TheLegendBellaGoth Skrevet 21. oktober #1 Skrevet 21. oktober Venninne er endelig ferdig med sitt kjøkken, tredje kjøkkenet på 10 år. Hun føler nå at hun har funnet et kjøkken som er henne og hun kan trives i. Jeg sier ikke så mye, men synes det er helt sprøtt å bytte kjøkken 3 ganger på 10 år! Vårt kjøkken er spesialtilpasset og vi malte det for noen år siden og det ble som nytt, billigere også. Er det vanlig å renovere kjøkken og bad flere ganger på 10 år? 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #2 Skrevet 21. oktober Selvsagt ikke! - vet du selv om mange som gjør det? Anonymkode: b0c05...e3a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #3 Skrevet 21. oktober Vi har ett kjøkken som er over 20 år, funker godt til vårt bruk. Anonymkode: 1972a...92f 4
TheLegendBellaGoth Skrevet 21. oktober Forfatter #4 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvsagt ikke! - vet du selv om mange som gjør det? Anonymkode: b0c05...e3a Vet kun om venninnen min sitt kjøkken og ei annen venninne sitt toalettrom. Jeg føler det er mer vanlig å male stuen 3 ganger på 5-10 år feks. Jeg er ikke etnisk norsk så vet ikke om dette er en greie her, hører at Norge er i verdenstoppen på oppussing ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #5 Skrevet 21. oktober Jeg har et kjøkken som er tretti år gammelt, lurer på hva venninnen din hadde sagt til det😂 Anonymkode: 7352f...a3b 12
Trolltunge Skrevet 21. oktober #6 Skrevet 21. oktober Jeg har pusset opp vår lille entre 6 ganger på 8 år, fordi den er vanskelig å få til å fungere godt, så liten som den er. Hver gang har jeg også håpet på at jeg har funnet en endelig god løsning. Å pusse opp et kjøkken tre ganger på ti år hadde jeg ikke på noen måter klart å forsvare, eller hatt samvittighet til. Det er nok ikke normalt nei. 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #7 Skrevet 21. oktober TheLegendBellaGoth skrev (1 time siden): Venninne er endelig ferdig med sitt kjøkken, tredje kjøkkenet på 10 år. Hun føler nå at hun har funnet et kjøkken som er henne og hun kan trives i. Jeg sier ikke så mye, men synes det er helt sprøtt å bytte kjøkken 3 ganger på 10 år! Vårt kjøkken er spesialtilpasset og vi malte det for noen år siden og det ble som nytt, billigere også. Er det vanlig å renovere kjøkken og bad flere ganger på 10 år? Dte høres jo voldsomt ut. Er det inkludert det som var der da de flyttet inn, eller er det egentlig kjøkken nr 4. hun er ferdig med nå?Jeg husker at jeg gjorde en budsjettoppgradering på kjøkkenet i en leilighet jeg kjøpte, og hadde jeg ikke solgt den igjen relativt raskt hadde jeg sikkert satt inn et helt nytt kjøkken innenfor noen år (som da teknisk sett ville blitt kjøkken nr. tre på ti år). Om det er tre fulle helrenoveringer utenom det opprinnelige kjøkkenet på 10 år så er det mye. Anonymkode: 20cf3...574 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #8 Skrevet 21. oktober 3 på 10 år var voldsomt. Bør da holde å bytte ut hvert 10ene. Anonymkode: 0bd25...0b9 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #9 Skrevet 21. oktober Vi pusser opp vårt 35 år gamle kjøkken nå. Blir nok 35 år til neste gang, for det er både dyrt og stress 🤭 Anonymkode: 372e1...233 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #10 Skrevet 21. oktober Kjøkkenet i leiligheten vi kjøpte var fra Uno Form og satt inn i 1969. Vi har bodd her siden 1992, og har ikke tenkt tanken på å bytte! Elsker kjøkkenet. Har malt vegger noen ganger men bortsett fra det er kjøkkenet urørt. Har man kvalitet og tidløshet har man noe for alltid. Og tekstiler osv er nok til å fornye seg av og til. Synes det er helt vilt å bytte ut hvert 10 år også.... Anonymkode: b3448...e00 7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #11 Skrevet 21. oktober TheLegendBellaGoth skrev (3 timer siden): Venninne er endelig ferdig med sitt kjøkken, tredje kjøkkenet på 10 år. Hun føler nå at hun har funnet