Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var normalt her så sent som 80-tallet. Ingen som ringte og avtalte da. Det var til og med folk som tok bussen og visste at neste buss gikk ikke hjem før om noen timer. Og aldri om besøk ble avvist! Fin duk på bordet,kake,kaffe og prat ♥️

Anonymkode: 23d7f...5aa

Aldri opplevd, og mamma og pappa var gjestfri, altså. Men vi ringte alltid og avtalte besøk. Ringte vi på til venner i gata var det for å leke ute. 

Anonymkode: 53435...fd3

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å få uanmeldt besøk, men tør ikke å gå på uanmeldt besøk til andre.

Anonymkode: aa000...846

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt! Det er de beste besøkene. Da forventes det ingenting, huset er som det er. Er bare veldig takknemlig for at jeg har folk som tenker at det er koselig å bruke tid med akkurat meg! 

Anonymkode: 210ba...276

Enig! Jeg var mye med en jente da jeg var barn, de var 5 søsken det huset (!) Vi kom til hverandre rett som det var og foreldrene hennes smilte og vinket oss inn. Dette var rundt 1999-2005, så ikke himla lenge siden og vi hadde mobiler da også..

Skjønner ikke hva som har skjedd med folk, men man kan jo tenke sitt når mange er ensomme og har psykiske problemer og selvmord er all time high..

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja absolutt, hadde blitt kjempeglad! Det er lite vanlig nå for meg, fordi venner bor langt unna. Men da vi bodde nærmere stakk vi innom uanmeldt, null problem og bare hyggelig.

Anonymkode: 76dad...cfb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei til begge deler. Det koster så lite krefter å ta hensyn til andre og faktisk sende en liten melding i våre dager. 

Anonymkode: 9ca71...70d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du synes det er helt greit å komme på døra og bli.møtt av noen ikledd lakk og lær?

Har ikke folk sex lenger, når man ikke kan være sosial uten å ha åpen dør?

Sosialt dugelig å måtte avstå fra å trives i eget hjem i tilfelle det dukker opp noen? 

Jeg omgås naboen maten daglig jeg, men vi klarer å ta en tlf eller sende en mld og spørre. Da kan man enten møtes hos den det passer for, eller ute om været tillater..

Anonymkode: db49c...4e7

Vi klarte jo det før og de jeg kjenner fra Sør-Europa er veldig glade i spontane besøk. Jeg hører alltid fra dem noe lignende som:

Hei! KOM INN, vil du te? Mannen min er i dusjen, men kommer snart. Jeg driver å lager pizza, liker du pizza med skinke? Ja? Sitt, sitt, jeg skal finne en tallerken til deg!! 

Ja, de har også barn og familie. 

Tips til andre: Skaff dere noen utenlandske venner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Aldri opplevd, og mamma og pappa var gjestfri, altså. Men vi ringte alltid og avtalte besøk. Ringte vi på til venner i gata var det for å leke ute. 

Anonymkode: 53435...fd3

Jepp, alltid sånn. Selvfølgelig gjorde man avtaler først.

Anonymkode: ce0b7...d14

• Liker 9
Skrevet

Velkommen inn

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bake kake hadde jeg bare fortsatt med og gjerne involvert gjestene samme med å forberede barnebursdag.

Kjøre hadde jeg gjort om barnet da måtte kjøres. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir veldig glad for uanmeldt besøk, de er de som bare plutselig tenker på meg og så kommer:❤️kaffe har jeg alltid og en halvtime å slarve litt på har jeg også alltid. 

Anonymkode: a2a19...88f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Glad for å se at såpass mange sier ja til uanmeldt besøk og et varmt samfunn ♥️Da blir jeg mer inspirert til å banke på og glede noen og 😀

Anonymkode: 23d7f...5aa

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har et barn med utfordringer, og det passer absolutt ikke med besøk alltid. Ofte åpner jeg ikke døren en gang

Anonymkode: 115fb...98a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke! Ikke faen, makan til frekkehet skal man lete lenge etter. Kjenner jeg får hjertebank av bare tanken på å få noen på døren min. 

Jeg vil ikke ha uanmeldt besøk. 

Jeg drar ikke på uanmeldt besøk. 

Anonymkode: 5edc7...c70

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (20 minutter siden):

Bake kake hadde jeg bare fortsatt med og gjerne involvert gjestene samme med å forberede barnebursdag.

Kjøre hadde jeg gjort om barnet da måtte kjøres. 

Poenget var at hele lørdagen var tapetsert med slike aktiviteter, og var et svar til en som mente at det bare er å prioritere bort ting så "klarer" man besøk. 

Når man har forpliktet seg i alle retninger, med folk som faktisk er i stand til å gjøre avtaler, så er det ikke bare å snu om på det fordi kaffetørste Solveig kjeder seg på lørdag og vil innom og prate skit i to timer.

Forøvtig pussig at man bare hiver seg på et annet innlegg i stedet for å lese det i opprinnelig kontekst. Men typisk KG, det.

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjempekoselig at noen har lyst til å komme innom❤️ Om det virkelig ikke passer, så har jeg ikke problemer med å si ifra om det, og jeg tenker at om jeg står midt oppi noe (matlaging, rydding, vasking etc) så gjør det ikke egentlig noe å ha litt selskap underveis😊 Heller bare koselig, da jeg mistrives med slikt arbeid. Og tipper den som kommer uanmeldt også er mentalt forberedt på at den kan møte på hva som helst av situasjoner.

Tror kanskje at noen/mange? som har problemer med uanmeldt besøk egentlig har problemer med å sette sunne grenser for seg selv og er litt people pleasere.

Personlig drar jeg ikke på uanmeldte besøk selv, da jeg har fått med meg at dette er fyfy blant de fleste nå om dagen.

Anonymkode: dda24...698

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hater jeg. Jeg ønsker ikke at folk skal komme mens jeg er svett, har på skitne klær og ikke har støvsuget. Jeg blir flau. Gi meg beskjed ihvertfall én time på forhånd, slik at jeg kan stelle meg og ha noe å servere. Det blir hyggeligere for oss begge.

Anonymkode: 8fcca...eb6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir veldig glad for uanmeldt besøk, de er de som bare plutselig tenker på meg og så kommer:❤️kaffe har jeg alltid og en halvtime å slarve litt på har jeg også alltid. 

Anonymkode: a2a19...88f

Mens de som sender deg ei melding før de setter seg på sykkelen, bilen, bussen etc og spør om du har lyst på besøk om en liten halvtime, tenker altså  ikke på deg og kommer på besøk? 

Merkelig tankegang...

Anonymkode: 09b8e...d12

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tviler på at uanmeldt besøk er et stort problem for dere som ikke vil ha det. Det er dessverre en utdøende ting. Om noen stikker uanmeldt innom hos dere fem ganger i året, så overlever dere nok det 😄

Anonymkode: db3a2...af4

Javisst overlever jeg. 

Det er derimot så uvelkomment at vedkommende ville fått tilsnakk o muligens bli kuttet som invitert til hjemmet.

Folk som ikke respekterer grenser, er  ikke så attraktive å omgås for mitt vedkommende....

Anonymkode: db49c...4e7

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Poenget var at hele lørdagen var tapetsert med slike aktiviteter, og var et svar til en som mente at det bare er å prioritere bort ting så "klarer" man besøk. 

Når man har forpliktet seg i alle retninger, med folk som faktisk er i stand til å gjøre avtaler, så er det ikke bare å snu om på det fordi kaffetørste Solveig kjeder seg på lørdag og vil innom og prate skit i to timer.

Forøvtig pussig at man bare hiver seg på et annet innlegg i stedet for å lese det i opprinnelig kontekst. Men typisk KG, det.

Da gir en beskjed om at det må bli ett kort besøk pga andre forpliktelser 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (43 minutter siden):

Da gir en beskjed om at det må bli ett kort besøk pga andre forpliktelser 

Er man opptatt så har man ikke tid til et kort besøk. Hvorfor er det så utrolig vanskelig å godta at også den som mottar besøk har lyst til å ha det hyggelig når noen kommer? 

Anonymkode: 09b8e...d12

• Liker 10
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...