverandre dårlig. Til slutt går en av dere. Ser du en framtid sammen med henne, hun du vil tilbringe alderdommen sammen med ? Da må du ta grep før det er for sent (hun ser det ikke/vil det ikke/gidder ikke). Hvilke grep vet jeg ikke, men kanskje parterapi. Eller støtte henne mer i forhold til jobben. Sette deg inn i hverdagen hennes (om det er mulig) og vise interesse for det hun gjør. Være tålmodig er også en god ting. Unne henne dette. Vær stolt av hun driver noe for seg selv. Kanskje det drypper noe tilbake til deg. Verdt å prøve vel ? 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:12 #19 Skrevet tirsdag kl. 06:12 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er det ikke feigt å rømme forholdet gjennom jobben sin da? Er det ikke heller hun som burde ta grep og si at hun velge jobb foran partner? Anonymkode: 7368c...a82 Men hun er jo ikke her, det er han som skriver innlegg. At hun ikke satset på forholdet rettferdiggjør ikke at han blir en drittsekk. Anonymkode: c4cda...36d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:19 #20 Skrevet tirsdag kl. 06:19 Elena77 skrev (5 minutter siden): Så dere skal straffe hverandre. Hun straffer deg fordi hun ofret karriere når barna var små og du straffer henne nå for å gjøre det du gjorde når barna var små. Det vil bare føre til en ond spiral der dere spiller hverandre dårlig. Til slutt går en av dere. Jøss... alt hva du vet? Hvor har du dette fra? Hentet det ut fra din egen forutinntatthet (bias)? Anonymkode: 7368c...a82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå