Gå til innhold

Dumt å legge til ekstra etternavn på større barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mine barn vil ha mitt etternavn også, det er koselig. Men de er store, barne og ungdomsskolen. Er det for sent? Blir mellomnavn ja!

Anonymkode: 43bf4...833

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For sent for hva? Mange endrer jo etternavn i voksen alder. Når ungene selv ønsker det (og de voksne er villige til å påta seg papirarbeidet), er det vel ikke noe å lure på. 

• Liker 3
Skrevet

Det går helt fint. Bare å bytte. Eller legge til 

Anonymkode: 6385a...bba

Skrevet

Ingen som kommer til å reagere da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen som kommer til å reagere da?

Ikke med mindre du går aktiv inn for å gjøre et nummer av det. Det er en uinteressant bagatell de aller færreste vil legge merke tll, langt mindre bry seg om.

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig enkelt å fikse. Men husk at de må ha nye pass og evt. bankkort.

• Nyttig 1
Skrevet

Min 15åring ønsker å legge til mitt mellomnavn (som er min farmors pikenavn) som sitt også. Når passet hennes går ut, om 1 år, har jeg sagt at vi kan ordne det. Det har hun godtatt. 

Anonymkode: 476f0...f14

• Liker 2
Skrevet

Er du gift, og har både ditt og mannens etternavn? Så har barna kun fått mannens etternavn?  Uansett grunn, skjønner de vil ha etternavn som kommer fra dere begge 😃 🥰

Anonymkode: 97f20...e32

Skrevet

Det tenker jeg er helt uproblematisk. Ingen som er ved sine fulle fem vil reagere på at en ungdom legger til mammas etternavn som mellomnavn. Det er bare hyggelig og på ingen måte noe påfallende. I den grad folk i det hele tatt får det med seg. 

Anonymkode: 49661...f1c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Null stress og bare hyggelig. 

Skrevet

Det er aldri for sent å legge til navn. Min bestemor på 85 år la nylig til et mellomnavn fra sin slekt.

Anonymkode: 74e8b...d58

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...