Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (34 minutter siden):

Jeg er nok alene om dette..men han nå jo ha lov til å ha tanken at et barn til kanskje ikke var bra økonomisk etc..

Hadde en kvinne tenkte dette hadde ingen reagert.

Ja det var kanskje en litt feil kommunikasjon mellom dem...men hun tok abort... ikke han...

Ja hun sier at om hun ville beholde så kanskje hun blitt alene...men mannen hennes sier jo ikke at han hadde gått fra henne om hun fikk dette barnet ..bare at han var usikker.

Føler litt at begge er litt feil her

Skjønner hva du mener, men han impliserer jo det når han er så bastant at hun må velge abort. Jeg ville tatt samme konklusjon, men jeg ville valgt å beholde og latt det bli hans valg hva som skjer videre. 

Til ts, det er en ting jeg lurer veldig på her.. Hvordan kan du tro at dette  skal eller burde blåse over når hun sa med rene ord at en abort vil påvirke hvordan hun ser på deg for alltid?😟 Beklager, men jeg skjønner ikke hvordan det går å tenke noe sånt, særlig ikke når vi i den gamle tråden prøvde advare deg at nøyaktig dette kom til å bli slutt resultatet. 

Anonymkode: 4878c...ab9

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ubrukelig kjerring etter min mening. 

Anonymkode: 16161...cba

What the **** ? 😡😤

Anonymkode: 4878c...ab9

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (36 minutter siden):

Om ts var en kvinne.. hadde du da kalt henne egoistisk og dum?

Ikke meg du spør.

Men om ts var gravid og konen behandlet han sånn. Ja, helt definitivt. Dere handler ikke om at ts er mann. Det handler om hvordan han behandler konen sin. Han fullstendig sviktet henne. Og nå er det brysomt for han at hun har en reaksjon på det. Han har jo mangel på empati. Og hva faen var det der med å tvinge henne ut for å se på husveggen? La nå dama være i fred når hun sier nei. 

Anonymkode: 28b90...4d9

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (9 minutter siden):

En mann som kaller en kvinne for kjerring, har som regel veldig lite å stille opp med når det kommer til kvinner og forhold. 
#smalldickenergy

Er kvinne selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er kvinne selv. 

Mhm.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg går mot strømmen her, og synes ikke at Ts har håndtert dette så dårlig. 

3 barn er mye jobb,4 barn er ganske umenneskelig for de fleste. Det er totalt kaos og absolutt alt handler om barna. Det ville vært totalt uaktuelt med 4 barn for de aller fleste. Hun ble gravid ved et uhell, de brukte prevensjon. Det er kjipt å ta abort, men i noen tilfeller må det gjøres. Hva om de hadde 2,3 eller 4 uhell? Sterilisering er heller ikke 100% sikkert, dersom det er mannen som blir sterilisert.

Det eneste jeg tenker Ts gjorde litt feil her, var å ikke gi støtte da hun var dårlig. Samtidig skjønner jeg argumentet litt og syns kanskje hun burde vist litt forståelse da du forklarte grunnen. Samtidig er det viktig at du over-kompenserer og viser mye kjærlighet og støtte fremover. 

Anonymkode: a70d6...83a

Det hele bunner jo i siste avsnittet ditt her, hvordan han møtte henne. Det er sviket! 
Ja, 4 barn er mye. Garantert viste kona til ts dette også, problemet er når barnet allerede er i magen. Bånd er allerede bundet og hjernen til kvinnen er forberedt på en graviditet. Den knapper er ikke bare skru av. 
Man kan støtte sin partner uten å være enige, men til sist så er det kvinnen sitt valg. Det fordi dette gjør skader psykisk. 
Abort er ikke bare en abort, det er å fjernet et potensielt liv. La oss ikke glemme dette i en slik debatt. 

Anonymkode: 489c1...240

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg holder med mannen her. Hun skulle jo innsett selv at 3 unger var nok også etter at mannen ytret om dette

Anonymkode: c5f67...2b1

Hun var sikkert enig i at 3 barn holder, men så blir man uplanlagte gravid da og ting endrer seg. Han burde sterilisert seg etter de fikk barn nr 3. Litt sent når skaden har skjedd.

Endret av Durancell
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter din kone. Hadde jeg blitt manipulert til å ta abort på et ønsket barn hadde jeg følt meg helt lik og forakten hadde stukket dypt. Bare kjærligheten til mine barn og deres beste kunne fått meg til å holde ut med deg. 

Har dessverre ikke noen særlige råd å gi siden jeg syns din kone har rett og reagerer helt rimelig. 

Anonymkode: 0faeb...052

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg går mot strømmen her, og synes ikke at Ts har håndtert dette så dårlig. 

3 barn er mye jobb,4 barn er ganske umenneskelig for de fleste. Det er totalt kaos og absolutt alt handler om barna. Det ville vært totalt uaktuelt med 4 barn for de aller fleste. Hun ble gravid ved et uhell, de brukte prevensjon. Det er kjipt å ta abort, men i noen tilfeller må det gjøres. Hva om de hadde 2,3 eller 4 uhell? Sterilisering er heller ikke 100% sikkert, dersom det er mannen som blir sterilisert.

Det eneste jeg tenker Ts gjorde litt feil her, var å ikke gi støtte da hun var dårlig. Samtidig skjønner jeg argumentet litt og syns kanskje hun burde vist litt forståelse da du forklarte grunnen. Samtidig er det viktig at du over-kompenserer og viser mye kjærlighet og støtte fremover. 

Anonymkode: a70d6...83a

Det er ikke det som er poenget. Selvsagt er det mye jobb med fire barn. Men for de fleste kvinner er ikke abort bare bare. Det er et påbegynt liv, barnet deres. Det er ikke bare å ta det bort og så er alt som før. Og spesielt ikke om hun tar abort mot eget ønske.

Og om man er sikker på at man ikke vil ha flere, bør man kanskje sterilisere seg?

Anonymkode: 8e31c...47c

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sterilisert meg nå, bare for å ha det sagt. 

ts

Anonymkode: d99fa...c3a

Helt unødvendig gitt at din kone neppe vil ha seksuell kontakt med deg nå. 

Anonymkode: 0faeb...052

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg holder med mannen her. Hun skulle jo innsett selv at 3 unger var nok også etter at mannen ytret om dette

Anonymkode: c5f67...2b1

Hallo i luken. De ble uplanlagt gravide på tross av at hun brukte prevensjon. Han derimot gjorde ingenting for å unngå at hun ble gravid

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder til en viss grad med dere begge.

Deg fordi: 3 barn i denne økonomien ER dyrt, og du sier det handler om din egen tålmodighet også. Bare der er det en god grunn til ikke å få flere. Man skal jo følge opp barna man allerede har også. Hun brukte prevensjonsmiddel og dermed var dere begge inneforstått med at det ikke skulle bli et til barn. 

Henne fordi: Når man først blir gravid, er det ikke bare å skru av følelsene som oppstår. Jeg har også blitt gravid på prevensjon, og har nå en datter. Før jeg ble gravid, var jeg bombesikker på at abort var det som kom til å bli utfallet om jeg skulle bli gravid. Vel, det endret seg da jeg ble gravid.

Har aldri tatt abort, så det kan jeg ikke sette meg inn i, men det er nok innmari mye som spiller inn. Det er lettere for far å distansere seg fra det emosjonelle og skumle ved det faktiske inngrepet, men også det at noe som kan bli et barn, fjernes og "drepes" (alt etter hvor lang man er i svangerskapet), og skrapes vekk fra egen kropp. Siden det ble valgt utskraping, forstår jeg det sånn at hun var litt på vei? Da har hun jo også rukket å kjenne på det å være gravid igjen, kanskje begynt å planlegge en fremtid med 4 barn. At hun tar abort fordi hun "ikke vil bli alenemor til 4 barn", sier det nok noe om grunnen til at det ble abort. Ikke fordi hun ikke ønsket et 4. barn, men fordi tanken på å være alene med alle, skremte henne. Fordi du gjorde henne utrygg i situasjonen. 

Abort er nok ofte vanskelig for begge, men det vil som regel alltid være verst for mor. Da er en støttende partner kjempeviktig. Der feilet du. Hun har nok ikke prosessert sorgen over dette sammen med deg, fordi hun ikke har følt at du har stilt opp for henne. Da blir all sånn ekstramasing, som dette med malinga og mansplainingen om hvor det skulle males, ti ganger mer irriterende og ti ganger verre. 

Anonymkode: c3e2a...41b

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gikk du ikke bare ut og tok bilde av veggen som måtte males, og sendt henne det på mobilen? 

Anonymkode: 94486...06e

• Liker 9
Skrevet

Du åpnet ikke for kommunikasjon, du ga henne en kald skulder og du presset igjennom ditt ønske om abort uten å lytte til din kone. Du gjør akkurat det samme når det gjelder malingen, du lytter ikke, du fortsetter å presse på. Og gjetter jeg ikke helt feil er det sånn forholdet deres er, hun prøver å ha en stemme, men du mener din er viktigere.

Jeg håper hun går. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Det forholdet der er nok ødelagt for lenge siden. Du fikk viljen din da du presset henne til å ta abort. Gratulerer til deg, hun er nå ødelagt. 

Håper hun går

Anonymkode: 286c0...5a8

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du fremstiller deg selv som en enorm egoist, Ts! Og slik tror jeg du har fremstilt deg overfor din kone også nå siden hun ble gravid og i tiden etter aborten.

Du skriver jeg, jeg, jeg, jeg, meg, meg, jeg, meg....

Ja, hva med DEG? DU har sviktet din kone fullstendig. Og du fortsetter med å svikte henne daglig når du faktisk ikke forstår hva du har latt henne gjennomgå og det sviket du har gjort mot henne. 

Men du vil jo ikke forstå, du har jo allerede begynt å klage på at hun ikke vil ha sex med deg, selv om hun er deprimert over det barnet hun følte seg truet til å fjerne med abort. Mens ditt fokus er egoistisk på at du ikke får sex.  HUN skal stelle istand til 30-årsdag i dag (din? hennes?), og du skal bare ha ansvar for barna. Men du er ikke fornøyd med det heller, neida, da skal DU bestemme at hun i tillegg til å ordne til en 30-årsdag også må male huset utvendig... Mens ditt lille bidrag til egen eller hennes 30-årsdag var at du kunne ta barna med ut av huset en stund...

Ønsker du å beholde forholdet og familien din samlet, Ts? Vil du det? Sikker på det?

Om du svarer ja, da må du ha bestilt parterapi til dere innen mandag ettermiddag. For du har nå over lang tid oppført deg som en egoistisk drittsekk mot din kone, en som helt bevisst har gått inn for å ikke støtte din kone emosjonelt enda så tøft du visste hun hadde. Det er et svik som trolig ikke kan repareres. Men hvis det skal kunne repareres, da er det DU, Ts, som har den største jobben å gjøre. For du må få eget hode ut av egen r*v, og innse at DU sviktet, DU svikter fremdeles.

Dere må i parterapi og dere må lære dere å kommunisere sammen. Om du elsker noen (andre enn deg selv), så kan du ikke oppføre deg så egoistisk som det du nå har gjort over altfor lang tid, Ts! DU må endre deg, du må vise i ord og handlinger at du respekterer din kone (det virker det ikke som om du gjør!), du må vise henne i ord og handlinger at du elsker henne, at hennes følelser og meninger betyr noe også for deg. Du må slutte å oppføre deg som en tyrann som bestemmer over henne. 

Og så må du begynne å se hva din kone faktisk gjør for familien og barna. For ut fra det du skriver så har du ingen forståelse for hvor mye tid det hun gjør for familien faktisk tar, mens du synes å mene du gjør en kjempejobb fordi du tar egne barn noen timer mens hun forbereder 30-årdag (til deg? til henne?) og du på toppen insisterer at hun i tillegg skal male huset utvendig. 

Ærlig talt - nå må du skjerpe deg, mann!!! Vil du beholde familien og forholdet så må du bevise det. Og da starter du med å be henne om unnskyldning for... vel, det meste, inkl. det at du ba henne om å male huset utvendig i dag, og så sier og viser du henne at du er glad i henne (og NEI, det betyr ikke sex, det betyr tvert imot å holde deg unna sex inntil dere har ryddet opp i forholdet nok til at hun kan orke tanken på sex igjen, det tar den tiden hun trenger..). Og førstkommende mandag bestiller du time til parterapi, du forteller henne at du har ordnet med det, og du innstiller deg på å gå i parterapi med din kone så lenge hun synes det er nødvendig.

Om du ikke gjør dette bør du egentlig bare forberede deg mentalt på at forholdet er over, for da vil du aldri kunne reparere den skaden du har påført forholdet.

Anonymkode: 14a9c...e00

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Alle som sier at det er ts sin feil hun ble gravid og Jude sterile seg...im hun ikke vil bli gravid.. hvorfor kunne ikke hun knyte tubebr?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det forholdet der er nok ødelagt for lenge siden. Du fikk viljen din da du presset henne til å ta abort. Gratulerer til deg, hun er nå ødelagt. 

Håper hun går

Anonymkode: 286c0...5a8

Han presset henne ikke... det var hans kone som var usikker og tok abort.

Hun kunne beholde og ville forsatt være sammen...ts skriver jo bare han var usikker pga økonomi etc

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

3 barn er nok for de fleste, så jeg skjønner deg. Samtidig skjønner jeg også hennes sorg og skuffelse. 

Dere hadde uflaks. Forhold kan bli ødelagt uten at man kan peke fingeren på én part...

Anonymkode: cfc26...5a9

Denne gangen kan man peke på en part...

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
mommyaka skrev (4 minutter siden):

Han presset henne ikke... det var hans kone som var usikker og tok abort.

Hun kunne beholde og ville forsatt være sammen...ts skriver jo bare han var usikker pga økonomi etc

Leste du hele hi? JO han presset henne. Han demonstrerte til og med aktivt at han ikke skulle stille opp for henne når hun hadde det vondt bare for å vise at beholder du barnet så kan du ikke regne med meg. 

Sitat: Hun var også ganske dårlig i noen uker, men jeg prøvde å gi det lite oppmerksomhet, siden jeg tenkte at dette også ville nøste oppunder at hun ønsket å beholde, hvis jeg var støttende/mer hjelpsom når hun var dårlig.

Endret av Maleficenta
  • Liker 12
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...