Gå til innhold

Folk tror jeg har benyttet meg av slankesprøyter, det synes jeg er ubehagelig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det sies at man ikke skal tenke så mye på hva andre tror. Men dere forstår hva jeg føler?!

Har gått ned i vekt fra ca bmi 26 til bmi 21. Og føler meg stolt og imponert over jobben jeg har gjort. For det har vært en skikkelig jobb, spesielt mentalt. Og er så glad for at jeg har fått det til og for at dette er en livsendring jeg kan leve med. 

Derfor stikker det ekstra når folk kommenterer utseende mitt nå og spekulerer i om jeg har benyttet meg av medikamenter for oppnå slike «uoppnåelige» resultater. Det blir jo så jeg går å tenker på om «alle» tenker slikt om meg nå. Og den tanken hadde jeg ikke vurdert en gang, før jeg fikk kommentar på det. 

Flere som har opplevd eller følt det slik?

Anonymkode: 04a7a...aed

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gikk ned rundt 30kg for noen år siden. Søsteren min la ut et bilde fra en ferietur,  og fikk spørsmål om jeg hadde tatt slankeoperasjon. Men det hadde jeg altså ikke.

Anonymkode: dd8d5...ae7

AnonymBruker
Skrevet

Føler du at andres vektnedgang er mindre verdt hvis de har brukt medikamenter? Ville du tatt det like ille opp hvis de trodde det handlet om endrede matvaner og du primært hadde trent mer? Dette handler ikke så mye om hva andre tenker om deg, men om hva du tenker om andre...

Jeg kjenner folk som er slankeopererte og folk som benytter slankesprøyter. Ingen av delene er enkle løsninger, og de har lagt ned mye innsats både når det gjelder mental jobbing og livstilsendringer.

Anonymkode: 271ee...f39

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Om du bare har vært oppe i bmi på 26 så synes jeg det vil være rart om noen tenker det. Det er vel de som er svært overvektige som bruker/har behov for slike sprøyter? Med en bmi på 26 så har du jo ikke vært så fryktelig overvektig heller antakelig, om man kun skal se på bmi da. Om noen spør eller kommenterer så er det jo bare å si det som det er, at du har klart det helt selv 😊 Gratulerer med jobben du har gjort!

Anonymkode: c95ed...c92

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned fra 42 BMI til 30 (foreløpig). Rimelig sikker på at 90% tror det er sprøyte, men å så? Jeg kjenner at det betyr ingenting. Jeg syns sprøyter er kjempeflott, noe av det viktigste innen medisin på mange år. Folk får jo bare tro det om de vil 🤷🏼‍♀️ jeg vet jo selv at det ikke er det. 

Anonymkode: 07eab...7ed

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det sies at man ikke skal tenke så mye på hva andre tror. Men dere forstår hva jeg føler?!

Har gått ned i vekt fra ca bmi 26 til bmi 21. Og føler meg stolt og imponert over jobben jeg har gjort. For det har vært en skikkelig jobb, spesielt mentalt. Og er så glad for at jeg har fått det til og for at dette er en livsendring jeg kan leve med. 

Derfor stikker det ekstra når folk kommenterer utseende mitt nå og spekulerer i om jeg har benyttet meg av medikamenter for oppnå slike «uoppnåelige» resultater. Det blir jo så jeg går å tenker på om «alle» tenker slikt om meg nå. Og den tanken hadde jeg ikke vurdert en gang, før jeg fikk kommentar på det. 

Flere som har opplevd eller følt det slik?

Anonymkode: 04a7a...aed

Ja jeg opplever det slik jeg og, og jeg har brukt slankesprøyter... Men like kjipt at jeg tenker at folk spekulerer, da jeg føler det er en privatsak og opp til hver enkelt om man vil dele eller ikke... 

Anonymkode: 79b4a...144

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes alle som greier å gå ned mange kg er uansett kjempe flinke. Tanken har slått meg. Når personer har vært store eller overvektig et helt liv. Å du møter de. Så har de blitt kjempe tynne. Men jeg må kjenne personen godt om jeg skal si hvor flinke de har vært. 

Anonymkode: d6397...bb9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt dypt fornærmet om noen hadde antatt at jeg tok slankesprøyte. Her har jeg jobbet, kjempet, spist, telt kalorier og trent meg ned fra 93-73, lagt om hele livsstilen. Og jeg har gjort det helt selv! Ingen lege, ingen sprøyte, ingenting. Jeg har klart det selvsagt. Det har jeg faktisk lyst på anerkjennelse for. 
Sikkert upopulært, men sånn føler jeg det. 

Anonymkode: fa00f...cdb

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde blitt dypt fornærmet om noen hadde antatt at jeg tok slankesprøyte. Her har jeg jobbet, kjempet, spist, telt kalorier og trent meg ned fra 93-73, lagt om hele livsstilen. Og jeg har gjort det helt selv! Ingen lege, ingen sprøyte, ingenting. Jeg har klart det selvsagt. Det har jeg faktisk lyst på anerkjennelse for. 

Jeg jobber, legger om kosten, trener og står på for å gå ned. Men med sprøyter. Jeg må likevel jobbe hardt. Eneste er at jeg faktisk kjenner litt metthetsfølelse etter små sunne måltider. Har ikke kjent metthetsfølelse siste 20 årene minst. 

Det er ikke sånn at sprøytene gjør at jeg ikke er sulten, ikke har lyst på noe godt. Men de gir som sagt en liten metthetsfølelse etter mindre måltider.

Men jeg må virkelig jobbe selv med sprøyte 

Anonymkode: b344d...3a1

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Generelt sett er det jo forferdelig dumt å anta noe som helst om andres vektnedgang.

Det kan være veldig mange andre grunner til at folk går ned i vekt, som ikke er så hyggelige.

Alvorlig sykdom. Samlivsbrudd. Dødsfall. Personlig konkurs.

Osv, osv.

En skal trø varsomt.

Anonymkode: 14774...6ab

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Generelt sett er det jo forferdelig dumt å anta noe som helst om andres vektnedgang.

Det kan være veldig mange andre grunner til at folk går ned i vekt, som ikke er så hyggelige.

Alvorlig sykdom. Samlivsbrudd. Dødsfall. Personlig konkurs.

Osv, osv.

En skal trø varsomt.

Du vil ikke være dusten som skryter av - ‘så fin du har blitt, så flink du har vært!’

Om den egentlige grunnen er at personen har fått uhelbredelig kreft liksom….

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt det. Og jeg hadde heller ikke kommentert eller spurt. Hvis noen spør så kan du svare med "du virker så mye gladere nå enn i fjor, bruker du antidepressiva?". Ikke for å shame noen, men for å vise at det er et utrolig privat tema og frekt å spørre om andres medisinbruk/ikke bruk.

Anonymkode: 9ac4d...ced

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS . Bra jobba . Du sier du har jobbet mye mentalt . Det er en massiv styrke  for egen helse fysisk og psykisk. Så sier det åpenbare her : keep doing you ❤

Anonymkode: 66f07...86b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske spesielt å spørre ut folk om medisinbruk altså. Selv går jeg på wegovy, men er da ingen som har spurt meg om jeg bruker det. Nesten så det frister å spørre folk om hva slags medisiner de bruker. 

Anonymkode: b2acb...73c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror du overreagerer her. De lurer vel på hvordan du klarte det

Ingen grunn til å snakke ned sprøyter heller. Fint for dem som har nytte av det. Særlig fint for de hvor alternativet hadde vært operasjon og de ettervirkningene som følger med det.

Jeg har alltid vært slank selv, så har lite følelser knyttet opp til dette. Ser på slankesprøyter på sammen måte som insulinsprøyter. Noen trenger det, ingen skam i det

Anonymkode: 5bf63...282

• Nyttig 3
Skrevet

Gratulerer med å ha klart vektnedgangen.  Folk har det alltid så travelt med hva andre gjør, og vil helst finne noe å kritisere.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt det der gjør jo jeg som går på sprøyter også. Man går jo ikke ned av sprøyten i seg selv, men livsstilendringen.

Anonymkode: bd80f...93c

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk skjønner jo ingenting- slankesprøyte er ikke noe vidundermiddel. Man må fortsatt gjøre jobben som må til.

Anonymkode: 14ac3...eda

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tror du overreagerer her. De lurer vel på hvordan du klarte det

Ingen grunn til å snakke ned sprøyter heller. Fint for dem som har nytte av det. Særlig fint for de hvor alternativet hadde vært operasjon og de ettervirkningene som følger med det.

Jeg har alltid vært slank selv, så har lite følelser knyttet opp til dette. Ser på slankesprøyter på sammen måte som insulinsprøyter. Noen trenger det, ingen skam i det

Anonymkode: 5bf63...282

Hvis du leser litt her inne om de sprøytene så skjønner du at du er omtrent en av få som har denne holdningen, og den skal du fortsette å ha. Men de fleste mener det er juks osv osv osv.. nå bruker ikke jeg sprøyter selv fordi jeg ikke har råd til de, men takk for at du er en motvekt til alle de andre 😃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Folk skjønner jo ingenting- slankesprøyte er ikke noe vidundermiddel. Man må fortsatt gjøre jobben som må til.

Anonymkode: 14ac3...eda

Nettopp. Jeg har selv gått ned fra BMI på drøye 30 til snaue 24 med Wegovy, men jeg har også økt treningsmengden til minst 10 timer pr. uke (utgjør over 1000 kcal forbrenning pr. dag) og passer på å spise så sunt som mulig. Wegovy gjør det mulig å spise sunt da mye av søtsuget forsvinner. Dessuten holder det med normale mengder mat for å bli mett. 

Anonymkode: eaa8f...c68

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...