Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker sikkert mange andre negative tanker om deg også, men det er utseendet du henger deg opp i? Vet ikke hvem som er mest overfladisk altså...

Anonymkode: 1005d...565

Dette... gir ingen mening. Hvordan kan jeg uttale meg om negative tanker du har om ting som ikke gjelder utseende når jeg ikke vet at du har dem?

Det sier vel også litt om deg at du tenker masse negativt om folk, både når det gjelder utseende og andre ting.

Anonymkode: 00067...2a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette... gir ingen mening. Hvordan kan jeg uttale meg om negative tanker du har om ting som ikke gjelder utseende når jeg ikke vet at du har dem?

Det sier vel også litt om deg at du tenker masse negativt om folk, både når det gjelder utseende og andre ting.

Det er jo hele poenget? Du vet jo ikke at jeg har negative tanker om utseendet ditt heller?

Og til den andre setningen din, kan godt hende det sier mye om meg ja. Jeg liker stort sett ikke folk. Flesteparten er både stygge og dumme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er jo hele poenget? Du vet jo ikke at jeg har negative tanker om utseendet ditt heller?

Og til den andre setningen din, kan godt hende det sier mye om meg ja. Jeg liker stort sett ikke folk. Flesteparten er både stygge og dumme.

Så hvordan gjør det meg overfladisk om jeg ikke kommenterer negativ tanker du har om meg når jeg ikke vet du har de tankene? Det henger ikke sammen, det du skriver.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvordan gjør det meg overfladisk om jeg ikke kommenterer negativ tanker du har om meg når jeg ikke vet du har de tankene? Det henger ikke sammen, det du skriver.

Da foreslår jeg at du leser svarene mine på nytt, for her ser det ut som om du har tatt akkurat den setningen ut av kontekst.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg vet ikke om det er mange unge troll her inne eller hva. Men å kritisere sine medsøstre for å forbedre utseende med hva det nå skal være er smålig. Alle velger hva det vil gjøre med både kropp og ansikt. 
Dere vet vell at dette har kommet for å bli. 
og bli eldre for kvinner er vanskelig, selv om man har hatt ett bra utseende som ung varer det ikke evig. Og litt vedlikehold skader ingen. Ser at mange av dere har ikke peiling. Dere trekker frem de verste eksemplene dere kan finne. Er dere klar over hvor mange det er som gjør noe med utseende sitt. Og da snakker jeg ikke om botox og fillers. Kosmetiske operasjoner også i ansikt er mere vanlig en dere tror. 

Hva gjør dere inne på denne siden, dere er åpenbart ikke interessert i verken sminke, hudpleie eller kosmetiske prosedyrer. 
jeg tør ikke tenke på hvordan huden min hadde sett ut om jeg ikke hadde tatt vare på den og behandlet den. Og nei vanlig rens og fuktighetskrem hjelper ikke.

Anonymkode: 3423b...c0a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er mange unge troll her inne eller hva. Men å kritisere sine medsøstre for å forbedre utseende med hva det nå skal være er smålig. Alle velger hva det vil gjøre med både kropp og ansikt. 
Dere vet vell at dette har kommet for å bli. 
og bli eldre for kvinner er vanskelig, selv om man har hatt ett bra utseende som ung varer det ikke evig. Og litt vedlikehold skader ingen. Ser at mange av dere har ikke peiling. Dere trekker frem de verste eksemplene dere kan finne. Er dere klar over hvor mange det er som gjør noe med utseende sitt. Og da snakker jeg ikke om botox og fillers. Kosmetiske operasjoner også i ansikt er mere vanlig en dere tror. 

Hva gjør dere inne på denne siden, dere er åpenbart ikke interessert i verken sminke, hudpleie eller kosmetiske prosedyrer. 
jeg tør ikke tenke på hvordan huden min hadde sett ut om jeg ikke hadde tatt vare på den og behandlet den. Og nei vanlig rens og fuktighetskrem hjelper ikke.

Anonymkode: 3423b...c0a

Dette er ren løgn og propaganda. Jeg har en søster som har brukt hundretusener på botox, fillers og  hudbehandlinger siste 20 år. Vi er begge over 50 nå, og hun har ikke bedre hud enn meg. Jeg har gått til hudpleie, og bruker dyre kremer, men ikke retinol, og ikke injeksjoner eller frekvensbehandlinger. Hun har ikke vært en versting, men tatt botox og fillere 2-3 ganger i året. Og det har forandret utseende hennes på en måte som gjør at hun begynte å vurdere ansiktsløft like etter fylte 45. Huden har også blitt veldig ømfindtlig for sol, og hun kan ikke gå ut døren på sommeren uten faktor 50. Fillers har  migrert og tynger vevet  og botox har ført til tynnere hud. Frekvensbehandlingene har ført til tap av fett. Hun  har  mindre rynker/mimikk, men ser mye eldre ut enn meg, som er 2  år yngre. 

Anonymkode: e5c95...12a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hun har ikke vært en versting, men tatt botox og fillere 2-3 ganger i året. Og det har forandret utseende hennes på en måte som gjør at hun begynte å vurdere ansiktsløft like etter fylte 45. Huden har også blitt veldig ømfindtlig for sol, og hun kan ikke gå ut døren på sommeren uten faktor 50. Fillers har  migrert og tynger vevet  og botox har ført til tynnere hud. Frekvensbehandlingene har ført til tap av fett. Hun  har  mindre rynker/mimikk, men ser mye eldre ut enn meg, som er 2  år yngre. 

Hvordan ser hun eldre ut enn deg? Det er ofte veldig vanlig med fillers og Botox. Det forstyrrer den naturlige harmonien i ansiktet og man blir seende eldre ut. 

Anonymkode: b99aa...d27

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan ser hun eldre ut enn deg? Det er ofte veldig vanlig med fillers og Botox. Det forstyrrer den naturlige harmonien i ansiktet og man blir seende eldre ut. 

Er det virkelig veldig vanlig med fillers og Botox? Eller gjelder det enkelte miljøer i de største byene? Hvor stor andel bruker det når de er 25, 35, 45, 55 osv.? Føres det statistikk eller oversikt, eller blir det mest egen empiri?

Skrevet
Grønt blad skrev (1 minutt siden):

Er det virkelig veldig vanlig med fillers og Botox? Eller gjelder det enkelte miljøer i de største byene? Hvor stor andel bruker det når de er 25, 35, 45, 55 osv.? Føres det statistikk eller oversikt, eller blir det mest egen empiri?

Jeg har tatt "minibotox" i snart ti år, og etter fylte 40 ble det også litt(!) filler her og der ettersom jeg er en "sinker". Men ikke noe leppefiller eller vipper eller negler eller bryn, som kanskje er det du assosierer med "enkelte miljøer"? Jeg er en helt vanlig dame midt i livet som stort sett går i turklær, og du finner meg som oftest usminket i skogen med hunden på fritiden. Jeg tviler sterkt på at du hadde tenkt botox/filler hvis du hadde sett meg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 15.48):

Pga influensere og påvirkere har jeg inntrykk av at botox har blitt lavstatus nå. På samme måte som tunge falske øyevipper og vesker med digre logoer havner botox i samme gruppe. 

Alle har råd til det nå.  Ingenting som er forbeholdt de rike og vellykkede, heller motsatt. Det blir forbundet med nyrike harry russere som prøve å fremstå på en viss måte. Det kan ha med signalet man sender ut ved å ikke tørre å være seg selv? Men synes det blir mer latterliggjort nå enn før. 

Samme for meg om det er høyklasse, lavklasse eller noe annet. Botox og fillers er idiotisk å drive med uansett klasse og pris. Bare bra om folk slutter å ødelegge utseendet sitt med sånt.

Anonymkode: 78ed5...035

• Hjerte 2
Skrevet

Du ser ikke hvem som har blitt behandlet med botox og fillers om behandleren er dyktig. 
Jeg er 32, begynte med botox når jeg var 30. Jeg gjorde det i all hovedsak av kosmetiske grunner, samtidig som jeg ønsker å unngå (utsette) de dypeste linjene. Botox er i all hovedsak en preventiv behandling. Men, når man stopper så vil jo linjene komme etterhvert. Botox i 4-5 områder koster hos en god behandler 7000+, og bør gjentas hver 3-6 mnd. At det er lavklasse å ta botox og fillers har jeg aldri hørt før, det er vel mer en smakssak. 

Anonymkode: e3a58...dfa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme for meg om det er høyklasse, lavklasse eller noe annet. Botox og fillers er idiotisk å drive med uansett klasse og pris. Bare bra om folk slutter å ødelegge utseendet sitt med sånt.

Anonymkode: 78ed5...035

Hvorfor er du så sykelig opptatt av andre sitt utseende? Jeg synes det er stygt med kort lugg, men jeg sitter jo ikke her og tenker "bra hvis folk slutter å gå til frisøren". Det har jo ingen verdens ting med meg å gjøre 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette er ren løgn og propaganda. Jeg har en søster som har brukt hundretusener på botox, fillers og  hudbehandlinger siste 20 år. Vi er begge over 50 nå, og hun har ikke bedre hud enn meg. Jeg har gått til hudpleie, og bruker dyre kremer, men ikke retinol, og ikke injeksjoner eller frekvensbehandlinger. Hun har ikke vært en versting, men tatt botox og fillere 2-3 ganger i året. Og det har forandret utseende hennes på en måte som gjør at hun begynte å vurdere ansiktsløft like etter fylte 45. Huden har også blitt veldig ømfindtlig for sol, og hun kan ikke gå ut døren på sommeren uten faktor 50. Fillers har  migrert og tynger vevet  og botox har ført til tynnere hud. Frekvensbehandlingene har ført til tap av fett. Hun  har  mindre rynker/mimikk, men ser mye eldre ut enn meg, som er 2  år yngre. 

Søsteren din har gått til dårlige behandlere, som mest sannsynlig har overbehandlet henne. Litt botox, litt filler og laser kan gjøre underverker. Men du er inne på noe vesentlig, god hudpleie som man gjør hver dag er det viktigste man kan gjøre for huden sin. Og solfaktor 50 

Anonymkode: 88ecd...915

• Liker 1
Skrevet
Grønt blad skrev (19 minutter siden):

Det er vanlig over hele landet. Men man ser det jo i mer konsentrerte mengder i byene. Jeg bor mellom bygda og byen,og her er det mer en nok "ducklips" for å si det sån. Støtter de som sier at det bare er tull med å bruke dette. Om noe,så krever jeg en aldersgrense på driten. Minst 25 år! Det er også avhengighetsskapende,og ikke helt uten risiko heller. Treffer du feil nerve,så er mye gjort. Forstår heller ikke hvorfor kvinner (og menn) i 30 - 40 årene skal bruke dette,men det får i såfall bli deres sak. 

Det at noen synes det er pent er for meg helt utrolig,faktisk helt syyyykt! (For de som tar den referansen) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 19.15):

Jeg skjønner at flere som misliker botox og fillers har en ønsketenking om at dette er lavklasse, men slik er det selvfølgelig ikke. Folk fra alle samfunnslag bruker tydeligvis dette. Jeg har aldri prøvd det selv, og gidder ikke irritere meg over de som benytter seg av dette. Hvis en venninne en dag dukker opp med gigantiske lepper, ok, der er hennes valg.  Synes nesten det er ufattelig hva enkelte orker å irritere seg over. 

Anonymkode: b2011...d97

Hvor har du fått det fra at dette er noe folk "orker å irritere seg over"? Jeg leser ikke noen irritasjon her i det hele tatt, jeg. Bare forundring over hva folk av egen fri vilje velger å gjøre mot seg selv. Selvfølgelig er det deres valg og det gjør som de ønsker.

Men det er jo helt naturlig og normalt og undre seg over det at noen mennesker gjør ting man selv bare ser ulemper ved og nærmest opplever som selvdestruktivt. 

Jeg irriterer meg ikke, men jeg unders. Og jeg synes litt synd på dem og tenker at det nok har veldig lav selvtillit. Mest er jeg bare glad for at jeg ikke har det sånn selv.

Anonymkode: a3f08...c72

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har du fått det fra at dette er noe folk "orker å irritere seg over"? Jeg leser ikke noen irritasjon her i det hele tatt, jeg. Bare forundring over hva folk av egen fri vilje velger å gjøre mot seg selv. Selvfølgelig er det deres valg og det gjør som de ønsker.

Men det er jo helt naturlig og normalt og undre seg over det at noen mennesker gjør ting man selv bare ser ulemper ved og nærmest opplever som selvdestruktivt. 

Jeg irriterer meg ikke, men jeg unders. Og jeg synes litt synd på dem og tenker at det nok har veldig lav selvtillit. Mest er jeg bare glad for at jeg ikke har det sånn selv.

Anonymkode: a3f08...c72

Hvor gammel er du?

