Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Idar K. skrev (2 minutter siden):

Jeg kan svare, for jeg kommer fra en uanmeldt besøk-kultur. 

Du åpner døra, si hei, jeg er litt pjusk i dag. Jeg sier, huff da det var leit. Jeg ville ikke noe spesielt så det går fint å komme innom en annen dag? Har du alt du trenger? Paracet? Melk? Brød? Jeg kan dra å handle for deg. 

Det tar ett minutt. 

Men jeg forholder meg selvsagt til at folk vil ha beskjed først.

Det var jo fint da og om det er omtanke bak. 

Anonymkode: 14720...f68

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått uanmeldt besøk og vi kan sitte ved bålpanna eller på verandaen med pledd om det ser for jævelig ut inne.  

Anonymkode: 23d7f...5aa

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest Idar K.
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var jo fint da og om det er omtanke bak. 

Ingen drar vel på besøk til en venn for å plage de, stort sett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jeg veldig uenig i! Hvis man ikke greier å ta litt på sparket så er man ikke så sosialt dugelig mener jeg. 

Gjør du aldri noe privat? 
i dag har jeg hatt hjemmespa . Skulle jeg droppet og skylle vekk hårfjernigskremen på tid fordi noen plutselig sto på døra og ville ha kaffe? Og har du aldri noen avtaler? Hvis noen ringer på her nå, og jeg sosialiserer med dem, så kommer jeg jo for sent til avtalen jeg har. 
sove? Jobb? Sex? Farge håret? Vaske gulvet?  Alltid klar til og sosialisere på sparket hjemme i egen stue? 
jeg fatter ikke 😅

selv om jeg er 49 så kjenner jeg ikke igjen trenden, vi lagde avtaler og brukte hustelefon . 

Anonymkode: a11c7...118

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jeg veldig uenig i! Hvis man ikke greier å ta litt på sparket så er man ikke så sosialt dugelig mener jeg. 

Ok, hvilke av disse tingene burde jeg bortprioritert i dag hvis du plutselig stod på døra og ville ha kaffe?

-kjøre tiåringen på øving

-ukeshandle på butikken

-kjøre søppel på gjenbruksstasjonen

-hente tiårimgen fra øving

-bake og pynte en bursdagskake

-ordne i stand og feire bursdag til 14-åringen

Anonymkode: ce0b7...d14

• Liker 2
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2025 den 16.33):

Et forsøk på å få fram de som sier JA til uanmeldt besøk. Vil du ha uanmeldt besøk og vil du selv gå på besøk uten å sende sms/ringe? 

Jeg tror på en bedre verden hvis vi tør å ta er steg tilbake å gjennominnføre dette? 

1000000000% nei.

Avtal helst noen uker i forveien, og er det spontant at du har tid og ønske om å treffes akkurat i dag, så ring meg eller tekst først. 

Anonymkode: c8e37...e04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uanmeldt besøk til barna er ok. Til meg, absolutt ikke. 

Anonymkode: fb249...754

• Liker 5
Skrevet

Uanmeldt besøk er helt uaktuelt.

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Svar meg på hvorfor det er den som vil på besøk som skal bestemme dette? Mer rett at det skal passe for den som skal ha besøket. De kommer og vet om det. Hvorfor ikke bare sende en meld eller ring litt før. Da kan man si sorry det passer ikke og grunn. 

Hadde noen kommet til meg i dag med vondt/syk, pysjbukse og støv på gulv på pga vondt/syk denne uken. Hadde jeg ikke ville hatt dem inn. 

Ja, det er veldig rart 😅 istedenfor og invitere når man vil ha besøk, er det sosialt og finne ut at « nå vil jeg drikke kaffe hos Kåre, så da kjører jeg til Kåre og ringer på døren og informerer om det! « 

• Liker 5
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, hvilke av disse tingene burde jeg bortprioritert i dag hvis du plutselig stod på døra og ville ha kaffe?

