AnonymBruker Skrevet 25. oktober #61 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er nettopp det som er problemet. Da er det enklest å si nei og da forblir vi alene. Dette vet jeg for jeg gir opp når jeg får et nei. Da spør jeg ikke mer. Og dette er grunnen til at jeg er ensom. Anonymkode: 23d7f...5aa Hva mener du? At om du kommer på døren takler du bedre et nei enn om du meldte/ringte? Det hadde ikke passet bedre uansett hva du hadde gjort her. Man bør takle at det ikke passer. Det har da ingenting med deg å gjøre. Anonymkode: 14720...f68 3 5
Gjest Idar K. Skrevet 25. oktober #62 Skrevet 25. oktober Jeg vil skrive et lengre svar. Jeg vokste opp på gård. Folk gikk rett inn til mine foreldre og meg, og mine besteforeldre over tunet. Et lett bank på døra, og inn gikk de. De forskjellige familienmedlemmene kunne være opptatt med å f.eks bake, snakke i telefonen, hjelpe til med lekser og så videre. Et nikk ble gitt og besøket satte seg i stol og leste litt i avisa, eller ordnet seg en kaffe selv. De kunne reise seg å gå igjen uten at det hadde blitt utvekslet noen ord. Og det hadde ingenting å si. Folk gikk inn og ut til oss hele dagen og det fikk sin egen rytme. Noen regler fantes det. Ingen likte å bli forstyrret i middagstiden og ingen likte bli ringt under Dagsrevyen eller lørdagsunderholdningen. Så det var kanskje ikke så uanmeldt likevel.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #63 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hæ? Hva har uanmeldt besøk med en bedre verden å gjøre??! Anonymkode: 53435...fd3 Vi får en vennligere og mer inkluderende verden. Anonymkode: 23d7f...5aa 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #64 Skrevet 25. oktober Jeg hadde sjekket ringeklokkekameraet, sittet musestille til du gikk, for så å irritere meg over at du var så uhøflig at du ikke sendte en beskjed om at du hadde tenkt å stikke innom. Å bare møte opp på døra til folk forteller meg at du synes at din tid er viktigere enn min. Anonymkode: fd8a7...db6 6 9
Gjest Idar K. Skrevet 25. oktober #65 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og det at du kom, fremfor å sende en sms til meg, trigget et voldsomt migreneanfall. Vær så snill, ikke kom uanmeldt til kronisk syke! Det er ikke omsorg! Anonymkode: 53435...fd3 Nå overdriver du.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #66 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi får en vennligere og mer inkluderende verden. Anonymkode: 23d7f...5aa Helt uenig. Du er mer vennlig om du spør om det passer å stikke innom om 5 minutter. Anonymkode: 53435...fd3 6 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #67 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du? At om du kommer på døren takler du bedre et nei enn om du meldte/ringte? Det hadde ikke passet bedre uansett hva du hadde gjort her. Man bør takle at det ikke passer. Det har da ingenting med deg å gjøre. Anonymkode: 14720...f68 Jeg mener at det føles lettere å avvise folk som ringer enn når de står på døra uanmeldt. Og jeg har aldri opplevd et uanmeldt besøk som ikke ble trivelig. Jeg har alltid tid! Anonymkode: 23d7f...5aa 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #68 Skrevet 25. oktober Idar K. skrev (Akkurat nå): Nå overdriver du. Nei. Det har skjedd, mange ganger. Du vet jo ikke hvor i løypa jeg er med sykdommen min. Får jeg en mld kan jeg si fra om det passer eller ikke. Anonymkode: 53435...fd3 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #69 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det jo bare å si fra at du står på farten. Neste gang passer det bedre. Anonymkode: 23d7f...5aa Nei, neste gang kan besøket umake seg med å spørre på forhånd. Kanskje man DA klarer å bli enige om en tid som passer for begge. Det er i hvert fall slik jeg og alle jeg kjenner praktiserer det. Men forskjellen er kanskje at vi i vår krets er i full jobb og bruker helgene og kveldene til å få unna ting, ikke være hjemmeværende og sulle litt rundt med støvkosten og ha kaffekanna klar for uanmeldt besøk. Anonymkode: ce0b7...d14 3 7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #71 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, neste gang kan besøket umake seg med å spørre på forhånd. Kanskje man DA klarer å bli enige om en tid som passer for begge. Det er i hvert fall slik jeg og alle jeg kjenner praktiserer det. Men forskjellen er kanskje at vi i vår krets er i full jobb og bruker helgene og kveldene til å få unna ting, ikke være hjemmeværende og sulle litt rundt med støvkosten og ha kaffekanna klar for uanmeldt besøk. Anonymkode: ce0b7...d14 Så du tror jeg er hjemmeværende? Det er jeg ikke og likevel har jeg tid til besøk. Det handler om prioriteringer. Ikke noe husarbeid er viktigere enn å sosialisere. Anonymkode: 23d7f...5aa 3 1
Gjest Idar K. Skrevet 25. oktober #72 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Det har skjedd, mange ganger. Du vet jo ikke hvor i løypa jeg er med sykdommen min. Får jeg en mld kan jeg si fra om det passer eller ikke. Anonymkode: 53435...fd3 Jeg tror deg. Men å si at dette gjelder alle kronisk syke er ikke sant.
DesmondMiles Skrevet 25. oktober #73 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Et forsøk på å få fram de som sier JA til uanmeldt besøk. Vil du ha uanmeldt besøk og vil du selv gå på besøk uten å sende sms/ringe? Jeg tror på en bedre verden hvis vi tør å ta er steg tilbake å gjennominnføre dette? Anonymkode: 23d7f...5aa Når du slenger ut en påstand som dette, så er det rart å ikke komme med et eneste argument. Jeg sender alltid melding eller ringer. 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #74 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mener at det føles lettere å avvise folk som ringer enn når de står på døra uanmeldt. Og jeg har aldri opplevd et uanmeldt besøk som ikke ble trivelig. Jeg har alltid tid! Anonymkode: 23d7f...5aa Jeg har opplevd det. Når man er fryktelig dårlig av kronisk sykdom er ikke det at du stakk innom verdt det. Den som stakk innom tror de gjorde noe hyggelig, men jeg betaler prisen etterpå. Anonymkode: 53435...fd3 2 3 2
Perfume Skrevet 25. oktober #75 Skrevet 25. oktober Ja, er helt ok for meg. Og enig med deg ts. Var anderledes før... 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #76 Skrevet 25. oktober Idar K. skrev (6 minutter siden): Jeg vil skrive et lengre svar. Jeg vokste opp på gård. Folk gikk rett inn til mine foreldre og meg, og mine besteforeldre over tunet. Et lett bank på døra, og inn gikk de. De forskjellige familienmedlemmene kunne være opptatt med å f.eks bake, snakke i telefonen, hjelpe til med lekser og så videre. Et nikk ble gitt og besøket satte seg i stol og leste litt i avisa, eller ordnet seg en kaffe selv. De kunne reise seg å gå igjen uten at det hadde blitt utvekslet noen ord. Og det hadde ingenting å si. Folk gikk inn og ut til oss hele dagen og det fikk sin egen rytme. Noen regler fantes det. Ingen likte å bli forstyrret i middagstiden og ingen likte bli ringt under Dagsrevyen eller lørdagsunderholdningen. Så det var kanskje ikke så uanmeldt likevel. Dette var en merkelig form for sosialisering 😅 Men sikkert fint hvis man selv ikke har avis eller kaffe, så kan man bare gå bort til naboen. Uten å si et ord. Anonymkode: ce0b7...d14 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #77 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt uenig. Du er mer vennlig om du spør om det passer å stikke innom om 5 minutter. Anonymkode: 53435...fd3 He he, men å stå på døren når det ikke passer er greit? Anonymkode: 14720...f68
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #78 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du tror jeg er hjemmeværende? Det er jeg ikke og likevel har jeg tid til besøk. Det handler om prioriteringer. Ikke noe husarbeid er viktigere enn å sosialisere. Anonymkode: 23d7f...5aa Nettopp, og du svarte ikke på hva jeg skulle prioritere BORT. Anonymkode: ce0b7...d14 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #79 Skrevet 25. oktober DesmondMiles skrev (1 minutt siden): Når du slenger ut en påstand som dette, så er det rart å ikke komme med et eneste argument. Jeg sender alltid melding eller ringer. Argumentet er at folk trenger folk,veldig få greier seg godt i ensomheten. Anonymkode: 23d7f...5aa 2
Gjest Idar K. Skrevet 25. oktober #80 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette var en merkelig form for sosialisering 😅 Men sikkert fint hvis man selv ikke har avis eller kaffe, så kan man bare gå bort til naboen. Uten å si et ord. Anonymkode: ce0b7...d14 Jeg tror nok det er vanlig på de fleste gårder. Ikke alle selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå