AnonymBruker Skrevet 21. oktober #1 Skrevet 21. oktober Hva gir man i julegave til den som har alt? Kan jeg gi noe til huset? Eller passer ikke det? Hva annet passer til voksne folk? Anonymkode: 34e95...055
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #2 Skrevet 22. oktober Voksne folk trenger vel strengt talt ikke julegave? 🤷♀️ Spesielt ikke om de allerede "har alt" Måtte i tilfelle være noe spiselig, eller en opplevelse. Anonymkode: ac19f...a11 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #3 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva gir man i julegave til den som har alt? Kan jeg gi noe til huset? Eller passer ikke det? Hva annet passer til voksne folk? Anonymkode: 34e95...055 Det går fint. Sjokolade/konfekt, ullpledd, blomst, oppsats fra gartneriet, bok (med bilder fra hjemstedet f.eks.), ikke alkohol synes jeg (tilfelle de ikke drikker), eplejuice fra gårdsutsalg eller noen gode produkter derfra, hjemmelagede kjeks eller syltetøy. Anonymkode: b0633...e94 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #4 Skrevet 22. oktober Kan ikke du snakke med disse voksne og heller bli enige om at dere slutter å kjøpe gave til hverandre og at man da heller bruker den tiden og de pengene på noe man selv måtte ha behov for? Jula er stress nok fra før. Folk trenger en forenkling av livene sine. Anonymkode: ba847...3d7 1
Ullvott Skrevet 22. oktober #5 Skrevet 22. oktober Hva tenker du på når du sier "til huset"? Jeg mener: det er stor forskjell på noe nyttig til kjøkkenet på den ene siden, og pynt eller kunstverk på den andre siden. Førstnevnte er som regel heldigere enn sistnevnte, men man må selvsagt se an mottakerne. Noen er så kresne på hva de har i hus at man ikke kan kjøpe noe som helst til dem uten at det blir galt, i alle fall hvis man skal dømme etter en del av svarene som kommer i ulike fora her på KG . 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #6 Skrevet 22. oktober Tenker noe som drikkes opp, spises opp, brukes opp eller oppleves er det beste om man ikke får noen gaveønsker eller vet godt hva de kan tenke seg å ha/trenge. Ullteppe nr 14 eller pynt som ikke treffer stilen... Anonymkode: a6c75...b82
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #7 Skrevet 24. oktober Kjøp noen kjøkkenredskaper i tre, det er "in" nå, skjærefjør og tresleiver. For å unngå plast. Anonymkode: db11e...f02
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #8 Skrevet 24. oktober kan du ikke spørre hva dem ønsker seg? er jo mye bedre det enn og kjøpe ting man ikke ønsker seg Anonymkode: c1800...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #9 Skrevet 24. oktober De eldre i våres familie . Har fått gavekort til fotbehandling frisør konserter . God kaffe matkurv .Koselig å vise at vi setter pris på de. De fortjener oppmuntringer de også… Anonymkode: 9f6cb...917
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #10 Skrevet 24. oktober Jeg er voksen nok til å ha alt jeg trenger, og helt ærlig så er nok 80-90% av gavene jeg/vi får fra andre voksne noe jeg aldri ville kjøpt selv eller har brukt for. Jeg mener ikke å være utakknemlig, men jeg skulle faktisk ønske at vi kunne slutte med denne unødvendige pengeutvekslingen, for det er nettopp dét det er. Ting jeg faktisk hadde satt pris på er f.eks gavekort på IKEA, nærmeste kjøpesenter eller zalando, men gavekort er fyfy å gi, fordi det er upersonlig. Likevel opplever jeg å få masse gaver i giverens smak og stil, men som overhodet ikke er min smak/stil eller dekker mine behov. Gavekort på konserter eller restaurant hadde også vært noe jeg hadde blitt veldig, veldig glad for, men det er også «kjipt» å gi; sier folk. Det jeg faktisk hadde blitt glad for vil ikke folk gi, så hver jul sitter jeg også igjen med utallige kronelys, telys og servietter fordi det er mer «koselig». Jeg skulle Ønske giveren kunne donert pengene til en forening, for slike gaver er for meg ikke personlige eller koselige. Jeg bruker det ikke. vi drikker heller ikke alkohol, og er ikke glad i spekemat og honning som også er en klassisk julegave. Og ullsokker… jeg har enorme mengder ullsokker som fremdeles har lappene på. pleas, la oss slutte å gi julegaver til voksne mennesker. La julen være for barna Anonymkode: ff6ed...43f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå