Gå til innhold

Synes du det er like effektivt å trene hjemme som på SATS eller annet senter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trener mye moduler på SATS, først og fremst Tabata og Absolution. Har kjøpt meg vekter og strikk og laget meg en tilsvarende økt hjemme, men føler det er mer effektivt når jeg gjør det på SATS. Er det noe i dette, yter vi bedre i gruppe med instruktør eller er det bare noe jeg tror? Pulsen blir like høy. 

Anonymkode: 92686...cd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: c2851...a9d

Skrevet

Spørs hvilket utstyr en har hjemme. Jeg har ergometersykkel, diger treningsmatte og en Northmann Barbell. Den er ufattelig allsidig og effektiv.

Så skipper senteret her.

Anonymkode: 37be1...068

Skrevet

Definitivt nei.

Anonymkode: a1f91...591

Skrevet

For meg varierer det, noen ganger er jeg mer effektiv i gruppe, andre ganger føler jeg gruppetrening sinker meg. Jeg har flere ganger trent en time etter gruppetimer, fordi jeg ikke føler jeg har fått yte skikkelig. 

• Liker 1
Skrevet

Har nærmest fullt utstyrt treningsrom hjemme. Cage til knebøy/ hangups etc, tredemølle, flere ulike typer stenger, masse vekter. Får gjort alt jeg gjorde på senter med høyere puls, for jeg må aldri vente på apparater. Jeg setter alt opp til bruk og trener uten pause. Altså trener f.eks biceps i pausen for knebøy, mage i pausen for markløft osv. Kunne aldri gjennomføre det like bra på senter fordi det ofte kom folk og tok et av apparatene/ vektene i pausene. 

Anonymkode: 1a119...477

Skrevet

Nei blir mye mer variert på senter enn hjemme 

Jeg trener neste bare beina hjemme å bør egentlig trene overkroppen mye mer 

Anonymkode: 607a5...3f9

Skrevet

Hvorfor ikke like effektivt? Jeg trener begge deler og økta er like tung. Men jeg trener uansett ikke med knebøystativ eller 100 kilo vekter. Så det er jo alt ettersom hva man har tilgang til og hvor tunge vekter man trenger. Så for mitt bruk er det det samme. Har lagd meg egne økter med chatGPT i samme stil som noen av de timene jeg går på, og ja blir like sliten og svett. Har trent med treningsvideoer, blir like svett og kjenner det godt. Hvis  du presser deg riktig og bruker tungd nok vekter så er det egentlig det samme hvor du er.

De timene jeg går på senter nå er utelukket kun fordi jeg ønsker den sosiale biten, det å trene i en gruppe og komme meg ut litt. Sånn ellers så kunne jeg fint gjort samme økta hjemme med tilsvarende øvelser. For meg endret det seg under pandemien. Hvis jeg fremdeles bodde i nabolaget til senteret jeg trente på da hadde jeg nok fortsatt der. Ble jo kjent med mange etter å trent der noen år.

Anonymkode: cdea7...bf5

Skrevet

Jeg gikk fra Sats til hjemmetrening for noen år siden. Da det tok for mye tid å trene på senter. For meg betød det at jeg begynte å trene mye oftere -  i praksis hver dag da alt er så tilgjengelig.

Jeg har slynge, kettlebells, hoppetau, et enkelt vektsett og matte. Og en trapp. 

Økten er like effektiv. Jeg har laget meg en krok under tak ute. Opplever at det er mer effektivt en øktene jeg tar innendørs da plassen og tiden blir mer dedikert. 

Bruker enten YouTube. Eller lager/bruker et program med chatGPT med IntervalTimer på telefonen. Om jeg bare går ut og begynner blir det ineffektivt - jeg trenger å være dedikert til et program og en tid. 

Anonymkode: 2da72...29e

Skrevet

Nei, ikke i nærheten. Hjemme hadde jeg bare begynt med å sette på vaskemaskinen og sånt, ikke presset meg og gitt opp hvis jeg syns det ble kjedelig 

Skrevet

Nei, er mye bedre utstyr - og lettere å trene -  på treningssenter enn hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...