Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et tja herfra. For jeg elsker folk.

Men kommer du uanmeldt til meg, vil jeg gjerne slippe å kle på meg, ikke avslutte  det jeg holder på med, og slippe å utveksle meningsløse høflighetsfraser.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

He he, men å stå på døren når det ikke passer er greit? 

Anonymkode: 14720...f68

Nei. 

Anonymkode: 53435...fd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg mener at det føles lettere å avvise folk som ringer enn når de står på døra uanmeldt. Og jeg har aldri opplevd et uanmeldt besøk som ikke ble trivelig. Jeg har alltid tid! 

Anonymkode: 23d7f...5aa

Man blir da ikke avvist. Men det går ikke i om det er trivelig eller om at man ikke vil ha besøk. Man vi bare at det passer. Og det ikke om jeg dusjer, er på vei ut, har sex med mannen osv. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man blir da ikke avvist. Men det går ikke i om det er trivelig eller om at man ikke vil ha besøk. Man vi bare at det passer. Og det ikke om jeg dusjer, er på vei ut, har sex med mannen osv. 

Det å ta initiativ er det som er det viktige og som gir en god relasjon. Og ikke at man trapper opp på døra uanmeldt. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det kun svigermor i 60-årene som kommer på uanmeldt besøk. Ofte passer det ikke, og hun kommer også noen ganger til tomt hus og begynner å ringe etter oss.

Hadde vært bedre for alle om hun sa fra først, og det har vi sagt til henne - uten at hun tar det til videre etterretning .

Anonymkode: b7d6f...8d5

• Liker 8
  • Nyttig 3
Gjest Idar K.
Skrevet

Jeg savner det også. Alltid liv og røre. 

Jeg tror ikke folk forstår hva de går glipp av. Og hvor usunt det er å stenge seg selv inne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg mener at det føles lettere å avvise folk som ringer enn når de står på døra uanmeldt. Og jeg har aldri opplevd et uanmeldt besøk som ikke ble trivelig. Jeg har alltid tid! 

Selvsagt er det lettere å avvise noen som ringer/sender sms enn står på døra. Det er jo hele poenget med at de skal spørre først! Man sier jo ja om det passer i begge tilfellene, men ofte sier man «kom inn» selvom det IKKE passer - når de står på døra. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det å ta initiativ er det som er det viktige og som gir en god relasjon. Og ikke at man trapper opp på døra uanmeldt. 

Dette! Så enig. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hatt 3 uanmeldte besøk hittil i dag. Relativt sikker på at det ikke blir flere utover kvelden. 

Skal på minst 1 uanmeldt besøk i morgen formiddag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er det lettere å avvise noen som ringer/sender sms enn står på døra. Det er jo hele poenget med at de skal spørre først! Man sier jo ja om det passer i begge tilfellene, men ofte sier man «kom inn» selvom det IKKE passer - når de står på døra. 

Ja,og da minker sjansen for å være sosial. Det er det jeg kaller et tilbakesteg i relasjoner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Om de så bare ringer på mobilen 10 mins før er det ok. Men ikke bare pop up på døra. Det er litt frekt nå når vi har så mange digitale hjelpemidler 

Anonymkode: 8ba27...51a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er jeg veldig uenig i! Hvis man ikke greier å ta litt på sparket så er man ikke så sosialt dugelig mener jeg. 

Så du synes det er helt greit å komme på døra og bli.møtt av noen ikledd lakk og lær?

Har ikke folk sex lenger, når man ikke kan være sosial uten å ha åpen dør?

Sosialt dugelig å måtte avstå fra å trives i eget hjem i tilfelle det dukker opp noen? 

Jeg omgås naboen maten daglig jeg, men vi klarer å ta en tlf eller sende en mld og spørre. Da kan man enten møtes hos den det passer for, eller ute om været tillater..

Anonymkode: db49c...4e7

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvem har fordel av det? Jeg ser ikke en fordel med det egentlig. Si jeg dusjer eller har sex, eller skal ut. Da passer det ikke. Og det er heller frekt å komme når det ikke passer. Da skal jeg heller ta de inn og utsette det jeg gjør da eller? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja! Velkommen! 🤗

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, syns det koselig med uanmeldt besøk. Det skjer stadig vekk hos foreldrene mine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det sier vel egentlig alt om uanmeldt besøk og (manglende) respekt for andres tid når den som vil på besøk ikke ringer fordi det er en fare for at det ikke  passer... 🤣

Anonymkode: ce0b7...d14

• Liker 4
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Før i tiden supert. Det var sånn det var da. I 2025 ikke greit synes jeg Normann kan ha dialog om det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jager dem med stekepanna vist folk kommer her 😂 men seriøst jeg sier i fra at man må ringe på forhånd og slepper ikke folk inn 

Anonymkode: 8e8cf...3b9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja,og da minker sjansen for å være sosial. Det er det jeg kaller et tilbakesteg i relasjoner. 

Hvorfor skal man på død og liv være sosial når det ikke passer den ene parten? 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Gjest Idar K.
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvem har fordel av det? Jeg ser ikke en fordel med det egentlig. Si jeg dusjer eller har sex, eller skal ut. Da passer det ikke. Og det er heller frekt å komme når det ikke passer. Da skal jeg heller ta de inn og utsette det jeg gjør da eller? 

Hvis du har sex eller dusjer lar du jo selvsagt være å lukke opp om det ringer på. Om du skal ut, så sier du at du skal ut. 

Det var ikke alle vi ville ha besøk av før i tiden heller. Da var vi musestille og lata som vi ikke var hjemme. 

Det samme om noen ringte og vi ikke ønsket å prate med de. "Si at jeg ikke er hjemme" var ei vanlig setning. 

Så det er jo mulig å finne en balanse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...