• Liker 1
Skrevet

Det handler så visst ikke om å gå til dårlige behandlere. Kvinner har vært prøvekaniner siste 30 årene. Det være seg de som går til en klinikk i Drammen, eller de som går til Beths eller Nomi.  Fillers har vist seg å ødelegge og tynge vev. Det migrerer, og skaper arrvev, og det forsvinner  ikke som de sa. Noen får problemer med konstant hovne øyne, fordi det kan skade  lymfesystemet også. Botox svekker muskler, det kan gi tynnere hud, og det forandrer ansiktet over tid. Det blir rynkefritt, men annerledes, og ikke alltid så flatterende. Høyfrekvensbehandlinger kan føre til varig tap av fett, som gir et eldre utseende. Dette sammen med fillers kan så føre til at kinnene som før satt høyt på kinnbena, nå henger nedover, og det som skulle motvirke hule øyne migrerer også nedover. Botox på toppen gjør at det heller ikke holdes oppe av muskler som ikke fungerer som de skal, feks når man smiler. Ikke pent! Nå har vi en haug med 40-åringer som vil ha ansiktsløft, men som aldri vil bli som de var, fordi botox og fillers har endret hele ansiktsstrukturen. 
Takke meg til hudpleie på lavt nivå, solfaktor og nok søvn. 

Anonymkode: 7ca2c...7f1

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det handler så visst ikke om å gå til dårlige behandlere. Kvinner har vært prøvekaniner siste 30 årene. Det være seg de som går til en klinikk i Drammen, eller de som går til Beths eller Nomi.  Fillers har vist seg å ødelegge og tynge vev. Det migrerer, og skaper arrvev, og det forsvinner  ikke som de sa. Noen får problemer med konstant hovne øyne, fordi det kan skade  lymfesystemet også. Botox svekker muskler, det kan gi tynnere hud, og det forandrer ansiktet over tid. Det blir rynkefritt, men annerledes, og ikke alltid så flatterende. Høyfrekvensbehandlinger kan føre til varig tap av fett, som gir et eldre utseende. Dette sammen med fillers kan så føre til at kinnene som før satt høyt på kinnbena, nå henger nedover, og det som skulle motvirke hule øyne migrerer også nedover. Botox på toppen gjør at det heller ikke holdes oppe av muskler som ikke fungerer som de skal, feks når man smiler. Ikke pent! Nå har vi en haug med 40-åringer som vil ha ansiktsløft, men som aldri vil bli som de var, fordi botox og fillers har endret hele ansiktsstrukturen. 
Takke meg til hudpleie på lavt nivå, solfaktor og nok søvn. 

Anonymkode: 7ca2c...7f1

Men så la vær da, hvis du misliker det så mye...? Det er ingen som tvinger deg til å gjøre noe somt helst med utseendet ditt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Søsteren din har gått til dårlige behandlere, som mest sannsynlig har overbehandlet henne. Litt botox, litt filler og laser kan gjøre underverker. Men du er inne på noe vesentlig, god hudpleie som man gjør hver dag er det viktigste man kan gjøre for huden sin. Og solfaktor 50 

Anonymkode: 88ecd...915

Hun har gått til behandlere som jobber på de beste stedene, der de bestreber "naturlig resultat". Men det bygger seg opp over tid med fillers.  Nå vet man det, men ingen visste det da. Samme gjelder disse frekvensbehandlingene. Huden får nok. Og kanskje fordi fillers har skadet, det vet jeg ikke, men det har blitt arrvev under huden, og fillers har flyttet seg nedover, spesielt kinnene. Nedre del av ansiktet er liksom bredere,   og huden i panna og rundt øynene er  tynn og stram, nesten litt brannskadd liksom. Det ser unaturlig og rart ut. Nå skal de prøve å fjerne det, men da kan det visst bli veldig mye tap av volum, og det kan ødelegge for ansiktsløft. Og sånn går no dagan. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun har gått til behandlere som jobber på de beste stedene, der de bestreber "naturlig resultat". Men det bygger seg opp over tid med fillers.  Nå vet man det, men ingen visste det da. Samme gjelder disse frekvensbehandlingene. Huden får nok. Og kanskje fordi fillers har skadet, det vet jeg ikke, men det har blitt arrvev under huden, og fillers har flyttet seg nedover, spesielt kinnene. Nedre del av ansiktet er liksom bredere,   og huden i panna og rundt øynene er  tynn og stram, nesten litt brannskadd liksom. Det ser unaturlig og rart ut. Nå skal de prøve å fjerne det, men da kan det visst bli veldig mye tap av volum, og det kan ødelegge for ansiktsløft. Og sånn går no dagan. 

Da må hun jo ha tatt ekstreme mengder. jeg har også tatt botox og fillers i snart ti år, og opplever ingenting av dette. Hvis "disse frekvensbehandlingene" du nevner er RF microneedling så vet man jo at det kan smelte fettvev hvis man går for dypt, så da har hun definitivt ikke gått til "de beste".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...