Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et prakteksemplar av en Karen: "det plager meg egentlig ikke, men jeg har lyst til å klage uansett"

Anonymkode: b375f...057

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vist fingeren til deg og bedt deg ryke til visst sted :) Håper han gjør det også. 

Anonymkode: 4c000...80d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men da er det vel innenfor hva som er tillatt da? Gir de seg 22.59 har man vel ikke noe man skulle ha sagt hvis det skal være stille fra 2300. Sånn er det å bo med folk rundt seg.

Anonymkode: 38e09...61d

Vel ja, men de andre i området her har ikke «full gass» på bråkingen til siste minutt, men har gjerne et mer rolig lydnivå etter 20/21 og barna i nabolaget sover. I hvertfall tenker jeg, og resten av borettslaget mitt sånn.
Selv om man, i teorien, kan pigge baderomsgulvet og stå ute med kapp og gjerdesag til kl 23, så gjør jo ikke folk det til vanlig?

Anonymkode: 3eb2b...e67

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vel ja, men de andre i området her har ikke «full gass» på bråkingen til siste minutt, men har gjerne et mer rolig lydnivå etter 20/21 og barna i nabolaget sover. I hvertfall tenker jeg, og resten av borettslaget mitt sånn.
Selv om man, i teorien, kan pigge baderomsgulvet og stå ute med kapp og gjerdesag til kl 23, så gjør jo ikke folk det til vanlig?

Mange sameier/borettslag har regler om at bråkete oppussing skal avsluttes tidligere enn 23.

I mitt sameie skal bråkete arbeid være avsluttes kl. 20 på hverdager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (20 minutter siden):

Mange sameier/borettslag har regler om at bråkete oppussing skal avsluttes tidligere enn 23.

I mitt sameie skal bråkete arbeid være avsluttes kl. 20 på hverdager.

Her har vi bare standard 07-23 og denne naboen tenker det er ok å bråke masse så lenge det er stille kl. 23. Det er forskjell på å sitte ute en gjeng å skravle, enn 10-15 mannfolk med høye røster, musikk, høylytt sang osvosv til 23.

Det er et område med haugevis av barnefamilier som legger barna sine til normal tid og dette påvirker nattesøvnen. Hadde det vært en gang i blant, eller hvertfall kun i helgen, hadde det vært en ting, men dette er omtrent daglig. De fikk klage fra styret, men da sluttet de bare 22.59, og holdt seg akkurat innenfor så ingen kunne ta de på det. 23 er fortsatt for sent med høylytt brøling.

AnonymBruker
Skrevet

Du har nå fått erfaring fra livet i blokk. Det er kanskje ikke noe for deg?

Anonymkode: ce243...5a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører dårlig og må av den grunn snakke høyere og folk må snakke høyere til meg. Må jeg alltid sitte inne?

Anonymkode: c9c75...799

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke si hva du egentlig skal klage på? 

Anonymkode: 3893c...a52

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva mangler du?

Anonymkode: 96f11...4fa

Din anonymitet. Den har du tatt fra meg.

Skrevet

Helt ærlig, min erfaring er at menn og kvinner med minoritetsbakgrunn ofte er utrolig høflige og hensynsfulle mot naboene sine. Jeg tror han gjør dette uten å vite at det plager deg.

Jeg vet det kan føles skikkelig kleint å banke på døra og ta den praten, men min erfaring er at når det er naboer med minoritetsbakgrunn som gjør noe til sjenanse, går det som regel veldig fint å ta det opp. De lytter, viser respekt og prøver å rette opp i det.

Hvis det derimot er en etnisk norsk nabo … ja, da har jeg ærlig talt opplevd det motsatte. Mange går rett i forsvar og tenker mest på seg selv. Derfor sier jeg som oftest ingenting i sånne tilfeller.

Så ta en prat med ham, du. Jeg tror du blir positivt overrasket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...