Gå til innhold

60 kvadrat for lite for en famile m to barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna har hvert sitt rom 😊

Men hva hadde du tenkt? Er det for lite? Er i blokk.

Anonymkode: 8f38f...335

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså 4 roms på 60 kvm?

Jeg og katten har 62 kvm, og kunne ikke tenkt meg noe mindre

Anonymkode: 20c17...710

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

* Mener 80 kvadrat.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 3 på 120, er i minste laget 😅

Anonymkode: a1e17...3bb

Skrevet

Planløsning har jo og veldig mye og si på hva som kan føles for lite eller bra

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

67 kvm fungerer fint for meg ned to ungdommer, men jeg tror det hadde føltes trangt med en voksen til. 

Anonymkode: acb8e...46e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 4 på 69kvm. 4 roms. Det går absolutt, bra planløsning og vi har en del vinterklær og kjøkkenutstyr som brukes sjeldent i boden.

Anonymkode: 729a6...8d8

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

* Mener 80 kvadrat.

Ts

80 kvadrat er OK, 60 er litt lite.

Anonymkode: e9daa...fb4

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For våres del hadde ikke det gått. Vi setter armslag høyt og vi har derfor bosatt oss litt utenfor bykjernen for å få nettopp det innenfor våres økonomi☺️

Anonymkode: 88c5f...f4a

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er bra planløsning, lagringsplass og utnyttelse av arealet, kan det vel gå. Spørs hvor stort dere har i dag og om du tenker på å kjøpe mindre - bare dere klarer å svare på om dere føler det blir for trangt.

Husk at barna blir større etter hvert og man ofte ønsker seg mer plass. Det koster å bytte bolig og hvis dere har økonomi til det kan det være lurt å kjøpe rett og stor nok bolig med en gang og ikke flytte om igjen etter noen få år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har 160 kvadrat. Det er stort når jeg er alene. Perfekt når begge er hjemme. Og jeg drømmer om mer plass når vi har gjester/besøk.

Anonymkode: 624c3...433

• Liker 1
Skrevet

Vi er fire på ca 90 m2, blokk. Vi har god romløsning, så det fungerer foreløpig bra. Jeg savner mer bodplass. Og skulle noen ganger ønske vi hadde heis eller bodde på bakkeplan så det kunne være litt enklere å komme seg inn og ut døra. 

• Hjerte 1
Skrevet

Vi er to voksne og to barn på 200 kvadrat, og kunne absolutt ikke tenkt meg mindre. Drømmer om den dagen vi kan bygge på huset.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere mulighet til å kjøpe større når barna blir større uten at de må bytte skole? Hvis ikke ville jeg nok flyttet til et sted der dere får hus og hage. Synes det beste med huset vårt er soverom til alle og stue i hver etasje. Barna har ofte venner med hjem, da kan de bråke i en annen etasje enn der hvor vi er. Soverom blir ofte litt små når de er 5-10 stykker.

Anonymkode: d3c9c...00b

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor med to barn (og to katter) i en treroms på 82 kvadrat. Bygg fra slutten av 60-tallet med to store soverom, lang gang med mye skapplass samt innvendig bod, stor balkong, og separat kjøkken. Barna deler rom, det går veldig fint per nå. 

Det funker fordi planløsningen er god med mye lagringsplass, og det er bra fasiliteter i borettslaget. F.eks har vi stor loftsbod, barnevognsrom og sykkelrom på bakkeplan, stort felles vaskerom (har også egen vaskemaskin hjemme men ikke tørketrommel, greit å få tatt alt av sengetøy og sånt på en gang), garasjeplass i kjelleren. Samt tilgang til gjesteleilighet og festlokale vi kan leie billig fra borettslaget. Stort bilfritt uteområde med mange lekeplasser, grillplasser, barnehage, utegym, felleshage der jeg har noen pallekarmer, akebakke på vinteren, og så videre. 

Vi trivs veldig godt, og håper å oppgradere til en større leilighet i samme borettslag om noen år, men enn så lenge har vi ikke behovet. Men anbefaler å se forbi selve leiligheten og tenk på området som helhet. 

Anonymkode: 18a3b...240

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 3 på 90 og tenker det er lite.

Anonymkode: 88d0c...70c

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 4 på 90 kvm. Og det er trangt. Savner veldig en ekstra stue og mer tilgjengelig lagringsplass. 

Anonymkode: 88219...cb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn. Enebolig på 250 kvm og helt passe. Kunne ikke klart oss med mindre.. barna er aktive og full fart og lyd.. og trenger litt space. Tror nok dette behovet bare blir større og større ettersom barna blir eldre.

Ville nok aldri bundet meg til 60, eller 90 kvm for den saks skyld med små barn. 
skal du kjøpe noe bør det være større enn det, så du ikke risikerer å bare måtte selge igjen med en gang 

Anonymkode: 3d6c0...2c9

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 4 på drøyt 90. Det har fungert veldig bra lenge, men nå begynner ungene å bli større og behovet endrer seg. Rommene deres er veldig små og det fungerer dårlig med besøk her. Vi har derfor kjøpt enebolig og gleder oss veldig til å få større boltreplass.

Anonymkode: e057f...7ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi (familie på 4) bodde på 80 kvadrat til ungene ble store. Det gikk fint. Men jo eldre de ble jo mer plass trengte vi. Bor på over 200 kvadrat nå og bruker hele huset. 

Anonymkode: 0f4d3...82f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...