-ukeshandle på butikken

Tror du bare må være sosialt oppegående og avlyse den bursdagen altså 😅 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et forsøk på å få fram de som sier JA til uanmeldt besøk. Vil du ha uanmeldt besøk og vil du selv gå på besøk uten å sende sms/ringe? 

Jeg tror på en bedre verden hvis vi tør å ta er steg tilbake å gjennominnføre dette? 

Hæ? Hva har uanmeldt besøk med en bedre verden å gjøre??!

Anonymkode: 53435...fd3

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Idar K. skrev (1 minutt siden):

Ingen drar vel på besøk til en venn for å plage de, stort sett. 

Nei, så klart ikke. Det er ikke det jeg mener. Jeg skjønner bare ikke hvorfor ikke bare sende en meld eller ringe og si er der om 15 min om det passer med en kaffe. Det hadde vært kjekt om det passet og om man var hjemme. Som jeg skrev hadde noen kommet her i dag er ikke formen bra. Hadde de ringt eller sendt meld hadde jeg sagt er ikke i form, men kom gjerne en annen dag det passer. Da slipper du turen her til og. Og der er veldig koselig med besøk når formen er der. Så det er ikke det at man ikke vil ha besøk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Supert når besøket er uanmeldt, da har jeg ikke noe press på å varte opp. Holder å by på litt kaffe og noen kjeks hvis jeg har det 

Avtalt besøk så forventes det ganske mye mer. Jeg er elendig til å lage mat, synes det er ganske flaut, så unngår avtalt besøk.

Anonymkode: e8c94...c4e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke komme på noe verre. 

Anonymkode: 72b71...fd0

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja absolutt😀 Her er det helt vanlig. Ring på 1 gang, åpne døra og gå inn. Sist jeg låste døra var da vi dro på sommerferie 

Anonymkode: 4bb46...f94

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Idar K. skrev (14 minutter siden):

Jeg kan svare, for jeg kommer fra en uanmeldt besøk-kultur. 

Du åpner døra, si hei, jeg er litt pjusk i dag. Jeg sier, huff da det var leit. Jeg ville ikke noe spesielt så det går fint å komme innom en annen dag? Har du alt du trenger? Paracet? Melk? Brød? Jeg kan dra å handle for deg. 

Det tar ett minutt. 

Men jeg forholder meg selvsagt til at folk vil ha beskjed først.

Og det at du kom, fremfor å sende en sms til meg, trigget et voldsomt migreneanfall. Vær så snill, ikke kom uanmeldt til kronisk syke!  Det er ikke omsorg! 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

er ikke dette normalt da? går ofte på uanmeldt besøk, samt jeg får masse uanmeldt besøk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gjør du aldri noe privat? 

i dag har jeg hatt hjemmespa . Skulle jeg droppet og skylle vekk hårfjernigskremen på tid fordi noen plutselig sto på døra og ville ha kaffe? Og har du aldri noen avtaler? Hvis noen ringer på her nå, og jeg sosialiserer med dem, så kommer jeg jo for sent til avtalen jeg har. 
sove? Jobb? Sex? Farge håret? Vaske gulvet?  Alltid klar til og sosialisere på sparket hjemme i egen stue? 
jeg fatter ikke 😅

selv om jeg er 49 så kjenner jeg ikke igjen trenden, vi lagde avtaler og brukte hustelefon . 

Da er det jo bare å si at gjesten skal gå inn p sette seg mens du gjør ferdig det du driver med. Ikke verre enn det. Gjør aldri noe som er viktigere enn å være et medmenneske og ha det trivelig. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

-ukeshandle på butikken

Da er det jo bare å si fra at du står på farten. Neste gang passer det bedre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Huff, hadde fått hetta. 
Anstedig kledd ja.. sitter her med et håndkle rundt meg etter at jeg kom ut av dusjen og med sånne fotpeeling sokker på føttene som skal skylles av om 20 minutter. 

Same. Ligger nesten naken i en rødlyssauna, helt mørbanka i en kronisk syk kropp.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...