et kjøkken som er henne og hun kan trives i. Jeg sier ikke så mye, men synes det er helt sprøtt å bytte kjøkken 3 ganger på 10 år! Vårt kjøkken er spesialtilpasset og vi malte det for noen år siden og det ble som nytt, billigere også. Er det vanlig å renovere kjøkken og bad flere ganger på 10 år? Hvordan ser et kjøkken som "er henne" ut? Anonymkode: 0e129...2b5 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #12 Skrevet 22. oktober Noen pusser opp hele tiden har jeg inntrykk av. Kjenner ei som har byttet vedovn ca hvert 8. år og noe tilsvarende med oppussing av bad. Kjøkken er det mange som pusser opp ofte Folk klager over at de har dårlig råd, men er ikke noe rart når de sløser bort penger på sånt. Anonymkode: e2dea...94d 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #13 Skrevet 23. oktober Er det samme hus, hun bytter kjøkkenet for 3. gang i samme hus? Det er i så fall veldig rart. Jeg vet om mange som bytter kjøkkenet når de flytter, selv om kjøkkenet er relativt nytt, og det gjorde for så vidt vi selv også, men det er fordi: - vi skulle bytte planløsning og fra U-kjøkken til L-kjøkken - det var en billig Ikea kjøkken, det så hvit og pent ut men uten funksjonalitet som vi ønsket. Så vi solgte den på finn, og installerte nytt. Anonymkode: 70d5d...953 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #14 Skrevet 23. oktober TheLegendBellaGoth skrev (På 21.10.2025 den 19.35): Venninne er endelig ferdig med sitt kjøkken, tredje kjøkkenet på 10 år. Hun føler nå at hun har funnet et kjøkken som er henne og hun kan trives i. Jeg sier ikke så mye, men synes det er helt sprøtt å bytte kjøkken 3 ganger på 10 år! Vårt kjøkken er spesialtilpasset og vi malte det for noen år siden og det ble som nytt, billigere også. Er det vanlig å renovere kjøkken og bad flere ganger på 10 år? Vanlig vil jeg kanskje ikke si det er, men noen liker jo endringer, hehe. Tror jeg heller ville tydd til å male eller laminere kjøkkenet for nytt uttrykk enn å bytte det ut. Koster jo gjerne 100-400k for nytt kjøkken, så man får jo ikke igjen en verdi på boligen om man har investert typ 500-1 mill i kjøkken de siste 10 åra. Jeg elsker endringer, men tyr til malekosten istedenfor, hehe. Anonymkode: 1175b...156
Wilma89 Skrevet 23. oktober #16 Skrevet 23. oktober Det er jo ikke vanlig, men er det pusse opp som i å rive ut hele kjøkkenet, bytte hvitevarer osv. Eller er det snakk om å bytte fronter og benkeplate?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #17 Skrevet 23. oktober Så lenge ho ikke hadde begynt å klage på mitt gamle, overmalte kjøkken, så hadde jeg ikke brydd meg særlig over hva ho gjorde med eget. Hennes hus, hennes problem. Anonymkode: ddf1a...b21
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #18 Skrevet 23. oktober Snakk om ekstrem sløsing av penger Anonymkode: b2f43...fff 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #19 Skrevet 23. oktober Og her har jeg dårlig samvittighet for å bytte mitt etter bare 9 år 😂 Men vårt er utvidet under bygging uten at de gjorde endringer i originalt oppsett for å få det til, så vi har så altfor lite plass og må ha alt av store ting i ekstra hyller på gulvet. Ser ikke ut, pluss at alle de integrerte hvitevarene synger på siste verset. Dette var visningsbolig og den ble kjøpe med hvitevarene som sto, så det er dårlig kvalitet. Det er en skikkelig møkkajobb å bytte og jeg akter jaggu ikke gjøre det igjen fordi moten skifter 😂 Dette få holde maaaaange år! Anonymkode: fd9a2...a9b 2
Eva-Lena Skrevet 23. oktober #20 Skrevet 23. oktober Kjøkkenet jeg har er bygd på plassen og passer utmerket til både rommet og min bruk. Eneste jeg har gjort er å male frontene 1 gang på 25 år. Nå vil jeg male de igjen, men klarer ikke å finne ny farge som jeg vil like. Det er jo ett hav av farger å velge mellom 😅 Å pusse opp ett kjøkken for 3 gang på 10 år er galskap. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå