AnonymBruker Skrevet 17. oktober #1 Skrevet 17. oktober Har bare Ikea servise (middagstallerkener, skåler, frokost tallerkener, glass osv). Kan nå tenke meg å samle på noe, men vil gjerne kjøpe litt selv for å komme i gang. Spesielt middagstallerkener og skåler. Så kan jeg ønske serveringsfat, serveringsbolle, sausenepp osv etterhvert. Kan også tenke med kaffeservise og dessertskåler. Må ikke være samme som middagsservise, men kan gjerne ikke se totalt krasj ut likevel. Liker å kjøpe brukt, og kan godt tenke meg servise som er mulig å få tak i rundt om. Altså ikke for sjeldent. Ønsker relativt rimelig servise også. Har dere forslag til type? Anonymkode: 92893...4b4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #2 Skrevet 17. oktober Det er jo veldig mange i dag som har Rosenthal, så det bør være greit å få kjøpt både nytt og brukt. Vi har hatt en del Porsgrunn Sense. Det er heller ikke dyrt, selv ikke nytt. Og selges ofte til 40-50% rabatt. Til begge disse finnes det meste av tilbehør. Anonymkode: e0fa7...315 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #3 Skrevet 17. oktober Foreldrene mine har Bogstad av Porsgrunn porselen, i hvit. Det har jeg funnet både mange deler og hele serviser i div bruktbutikker rundt her, så virker å være populært her i traktene i hvert fall. Fint og nøytralt servise til de fleste anledninger, så skjønner jo godt det. Anonymkode: 6c27f...dbc
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #4 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 17.10): Det er jo veldig mange i dag som har Rosenthal, Anonymkode: e0fa7...315 For ikke å snakke om hvor mange som har Rosendahl, og særlig Gran Cru-serien. Det er rimelig i innkjøp, og finnes i enorme mengder på Finn. Hvis du vil gå helt brukt, og ha mer retro-stil kan det lønne seg å søke på Figgjo og Stavangerflint på Finn, eventuelt engelske som Biltons Staffordshire. Noen serier finnes det mer av enn andre, og du får et visst inntrykk ved å gå gjennom hva som ligger ute. Ulempen med akkurat disse er at det er mange som priser disse servisene litt høyt, da de har vært populære i lang tid. Vi har samme servise som den jeg siterte øverst her: Porsgrund Sense. Det er ikke kjempedyrt, og ofte finner man deler på tilbud. De mest brukte delene i serviset fås også kjøpt i 4-pakning. Jeg synes delene har holdt seg kjempegodt, selv etter mange års bruk hos oss. Lite riper og striper, og vi har heller ikke klart å slå nagg/skall i dem. De delene jeg bruker aller mest er flate tallerkner og wok-tallerkner. Sistnevnte brukes både til pasta, gryteretter og suppe. Kan anbefales. Anonymkode: 40086...697
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #5 Skrevet 20. oktober De selger ofte hele kaffeserviser o.l. i bruktbutikker. Ta en titt litt rundtomkring og se om du finner noe du liker. Anonymkode: f9af0...4e4
KristineS Skrevet 27. oktober #6 Skrevet 27. oktober Henger meg på de som sier Porsgrund Sense over her. Godt utvalg av det meste man trenger, og ofte tilbud. Og lett å kombinere med deler fra mye annet iom at det er helt hvitt. Vi bruker mye både store og små tallerkener, wok-tallerkener og små ovale skåler. I tillegg har vi både serveringsfat, serveringsboller og sausenebb. Alt kjøpt på tilbud gjennom flere år til gode priser Det er og såpass populært at man kan få gjort mange gode deals på Finn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå