Gå til innhold

Kinopriser økt voldsomt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle kjøpe noen billetter, og ser 195 kr pr billett? Trodde nesten jeg leste feil, eller at det var fordi det var premiere. Men sjekket filmer som allerede har gått noen uker, også 195 kroner. Den forrige kinobilletten jeg fant i min innboks var fra i fjor høst, og kostet 155. Så prisøkning på over 25% på et år? Noen som har kjøpt billetter tidligere i år og vet når denne økningen kom?

Jeg har allerede gått over til å vente på streaming i de fleste tilfeller, selv når filmen er ny på streaming koster den jo mindre enn dette.

Anonymkode: f02de...7cc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har mange ganger sett 200 for billett og det er nå noen år siden jeg var på kino. Orker rett og slett ikke for folk klarer ikke holde kjeft på kino. 

Anonymkode: 59e45...512

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har mange ganger sett 200 for billett og det er nå noen år siden jeg var på kino. Orker rett og slett ikke for folk klarer ikke holde kjeft på kino. 

Enig,. Der har du gjeng. Betaler dyre dommer for å sitte å mase på hverandre inne i kinosalen. Hvorfor gikk dere ikke bare på Maccern eller noe liksom?

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er sant, og ikke minst når de ber folk skru av telefonene og man ser hundre skjermer lyse i mørket 😅 Men i spesielle tilfeller har jeg fortsatt lyst til å se en film når den kommer på kino. Blir nok stadig mindre av det. Nesten så jeg vurderte å kjøpe klinesofa alene, da jeg så at prisen for to kostet mindre enn to enkeltseter. 

Skrevet

Blir helst gavekort om jeg skal på kino. Det der er dyrere enn pizzabuffet hos Peppes.

AnonymBruker
Skrevet

Prisene er helt ville nå. 

Anonymkode: a30b5...9b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når det er halv pris på kino-dag en gang i året strømmer folk til. Jeg lurer virkelig på hvor mange flere som hadde gått på kino hvis de halverte prisene eller kuttet dem kraftig istedenfor denne økningen. Det blir en ond sirkel når de prøver å kompensere for at færre går på kino ved å øke prisene. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Det kostet en femtilapp på begynnelsen av 90-tallet. Rett og slett bare ordinær prisvekst at det er 200 i dag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok betalt det for gode filmer, MEN jeg slutta helt å gå på kino grunnet skjermbruk/mobilbruk for noen år siden. Den siste filmen jeg var på ble helt ødelagt grunnet at folk drev å sjekka mobilen hele tida.

Anonymkode: f6cf5...fb2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (11 timer siden):

Det kostet en femtilapp på begynnelsen av 90-tallet. Rett og slett bare ordinær prisvekst at det er 200 i dag.

Men ekstrem prisvekst fra i fjor. Nå begynner jeg å lure på om de har skrudd opp i forkant av halv pris-dagen og skrur ned igjen etterpå. Lov å håpe. 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor så er det noen av kinosalene som har dyrere billetter, da de har ekstra gode seter i de salene. Er de mindre salene. Mens i de større salene kan man fortsatt få billetter til rundt 160 kr.

Anonymkode: 3a212...43e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør og fikk helt sjokk etter at jeg måtte betale 180 kr for en halvdårlig film på Bergen kino. Det skal visstnok ha bært med en rabatt for uføre..hadde aldri gått om jeg hadde vist prisen på forhånd. Jeg turte bare ikke si: " har det rablet helt for dere?? Jeg vil ikke se så dyr film!"

Anonymkode: fc097...ef2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ufør og fikk helt sjokk etter at jeg måtte betale 180 kr for en halvdårlig film på Bergen kino. Det skal visstnok ha bært med en rabatt for uføre..hadde aldri gått om jeg hadde vist prisen på forhånd. Jeg turte bare ikke si: " har det rablet helt for dere?? Jeg vil ikke se så dyr film!"

Sjekk om de har senior kino på dagtid. Da koster billettene 110 kr. Jeg bor i en mindre by enn Bergen, og vi har senior kino 2 dager i uken. Har gått ofte på det, og jeg er ikke gammel.

Anonymkode: 3a212...43e

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Saga kino gjenåpner og lokker med 100 kroner på alle billetter første helgen. Men det gjaldt ikke "premium"-salen, der koster det 245 for voksne og 210 for barn 😆 Altså 910 kroner for to voksne og to barn. Tør ikke tenke på hvordan prisene blir i kiosken der... den oppussingen må ha kostet voldsomt, og det var jo ikke mange år siden forrige totalrenovering. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 11.01):

Skal man begynne å sette pris ut ifra hvor bra filmen er mener du? Og hvorfor i alle dager skal uføre betale MINDRE for å gå på kino?

Anonymkode: 2165f...2ad

• Liker 4
Skrevet

Det var kjempedyrt! Her er det vel ca 150 for voksne tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at jeg aldri drar på kino andre dager en Den Store Kinodagen.

Anonymkode: a25e8...f5f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på kino imorgen og betalte 310 kr for to billetter. Pluss 18 kr i formidlingsgebyr, hva nå det er. Teit å måtte betale gebyr når man bestiller på nett selv om det ikke er mye penger. 

Anonymkode: 954cb...704

AnonymBruker
Skrevet

Kino er bortkastede penger. Sist gang jeg var på kino var det lys i mobilskjermer over alt. Hva er vits med å se på film sammen med andre som tydeligvis ikke er der for å se film?

Anonymkode: 5bf4e...51d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Økt veldig. Samtidig så er det dyre greier å holde i drift. Jeg tror vi ser begynnelsen på slutten på ekte kino.

Folk er overstimulert. Kino har mistet sin status.

Trist💔

Anonymkode: 15951...b8e

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...