Gå til innhold

Er det verre for menn i dag å være lav, enn for kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 2.51):

Bryr folk seg virkelig om høyde i voksen alder?

Anonymkode: 9cf48...cff

Ja, mye. 

Minst 15 cm høyere. 

Også er jo kroppen gjerne ganske proporsjonal... 

Anonymkode: 74c5b...440

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, mange kvinner elsker høye menn mens mange menn elsker små kvinner. Så du stiller jo et ganske merkelig spørsmål.

Det er garantert akkurat like kjipt for en mann å være 24 cm cm lavere enn snittet (156 cm), som det er for en kvinne å være 24 cm høyere enn snittet (191 cm).

Anonymkode: 6c794...d4e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, mye. 

Minst 15 cm høyere. 

Menn er i gjennomsnitt 13 cm høyere enn kvinner. Så det at menn vil ha kvinner som er lavere enn seg selv,  mens kvinnene vil ha menn som er høyere enn seg selv, vel det er jo et fornuftig regnestykke som går opp, om man legger alle andre faktorer til side. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Menn har dessverre høyere (!) "krav" på seg om å være høye, ja, så jeg skulle tro det kunne føles verre for en mann å være under den standardhøyden de fleste vil være på eller over; 1.80 m. 

Kvinner derimot, jeg har i alle fall aldri hørt om en kvinne som blir gående uten kjæreste fordi hun er "litt for lav". Menn synes ofte små kvinner er søte, og får dem til å føle seg selv høyere og sterkere kanskje. Mandig å være høyere enn kvinnen, er det vel ansett for å være.

Selv er jeg bare 160, og en mann på 170 f.eks ville fremdeles vært høyere enn meg. Jeg har egentlig aldri tenkt så nøye over dette med høyde i mine år på datingmarkedet osv. Men det var jo før internett kom på banen for full kraft og opplyste oss alle om hva man krever på Tinder. Stakkars folk som er på datingmarkedet i dag...

Endret av Million
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 1.09):

Leste om en ung mann som er kun 1,56 cm høy, og begynte å tenke på om det er kjipt å være så lav når man er mann?

Det er jo mange damer som er lavere, så han finner nok partnere som passer i høyden.

Anonymkode: 3eab4...428

Selvfølgelig er det verre. Akkurat som det begrenser mulighetene i større grad for menn å være overvektig, skallet, ha lav utdannelse/inntekt, være introvert.

De fleste damer på 156 vil uansett ønske seg en mann som er minst 170 cm. Hun må jo føle seg feminin og underlegen selv med høye hæler, må vite!

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Menn er i gjennomsnitt 13 cm høyere enn kvinner. Så det at menn vil ha kvinner som er lavere enn seg selv,  mens kvinnene vil ha menn som er høyere enn seg selv, vel det er jo et fornuftig regnestykke som går opp, om man legger alle andre faktorer til side. 

Hvorfor? Jeg gikk for full pakke. 

AnonymBruker
Skrevet

Leste om en ung mann som er kun 1,56 cm høy, og begynte å tenke på om det er kjipt å være så lav når man er mann?

Det er jo mange damer som er lavere, så han finner nok partnere som passer i høyden.

Skjønner ikke tråden din helt.

Lave kvinner er jo sett på som et pluss? Å være lav som mann er noe av det værste man kan være.

Anonymkode: ff4c0...c75

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Elsker å være lav dame. Men er energigjerrig og trenger bare 1300 kcal per dag. Det er kjipt. Vil ete

Anonymkode: 005cc...169

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig høye menn rund1,90 elsker lave damer. Jeg har fått høre at de er helt bortkastet når jeg er så lita 🤣

Anonymkode: 005cc...169

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboer er over 190, jeg er 160 😅

Var på date for mange herrens år siden, og han jeg møtte var kanskje 163. Høyde var ikke et tema før vi møttes, så ble temmelig overraska. Det opplevdes rart for min del, følte meg ikke vel i settingen.

Har også vært i et forhold med en som var 173. Ble jo vant til det, men foretrekker at mannen er over 180. 

Respekterer at noen menn vil ha kvinner over 170, mens andre synes det blir "mye armer og ben" da. 

Hva vi tiltrekkes av er vanskelig å styre, og de fleste av oss driver ikke med veldedighet når vi skal finne partner.

Anonymkode: be94b...8c3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, mye. 

Minst 15 cm høyere. 

Kroppen er vel proporsjonal uavhengig om man er høy eller lav? Jeg forstår ikke.

Har du selv lyst å bli 15 cm høyere? Det var et veldig spesifikt tall.

Anonymkode: 9cf48...cff

AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (På 21.10.2025 den 18.41):

Selvfølgelig er det verre. Akkurat som det begrenser mulighetene i større grad for menn å være overvektig, skallet, ha lav utdannelse/inntekt, være introvert.

De fleste damer på 156 vil uansett ønske seg en mann som er minst 170 cm. Hun må jo føle seg feminin og underlegen selv med høye hæler, må vite!

Her tar du helt feil! 

Jeg giftet med med en som var 178cm (er selv 169) men ble skilt pga økonomisk utroskap. 

Min neste mann er over 190, og er feiende flott, men jeg syns min eksmann hadde en greiere høyde å være nær, holde rundt og klemme. Følte meg litt mer vel på mange måter. Følelsen av å være så liten ( i forhold til min nåværende mann) er ikke like god. Det er altså for stor høydeforskjell mellom oss, og jeg føler meg for liten og ubetydelig sammenlignet med han. 

Høye hæler er fryktelig vondt å gå i. Her brukes det mest joggesko og sandaler. 

Anonymkode: a16a7...151

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. 

Akkurat som det er verre for en kvinne å være ekstremt høy enn for en mann.

De har hver sin ting.

Anonymkode: 203a8...f75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom at damer er blitt så kravstore er det helt klart ille. 

Anonymkode: 72832...3f1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2025 den 12.51):

Ettersom at damer er blitt så kravstore er det helt klart ille. 

Anonymkode: 72832...3f1

Menn er også kravstore . De vil ha vakre damer med lange slanke legger!

Anonymkode: e0886...e56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dødsforelsket i en mann som er 2 cm lavere enn meg. Jeg er 168 cm. Dessverre er nok ikke følelsene gjengjeldt. Poenget er at høyde er ikke alt, og det er mamge andre egenskaper som kvinner også går etter. 

Anonymkode: 3afbb...a21

Skrevet

Spørsmålet må vel heller være om det er verre å være lav mann, enn høy kvinne? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er verre for kvinner å være overvektig enn det er for menn å være overvektig. 

Så sånn sett går det vel opp i opp. 

Anonymkode: 28e37...073

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Biologisk sett er det veldig uattraktivt å være en kort mann.

Anonymkode: 72e5a...47c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva som defineres som en veldig lav mann. Men, I løpet av tiden min som ung student hadde jeg noen ons før jeg møtte mannen min. Jeg hadde da et par lave liggevenner. De var henholdsvis 165 og 167, selv er jeg 166. Og de har hatt det største utstyret jeg noen sinne har vært borti! Snakket med noen venninner som også hadde gjort lignende observasjoner, at lave menn ofte har stort utstyr. Mulig at det bare var tilfeldig for oss, men da vet jeg iallefall at det finnes noen der ute som kan kompensere for manglende høyde, og vel så det.

Anonymkode: 3f31c...a70

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...