AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #1 Skrevet 22. oktober 2025 Jeg skjønner ikke hva som skjer med dette systemet lenger. Har prøvd å bestille oppkjøring siden starten av september, og det er aldri noe ledig. Jeg sjekker hver eneste dag – morgen, kveld, midt på natta – og får bare opp samme drittmelding hver gang (se bilde). Alt virker å bli borte på sekunder hver gang noe legges ut. Hvordan skal man egentlig klare å få tatt oppkjøringen når det er umulig å finne en eneste ledig time? Dette er helt håpløst, og jeg begynner seriøst å bli lei av å vente. Anonymkode: 45659...4b7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #2 Skrevet 22. oktober 2025 Er det ikke skolen din som skal bestille det da? Det gjorde iallfall min skole Anonymkode: 9789a...fad
TBL12 Skrevet 22. oktober 2025 #3 Skrevet 22. oktober 2025 Det er mulig å gi kjøreskolen fullmakt til å bestille oppkjøring. Eller en kan bestille selv. Det viktige er tilgjengelig bil via kjøreskolen på dato og klokkeslett oppkjøring skal gjennomføres. Ved å bestille frem i tid kan det være enklere å finne ledig tid? Eller vises det aldri noen ledige tider uansett tidspunkt? 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #4 Skrevet 22. oktober 2025 Kjøre opp i Finnmark? Anonymkode: e111e...e5d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #5 Skrevet 22. oktober 2025 Hva skjer hvis du trykker på knappen «Finn ledige timer» da? Anonymkode: 5c818...e5f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #6 Skrevet 23. oktober 2025 Ta oppkjøring i Drammen? Anonymkode: c0190...dcf
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #7 Skrevet 23. oktober 2025 Så vidt jeg husker legger svv ut nye timer på bestemte dager og sånn nogenlunde på bestemte tidspunkter. Dette vet selvsagt kjøreskolene, som sitter på hugget når dette skjer. Da forsvinner oppkjøringstimene som dugg for solen. Ta en tlf til svv for mer info, evt hør med din kjøreskole om de tror det går raskere om de gjør dette for deg. Men merkelig at det skal være SÅ vanskelig å få oppkjøring hvis det er vanlig klasse B det er snakk om, selv om det opp gjennom årene tidvis har vært laaaaang ventetid også her . Det går selvsagt litt opp og ned, men oftest er det klasse A (og andre spesielle klasser) som har mest press, og trolig enda verre så sent på sesongen... Siste råd er å søke nedover mot Drammen eller sydøst mot Askim eller syd mot Fredrikstad (?). Lykke til Anonymkode: 6eb1f...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #8 Skrevet 23. oktober 2025 Vi ga opp Lillestrøm og omegn og dro til Gol. Der kan du velge og vrake, greit sted å kjøre opp også. Anonymkode: 5e7f4...ed5 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #9 Skrevet 23. oktober 2025 13 hours ago, AnonymBruker said: Hva skjer hvis du trykker på knappen «Finn ledige timer» da? Anonymkode: 5c818...e5f Det går ikke å trykke på den. Knappen gjør ingenting når det ikke finnes ledige timer, den bare laster siden på nytt og viser samme melding. Jeg har prøvd i flere uker, men det er helt tomt overalt. Har nå gitt kjøreskolen fullmakt så de kan prøve å finne en time for meg i stedet. Anonymkode: 45659...4b7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2025 #10 Skrevet 24. oktober 2025 Må vente til slutten av Januar/Februar. Anonymkode: 45659...4b7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2025 #11 Skrevet 24. oktober 2025 Du finner garantert time hvis du er villig til å reise lit. Er ikke noe problem det, er vanlig for oss som bor i de mest travle områdene. Anonymkode: 5e7f4...ed5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2025 #12 Skrevet 25. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 23.10.2025 den 9.10): Dette vet selvsagt kjøreskolene, som sitter på hugget når dette skjer. Da forsvinner oppkjøringstimene som dugg for solen Det siste er riktig. Men trafikkskolene sitter ikke på noe hugg overfor ledige oppkjøringstimer til elever. Det gjør de når de får tid. De har faktisk en del annet å gjøre. Men du må gjerne gi fullmakt, men da er det mulig det tar enda lengre tid for ledige og aktuelle tider. Nå som det nærmer seg et nytt år vil det mest sannsynlig ikke være noe oversikt inn i det nye året enda. Nå må du basere deg på avbestillinger. Og det skjer hele tiden. Trafikkstasjonene tar en gang i blant noen lørdags-prøver for å få ned køene. Da dukker de opp i kalenderen. Alt i alt må du nok følge med ofte, ha nettsiden oppe standby. Enig at dette er for altfor dårlig. Stvv er kjent for å gi faen i både elever og kjøreskoler når det kommer til service og hjelp. Ring saksbehandler på stvv, det hender de har en bedre oversikt. Forbered deg på kø der også, i tlf.🙃 Anonymkode: 644ca...81c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #13 Skrevet 26. oktober 2025 Jeg måtte gi kjøreskolen fullmakt til å bestille når jeg skulle ta mc-lappen. De måtte jo ha ledig sykkel og lærer til å ledsage meg til oppkjøringsted, samt litt oppvarming i forkant. Tipper det samme er lurt på bil. Du må jo kunne leie bil av kjøreskolen, dumt hvis de ikke har noe ledig. Anonymkode: 7b708...349
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #14 Skrevet 26. oktober 2025 Trafikkstasjonen er nok klar over det og jobber med saken. De får pes fra oppover i systemet når det ikke er ledige timer. Det skyldes nok sykemeldinger (det finnes ikke vikarer i sensorbransjen). Enten setter de opp overtidsprøver (lørdager og ettermiddager), eller så låner de sensorer fra andre steder i landet. Så det dukker nok opp noe etter hvert. Januar og februar pleier å være rolige måneder i den bransjen, så da får du nok time uansett 😃 Anonymkode: 1ce54...66a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #15 Skrevet 28. oktober 2025 Dra ut av Oslo. Så ungdommen her bestod teori i dag. Ga beskjed til kjørelærer og kjørelærer sa: da ska jeg sjekke litt , fikk mld du ska kjøre opp 10.11.25 Anonymkode: 2a93f...e73
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #16 Skrevet 28. oktober 2025 Her (Hafslund trafikkstasjon) så er det nå tre mnd ventetid på oppkjøring. Det er helt håpløst. Kjøreskolene er ikke alltid så flinke til å finne tid, for de har ikke annet system de heller. Sjekk andre steder. Enten mot Drammen, Gol ev Mysen. Anonymkode: 832c1...c08
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #17 Skrevet 29. oktober 2025 Pga. sykemeldinger og få sensorer er det sjukt lang venteliste her og! Jeg fikk time til oppkjøring i dag, men første ledige var i januar.. Anonymkode: 7c4ac...b49
piggrokken Skrevet 29. oktober 2025 #18 Skrevet 29. oktober 2025 Gjør som søstera mi gjorde. Spør om å få fri på en fredag fra jobben, dra opp til Brønnøysund torsdag kveld, kjør opp og dra hjem igjen samme kveld. Husker familien generelt var mot det da hun tok det, siden trafikkbildet her i Oslo er helt annerledes enn i nord. Men hun har kjørt skadefritt I typ 25 år nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå