Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kjenner noen som har hjort dette eller som har erfaring/kunnskap? Vanskelig å finne så mye om dette på google  Hvis man blir tidlig skallet, kan man da kombinere hår fra nakke og skjegg til å få noenlunde full manke? Tenker da selvsagt å ha buzz cut, siden skjegghår er litt annerledes. Noen som vet noe?

Jeg har mistet en del hår og er bare 27 år.

Anonymkode: f3129...983

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen idéer? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det tror jeg du kan. Etter hva jeg har forstått så kan man ta hår fra hele kroppen og transplantere det på hodet. Litt smertefullt er det da visstnok, i og med at de plukker ut et og et hårstrå med pinsett da de må ha med rota. Fetteren min gjorde dette for et par år siden i Tyrkia. Jeg aner ikke hvor eller hva det kostet, men fint ble det. Ordentlig tykk og fyldig manke som ser helt naturlig ut. Så han syntes det var verdt både pengene og smertene.

Anonymkode: 15fb3...1ab

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jepp, det tror jeg du kan. Etter hva jeg har forstått så kan man ta hår fra hele kroppen og transplantere det på hodet. Litt smertefullt er det da visstnok, i og med at de plukker ut et og et hårstrå med pinsett da de må ha med rota. Fetteren min gjorde dette for et par år siden i Tyrkia. Jeg aner ikke hvor eller hva det kostet, men fint ble det. Ordentlig tykk og fyldig manke som ser helt naturlig ut. Så han syntes det var verdt både pengene og smertene.

Wow! Takk for svar! Var han veldig skallet før?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Wow! Takk for svar! Var han veldig skallet før?

Nei, han var ikke veldig skallet men, veldig tynnhåret og høye viker. Litt sånn vampyraktig hvis du skjønner hva jeg mener. Han var bare 21 år når han gjorde det og han har alltid vært tynnhåret fra naturens side. Men, han hadde endel hår på lår, armer og legger, så det var der de plukket hår fra og brukte under transplantasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, han var ikke veldig skallet men, veldig tynnhåret og høye viker. Litt sånn vampyraktig hvis du skjønner hva jeg mener. Han var bare 21 år når han gjorde det og han har alltid vært tynnhåret fra naturens side. Men, han hadde endel hår på lår, armer og legger, så det var der de plukket hår fra og brukte under transplantasjonen.

Så interessant! Gjorde han dette i Norge?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, han gjorde det i Tyrkia. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Litt sketchy med antibiotika resistente bakterier å gjøre slikt i Tyrkia eller?

Har hørt om mye dårlige resultater også. Joe Rogan blant annet ble så misfornøyd at han bare skinna seg etterpå, og har gjort det siden.

Anonymkode: 38864...85b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.10.2025 den 18.41):

Noen som kjenner noen som har hjort dette eller som har erfaring/kunnskap? Vanskelig å finne så mye om dette på google  Hvis man blir tidlig skallet, kan man da kombinere hår fra nakke og skjegg til å få noenlunde full manke? Tenker da selvsagt å ha buzz cut, siden skjegghår er litt annerledes. Noen som vet noe?

Jeg har mistet en del hår og er bare 27 år.

Skjegghår er en annen type hår som er mye stivere. De tar ofte hår fra nakken

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har hørt om mye dårlige resultater også. Joe Rogan blant annet ble så misfornøyd at han bare skinna seg etterpå, og har gjort det siden.

Han tok neppe hår fra hele kroppen. Da hadde han hatt mere hår. De fleste bruker bare hår fra nakken og det holder ikke i det lange løp hvis man får mye genetisk hårtap. Da må man enten ta medisiner eller hente fra andre kilder enn nakken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ærlig talt. Nå må man slutte med denne gamle utdaterte overtroen om at alt i det store utland er så myyyyye farligere enn her hjemme i Norge.

Selv har jeg masse tatoveringer og piercinger, tar stort sett noe nytt i hvert land jeg besøker, (som en suvernir fra landet) og jeg har blitt piercet og tattovert i flere land både i Afrika, Asia og Sør Amerika. Har fått en infeksjon én gang og det var i en tattovering utført på et anerkjent studio i Norge.

Tyrkia er faktisk ikke noe u-land akkurat, folk lever gode liv der også. I tillegg så er de blandt de fremste innen ekspertise på nettopp hårtransplantasjoner og mye annet innen kropp også.

Men, ja såklart finnes det dårlige klinikker der og, så å undersøke nøye er viktig.

Man må også ta i betraktning at alt ikke funker på alle og at noen får dårligere resultater. Sånn er det jo med alt fra rotfylling og tannbleking til hårfarge liksom. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ærlig talt. Nå må man slutte med denne gamle utdaterte overtroen om at alt i det store utland er så myyyyye farligere enn her hjemme i Norge.

Selv har jeg masse tatoveringer og piercinger, tar stort sett noe nytt i hvert land jeg besøker, (som en suvernir fra landet) og jeg har blitt piercet og tattovert i flere land både i Afrika, Asia og Sør Amerika. Har fått en infeksjon én gang og det var i en tattovering utført på et anerkjent studio i Norge.

Tyrkia er faktisk ikke noe u-land akkurat, folk lever gode liv der også. I tillegg så er de blandt de fremste innen ekspertise på nettopp hårtransplantasjoner og mye annet innen kropp også.

Men, ja såklart finnes det dårlige klinikker der og, så å undersøke nøye er viktig.

Man må også ta i betraktning at alt ikke funker på alle og at noen får dårligere resultater. Sånn er det jo med alt fra rotfylling og tannbleking til hårfarge liksom. 

Det er ikke uten grunn at man blir spurt om man har vært på sykehus i slike land hvis man skal ta en operasjon i Norge. På grunn av utstrakt misbruk av antibiotika i slike land så har det vokst fram masser av resistente bakterier spesielt på sykehus, tannleger og klinikker der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han tok neppe hår fra hele kroppen. Da hadde han hatt mere hår. De fleste bruker bare hår fra nakken og det holder ikke i det lange løp hvis man får mye genetisk hårtap. Da må man enten ta medisiner eller hente fra andre kilder enn nakken.

Joe Rogan er et eksempel på en slik prosedyre som ikke gikk bra. Mens Elon Musk er et eksempel på at det ble et veldig bra resultat. Begge er rike og har nok tatt seg råd til den beste ekspertisen som finnes innen feltet, men likevel er det altså litt lotto om det blir bra eller ikke.

Jeg selv hadde nok ikke tatt sjansen og lagt så mye innsats i noe som har en ganske stor sannsynlighet for at ikke blir bra. Skulle jeg gjort noe med hårtap ville jeg nok heller gått for et "hårsystem" da. Det er man rimelig sikker på at blir ganske bra, og blir det ikke slik man forventet er det bare å bytte til en annen type eller leverandør. Og man slipper en lang periode med groing etter en slik prosedyre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...