AnonymBruker Skrevet 25. oktober #21 Skrevet 25. oktober Hvis man ikke klarer å taste ned en melding og spørre om det passer med besøk så er man sosialt amøbe. Anonymkode: ce0b7...d14 18 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #22 Skrevet 25. oktober Nei, Selvfølgelig ikke. Jeg går rundt naken hjemme og det samme gjør min partner. Når vi har mulighet liker vi å finne frem leketøy og kose oss. Mamma, naboen og venner er ikke invitert med og hvem klarer å slappe seg løs om det er åpen dør Policy i huset? Nei, hvis folk bare dukker opp, bør det gjelder liv eller død. Anonymkode: db49c...4e7 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #23 Skrevet 25. oktober K58? Jeg liker uanmeldt besøk 🙂. Da serverer man gjerne bare kaffe eller te, prater og koser seg. Sånne besøk varer under en time. Må innrømme at venner og jeg ofte sender en mld 5 min før, for å høre om den man vil stikke innom er hjemme. Vi tilbringer mye av sommeren ute i stor hage, og da stikker ofte naboer bortom og får en kopp kaffe. Koselig 🙂. Jeg vokste opp på den tiden da folk stakk innom hverandre uanmeldt, så jeg er vant til det. Syns det blir et kaldt samfunn om alt må være så planlagt. Nå virker det som om det må være invitasjoner, tre retters middag, nyvasket hus osv for at folk skal kunne treffes. Jeg er mye mer glad i den enkle kaffekoppen enn i stive selskaper. Får sjokk når jeg hører at folk ikke åpner døra når noen ringer på uten at det er avtalt. Anonymkode: db3a2...af4 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #24 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis man ikke klarer å taste ned en melding og spørre om det passer med besøk så er man sosialt amøbe. Anonymkode: ce0b7...d14 Det er jeg veldig uenig i! Hvis man ikke greier å ta litt på sparket så er man ikke så sosialt dugelig mener jeg. Anonymkode: 23d7f...5aa 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #25 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): K58? Jeg liker uanmeldt besøk 🙂. Da serverer man gjerne bare kaffe eller te, prater og koser seg. Sånne besøk varer under en time. Må innrømme at venner og jeg ofte sender en mld 5 min før, for å høre om den man vil stikke innom er hjemme. Vi tilbringer mye av sommeren ute i stor hage, og da stikker ofte naboer bortom og får en kopp kaffe. Koselig 🙂. Jeg vokste opp på den tiden da folk stakk innom hverandre uanmeldt, så jeg er vant til det. Syns det blir et kaldt samfunn om alt må være så planlagt. Nå virker det som om det må være invitasjoner, tre retters middag, nyvasket hus osv for at folk skal kunne treffes. Jeg er mye mer glad i den enkle kaffekoppen enn i stive selskaper. Får sjokk når jeg hører at folk ikke åpner døra når noen ringer på uten at det er avtalt. Anonymkode: db3a2...af4 Nettopp! Og hvis man må ha treretters og nyvasket hus for å ta imot besøk er det mye mer lettvint å si nei. Anonymkode: 23d7f...5aa 1
Tabris Skrevet 25. oktober #26 Skrevet 25. oktober Nei, jeg vil ikke ha uanmeldt besøk og går heller ikke på uanmeldt besøk. Bortsett fra til min mor og til min gamle tante, da jeg vet at de er av en generasjon og en type mennesker som overhodet ikke har noe i mot det. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #27 Skrevet 25. oktober Savner det! Ja takk, gjerne. Kommer folk får de ta det som en har det. Vi har alltid kaffi å sette over. Men stort sett er vi pip alene og uten noe særlig folk i det hele tatt. Stusselig! Anonymkode: bce82...9e6 2 2
Rødvinsfilosofen Skrevet 25. oktober #28 Skrevet 25. oktober Hater uanmeldt besøk. Drar ikke på uanmeldt besøk, heller ikke hos de som går på uanmeldte besøk. Opplever det som frekt og invaderende. Folk er tydeligvis forskjellige, for de fortsetter med det, likevel 😅 10 5
Gjest Idar K. Skrevet 25. oktober #29 Skrevet 25. oktober Yngre Gen-X fra bygda. For meg er det slik det skal være. Døra er åpen og folk kan komme å gå som de vil. Jeg tror mennesker trenger mennesker for god psykisk helse. Jeg bor i by nå og jeg opplever at mennesker her trenger minst en ukes varsel, om ikke mer. Og ofte blir avtalen også avlyst. Jeg regner med folk føler et press på at de skal være opplagte og klare for å underholde meg. At huset skal være reint og alt på stell.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #30 Skrevet 25. oktober Hadde jeg hatt det ryddig i huset mitt så tenker jeg at jeg hadde blitt takknemlig for uanmeldt besøk. Nå er det sånn at jeg blir flau hvis noen ringer på døra 😩 Det er det eneste med å ha unger som er slitsomt. Anonymkode: 4cc05...325 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #31 Skrevet 25. oktober Besøk er alltid velkomne, invitert, varslet eller spontant. De nærmeste vennene er de eneste jeg stikker innom spontant. Anonymkode: b29d2...9a4 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #32 Skrevet 25. oktober Idar K. skrev (3 minutter siden): Yngre Gen-X fra bygda. For meg er det slik det skal være. Døra er åpen og folk kan komme å gå som de vil. Jeg tror mennesker trenger mennesker for god psykisk helse. Jeg bor i by nå og jeg opplever at mennesker her trenger minst en ukes varsel, om ikke mer. Og ofte blir avtalen også avlyst. Jeg regner med folk føler et press på at de skal være opplagte og klare for å underholde meg. At huset skal være reint og alt på stell. Ja,det er i relasjoner vi heller,ikke i ensomheten. Anonymkode: 23d7f...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #33 Skrevet 25. oktober Svar meg på hvorfor det er den som vil på besøk som skal bestemme dette? Mer rett at det skal passe for den som skal ha besøket. De kommer og vet om det. Hvorfor ikke bare sende en meld eller ring litt før. Da kan man si sorry det passer ikke og grunn. Hadde noen kommet til meg i dag med vondt/syk, pysjbukse og støv på gulv på pga vondt/syk denne uken. Hadde jeg ikke ville hatt dem inn. Anonymkode: 14720...f68 5 11
Gjest Idar K. Skrevet 25. oktober #34 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja,det er i relasjoner vi heller,ikke i ensomheten. Anonymkode: 23d7f...5aa Enig. Ensomhet er jo et stort folkehelseproblem. Litt rot i hjemmet og bustete hår har da ingenting å si.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #35 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svar meg på hvorfor det er den som vil på besøk som skal bestemme dette? Mer rett at det skal passe for den som skal ha besøket. De kommer og vet om det. Hvorfor ikke bare sende en meld eller ring litt før. Da kan man si sorry det passer ikke og grunn. Det er nettopp det som er problemet. Da er det enklest å si nei og da forblir vi alene. Dette vet jeg for jeg gir opp når jeg får et nei. Da spør jeg ikke mer. Og dette er grunnen til at jeg er ensom. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde noen kommet til meg i dag med vondt/syk, pysjbukse og støv på gulv på pga vondt/syk denne uken. Hadde jeg ikke ville hatt dem inn. Anonymkode: 14720...f68 Anonymkode: 23d7f...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #36 Skrevet 25. oktober Nei, takk. Ikke kom til meg uanmeldt. Og nei. Jeg går ikke på besøk uten en avtale først. Anonymkode: cddb1...b22 3 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #37 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg liker det ikke, men har avfunnet meg med at i bygda der jeg bor på deltid er det slik. Så der er jeg alltid anstendig kledd innen kl 10 og mentalt innstilt på å "sette frem kaffen." Det har sine sider, men jeg foretrekker byvarianten med avtalt sosialisering. Anonymkode: 06400...71e Huff, hadde fått hetta. Anstedig kledd ja.. sitter her med et håndkle rundt meg etter at jeg kom ut av dusjen og med sånne fotpeeling sokker på føttene som skal skylles av om 20 minutter. Anonymkode: a11c7...118 2 2
Gjest Idar K. Skrevet 25. oktober #38 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svar meg på hvorfor det er den som vil på besøk som skal bestemme dette? Mer rett at det skal passe for den som skal ha besøket. De kommer og vet om det. Hvorfor ikke bare sende en meld eller ring litt før. Da kan man si sorry det passer ikke og grunn. Hadde noen kommet til meg i dag med vondt/syk, pysjbukse og støv på gulv på pga vondt/syk denne uken. Hadde jeg ikke ville hatt dem inn. Anonymkode: 14720...f68 Jeg kan svare, for jeg kommer fra en uanmeldt besøk-kultur. Du åpner døra, si hei, jeg er litt pjusk i dag. Jeg sier, huff da det var leit. Jeg ville ikke noe spesielt så det går fint å komme innom en annen dag? Har du alt du trenger? Paracet? Melk? Brød? Jeg kan dra å handle for deg. Det tar ett minutt. Men jeg forholder meg selvsagt til at folk vil ha beskjed først.
moomino Skrevet 25. oktober #39 Skrevet 25. oktober Ja. 0 problem. Her kommer naboer venner og familie uanmeldt. Og vi drar til dem. Stort sett altid en kopp haffe/ tea og få 2 2
moomino Skrevet 25. oktober #40 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Svar meg på hvorfor det er den som vil på besøk som skal bestemme dette? Mer rett at det skal passe for den som skal ha besøket. De kommer og vet om det. Hvorfor ikke bare sende en meld eller ring litt før. Da kan man si sorry det passer ikke og grunn. Hadde noen kommet til meg i dag med vondt/syk, pysjbukse og støv på gulv på pga vondt/syk denne uken. Hadde jeg ikke ville hatt dem inn. Anonymkode: 14720...f68 Det kan du og si når folk kommer uanmeldt. Her så respektere nå folk det. Vært et par ganger det har stått litt på hodet ,vi har vært på tur ut osv. Da har vi bare sagt det: beklager det passer ikke akurat nå, kom tilbake en annen dag, eller seinere. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå