AnonymBruker Skrevet 20. oktober #1 Skrevet 20. oktober Jeg har ikke troen på dette selv, men begynner å bli desperat etter å komme meg vekk fra nåværende jobb. Så, er det noen som har fått jobb ved å sende inn en åpen søknad? Anonymkode: b6489...5fe
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #2 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke troen på dette selv, men begynner å bli desperat etter å komme meg vekk fra nåværende jobb. Så, er det noen som har fått jobb ved å sende inn en åpen søknad? Anonymkode: b6489...5fe Da er vi to , tenker å prøve selv å sende til noen bedrifter Anonymkode: c1bf3...9af
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #3 Skrevet 20. oktober Fikk det en gang for mange mange år siden.....på en måte..... Sjefen i bedriften sa "Ja du kan begynne der og der, den og den datoen".. Troppet opp på den angitte avdelingen til gitte tidspunkt og han som styrte der skjønte ingenting. Han trengte ikke hjelp og bare sendte meg hjem igjen. I ettertid fikk jeg høre at sjefen hadde surra med det meste og stukket av fra hele arbeidsplassen mellom tidspunktet jeg snakket med han og da jeg troppet opp på jobben. Only in Trysil....😅 Anonymkode: c39fb...f04
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #4 Skrevet 20. oktober Ja. Men snever bransje og jeg ble oppfordret til å sende åpen søknad fra noen som allerede jobbet der. Anonymkode: a5083...ee4
Vaskeklut1 Skrevet 20. oktober #5 Skrevet 20. oktober Jeg har gjort det en gang, men det var ikke ved å sende et dokument. Jeg ringte til firmaet og presenterte meg, og vi hadde en liten prat som resulterte i at jeg reiste inn for en litt større, og mer formell prat, som til slutt endte i et jobbtilbud.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #6 Skrevet 20. oktober Ja. Ble oppringt under 12 timer etter at søknaden ble sendt. 100% fast stilling. Har skjedd meg tre ganger å få jobb av å sende åpen søknad eller møte opp og spørre om de har noe ledig. Anonymkode: 2e53e...5d4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #7 Skrevet 20. oktober Jeg opp søkte en bedrift Jeg hadde hørt at trengte folk. Jeg gikk inn til sjefen å sa: Jeg hører du trenger flere folk. Her er jeg! Fikk jobbtilbud i løpet av samtalen. Anonymkode: 625d7...84b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #8 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja. Ble oppringt under 12 timer etter at søknaden ble sendt. 100% fast stilling. Har skjedd meg tre ganger å få jobb av å sende åpen søknad eller møte opp og spørre om de har noe ledig. Anonymkode: 2e53e...5d4 Jobb hvor man ikke trenger formell kompetanse? For det er ikke sånn jobb jeg ser etter. Anonymkode: b6489...5fe 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #9 Skrevet 20. oktober Nei, men jeg har fått jobb bare ved å troppe opp og spørre om de har noe ledig. I staten, jeg har høyere utdanning. Det har selvsagt ikke vært fast stilling, men vikariater av ymse slag. Anonymkode: 56cf0...e22
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #10 Skrevet 20. oktober Ja, men det var før GDPR. Nå er det så strenge krav til hvordan bedrifter kan lagre cv/søknad, at det er helt håpløst med mindre de har opplyst på nettsidene at de tar i mot åpne søknader... Anonymkode: 79dc3...f74
Rødstrupa Skrevet 20. oktober #11 Skrevet 20. oktober (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har ikke troen på dette selv, men begynner å bli desperat etter å komme meg vekk fra nåværende jobb. Så, er det noen som har fått jobb ved å sende inn en åpen søknad? Anonymkode: b6489...5fe Ja flere ganger. Veldig lurt å finne ut hvilke firmaer du kunne tenke deg å jobbe for i forhold til dine kvalifikasjoner og ønsker du har. Les deg opp på firmaet, deres profil mm. og send deretter en åpen jobbsøkermail og CV eventuelt. På slutten av brevet takker du for at de tok seg tid å lese det. Deretter ringer du etter en ukes tid og hør om de har mottatt mailen din. Og ta samtalen videre derfra. Mange bedrifter synes det er kult/positivt at man er fremoverlent i jobbsøkeprosessen.Du kan få napp på denne fremgangsmåten nesten omgående, eller det kan være at de tar vare på mailen din og kontakter deg noe senere når det byr seg en mulighet. Da stiller du først i køen. Lykke til🤗 Endret 20. oktober av Rødstrupa
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #12 Skrevet 20. oktober Jeg har fått jobb på den måten ja. Jeg søkte ikke en gang, men sendte mail til en av sjefene og sa jeg vurderer jobb i xxx bransje og jobber med sertifiseringer som jeg er ferdig med xx.xx.xxxx Har dere behov for folk med xx sertifiseringer. Sendte til 4-5 firmaer. Fikk Tilbud fra to firmaer. Skrev kontrakt med et av dem 1 uke senere og begynte dagen etter jeg fikk siste sertifiseringen som trengtes. Har også fått jobb på måfå i bransjer som ikke krever utdanning. Kjenner en som fikk jeg jobb i IT på det viset. (dog ikke i oslo men et mindre plass i landet) Troppa opp i resepsjonen med ferdig Søknad og CV, Snakka litt med resepsjonen, spurte noen spørsmål, leverte konvolutten Dagen etterpå ble han kalt inn til samtale. Jobb en mnd etterpå. Han hadde søkt på sikkert 100 jobber som var utlyst og 10-20 på måfå. Fikk jobben han søkte på måfå. Jobbsøk er en heltidsjobb. Man kan ikke vente på at den dukker opp. Man må aktivt søke etter den. Og en måte er å finne firmaer men liker og bare prøve seg. Under halvparten av stillinger i privat sektor lyses ut. De fleste rekrutteres på andre vis, som for eks jobbmesser, bekjentskap, headhunting, og folk som bare tropper opp og sier "her er jeg" Er man redd for at dem sletter pga GDPR er det bare å skrive i søknaden at du godtar at dem lagrer papirene i x antall mnd. (12 eller 24 er bra) Anonymkode: 570d1...4d4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #13 Skrevet 20. oktober Ja. Jobben jeg har i dag er et resultat av åpen søknad. Måtte sitte noen år på gjerdet som vikar. Men er nå fast ansatt. Min jobb lyser ut stilling maks en gang i tiåret. Anonymkode: 7f4d5...402
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #14 Skrevet 20. oktober Min sønn har. Muligens litt snever bransje. Anonymkode: 89618...645
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #15 Skrevet 20. oktober Hva skriver dere i en åpen søknad? Anonymkode: e0ec1...d67
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #16 Skrevet 20. oktober Jeg har også. Men det er over tjue år siden, så kanskje ikke så relevant. Jeg hadde kun jobbet ett år etter at jeg var ferdig med min høgskoleutdannelse. Hadde hjemlengsel, så sendte en åpen søknad til kommunen jeg var oppvokst i. Og jammen fikk jeg tilbud om jobb 🙂 Drømmer kan gå i oppfyllelse. Anonymkode: 84ae2...c04
Jdz Skrevet 20. oktober #17 Skrevet 20. oktober (endret) Jeg har egentlig bare søkt på en utlyst stilling én gang i løpet av min karriere. Alle andre jobber jeg har hatt har det i større eller mindre grad vært i form av en "åpen søknad", i kombinasjon med nettverk/kontakter. Jobber innen IT. Endret 20. oktober av Jdz
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #18 Skrevet 20. oktober Ja, men det fungerer nok bare om du har svært attraktiv kompetanse Anonymkode: fc53b...516
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #19 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jobb hvor man ikke trenger formell kompetanse? For det er ikke sånn jobb jeg ser etter. Anonymkode: b6489...5fe Første gang på butikk da jeg var yngre. De to andre er sykepleiestillinger. Anonymkode: 2e53e...5d4 1
Regndrops Skrevet 20. oktober #20 Skrevet 20. oktober Nei, jeg fikk ikke noe jobb med åpen søknad, men da jeg var arbeidsledig så måtte jeg levere åpen søknad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå