Gå til innhold

Merkelig hvordan det virkelige livet er annerledes ennn KG....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her og forfatter en boligannonse, og tenker på hvilke fordommer jeg har sett mot leietakere her på KG. Fremfor alt så skal man ikke være ufør, men jeg har ikke opplevd å ha problemer med å leie som ufør. Og de vil heller ikke ha noe med leieboerne å gjøre, men jeg finner at husvertene mine gjerne tar kontakt med meg og snakker med meg, og slik var vi med våre leieboere også, da vi leide ut. Og ja, det er vanskeligere å leie når man har dyr, men det er veldig mange som leier ut som selv har dyr, og som ikke har noe imot at leieboer har dyr.
Og merkelig nok har jeg kun betalt depositum en eneste gang på nesten 30 år og over 10 forskjellige boliger.

Jeg har heller ikke møtt "utleieren fra helvete" som det også går skrekkhistorier om. Bortsett fra en gang da en utleier påstod at jeg hadde ødelagt vannpumpen deres, ved kun å bruke vann. Det var også eneste gangen jeg hadde satt inn depositum... jeg hadde nok vunnet den saken, men foreslo å gi henne halvparten, som hun også gikk med på. Hun var også viden kjent for å være vanskelig, og mitt første møte med naboen der var at de kom og skjelte meg ut fordi jeg hadde hengt postkassen min på stativet deres, som jeg trodde var alles. Da hadde de fått denne dama så langt opp i halsen at de ikke tålte mer fra henne. Jeg fikk imidlertid et godt forhold til dem.

Dette er jo  bare en liten observasjon fra meg, og det er sikkert andre ting om andre saker som jeg ikke kommer på nå....
Så har du opplevd noe der "skrikerungene" på KG ikke representerer det virkelige livet?

Anonymkode: 6474a...369

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kg er så virkelighetsfjernt som det går an. 

Anonymkode: 911ed...f88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kg er så virkelighetsfjernt som det går an. 

Men hvordan? TS

Skrevet

For det første er KG et sted hvor folk skriver om det de ønsker å klage på.

For det andre er KG et sted hvor folk dikter opp historier for underholdningens del.

For det tredje er KG et sted folk kan være tøffe i trynet uten å måtte stå til rette for noe.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk og pris og lov Herren for at livet ikke er som KG 😅

Men er jo litt logisk, det blir som hotellanmeldelser og denslags. Mye større sjanse for at folk skriver om dårlige opplevelser.

Derfor ser du sjelden tråder som:

Det er lett å få seg dame, de stiller ikke store krav
Uføre fortjener hver krone de får
Partneren min ville aldri vært utro
Svigermor er verdens kuleste
Jeg beundrer måten andre oppdrar barna sine på
Mannen min er flink med husarbeid
Influencere er fornuftige mennesker
Jeg fortjener mindre arv enn mine søsken
Det var riktig av mine venninner å dra på byen uten å be meg
Dokurver i bryllup er toppen

Anonymkode: 216e8...0bc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om folk var i den virkelige verden som de er på KG, så hadde jeg aldri turt løfte blikket, smile, og snakke til ett eneste menneske igjen noensinne. 

Jeg hadde bura meg inne i kjelleren og sett på netflix, og fremfor alt aldri opna døra. 

Søren heller, hadde holdt med en bok, som jeg bestiller på postordre, for usikker på om det hadde vert noe vits i å hatt Internett generelt. 

Anonymkode: e3124...8d9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😅Dokurver i bryllup er toppen

Ah... Dokurvene! 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om folk var i den virkelige verden som de er på KG, så hadde jeg aldri turt løfte blikket, smile, og snakke til ett eneste menneske igjen noensinne. 

Jeg hadde bura meg inne i kjelleren og sett på netflix, og fremfor alt aldri opna døra. 

Søren heller, hadde holdt med en bok, som jeg bestiller på postordre, for usikker på om det hadde vert noe vits i å hatt Internett generelt. 

Nettopp! :laugh: TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Sitter her og forfatter en boligannonse, og tenker på hvilke fordommer jeg har sett mot leietakere her på KG. Fremfor alt så skal man ikke være ufør, men jeg har ikke opplevd å ha problemer med å leie som ufør. Og de vil heller ikke ha noe med leieboerne å gjøre, men jeg finner at husvertene mine gjerne tar kontakt med meg og snakker med meg, og slik var vi med våre leieboere også, da vi leide ut. Og ja, det er vanskeligere å leie når man har dyr, men det er veldig mange som leier ut som selv har dyr, og som ikke har noe imot at leieboer har dyr.
Og merkelig nok har jeg kun betalt depositum en eneste gang på nesten 30 år og over 10 forskjellige boliger.

Jeg har heller ikke møtt "utleieren fra helvete" som det også går skrekkhistorier om. Bortsett fra en gang da en utleier påstod at jeg hadde ødelagt vannpumpen deres, ved kun å bruke vann. Det var også eneste gangen jeg hadde satt inn depositum... jeg hadde nok vunnet den saken, men foreslo å gi henne halvparten, som hun også gikk med på. Hun var også viden kjent for å være vanskelig, og mitt første møte med naboen der var at de kom og skjelte meg ut fordi jeg hadde hengt postkassen min på stativet deres, som jeg trodde var alles. Da hadde de fått denne dama så langt opp i halsen at de ikke tålte mer fra henne. Jeg fikk imidlertid et godt forhold til dem.

Dette er jo  bare en liten observasjon fra meg, og det er sikkert andre ting om andre saker som jeg ikke kommer på nå....
Så har du opplevd noe der "skrikerungene" på KG ikke representerer det virkelige livet?

Wow, velkommen etter. Du fant i 2025 ut at internett.....ikke er den virkelig verden.

Gratulerer!!!

Anonymkode: cac0d...388

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde bura meg inne i kjelleren og sett på netflix, og fremfor alt aldri opna døra

Husk at du da ville blitt gjenstand for egne tråder. 

Hun smilte, men skal vedde på hun egentlig bare ville ligge med mannen min!
Hun prater på innpust og utpust!
Naboen min glor på netflix hele dagen, det så jeg i en glippe i gardina som hun mistenkelig nok hadde trukket for!
Hun åpnet ikke døra! For noen asosiale krek folk er som ikke vil ha uanmeldt besøk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wow, velkommen etter. Du fant i 2025 ut at internett.....ikke er den virkelig verden.

Gratulerer!!!

Gratulerer, du kom opp med et godt eksempel på ting du ikke ville turt å si i det virkelige liv!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tettheten av de mer spesielle historiene blir større på KG,  fordi det er de man forteller om. Det er flere fine, fornuftige og velmenende mennesker i livet mitt enn det motsatte, men det er sjelden dem jeg skriver om her. Jeg vil heller ikke IRL påpeke for andre hva jeg mener om bryllupsplanene, antrekket eller forholdet deres, fordi der vil de aldri invitere til en åpen diskusjon om det, og fordi de sosiale kodene er annerledes. 

KG er et diskusjonsforum, en klagemur, et ekkokammer og et underholdeningmedium, det vil aldri være et representativ bilde av verden, virkeligheten eller den enkeltes liv. Å tro at det skal være det, er kanskje den mest virkelighetsfjerne tilnærmingen man kan ha...

Endret av Daria
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gratulerer!!!

Folk er ikke så utrolig ekle i den virkelige verden at de trasher alle tema du tar opp heller, enda en forskjell. Hvordan føles det å være en sånn drittsekk? TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg er nå ufør. Har også vært arbeidsledig i lange perioder. Hund har jeg hatt inntil nylig. 

Aldri opplevd problemer med å få leid bolig. Kanskje fordi jeg er stille og rolig og gjør lite utav meg. Betaler når jeg skal alltid. 

De gangene jeg ikke har funnet et sted å leie, så har jeg lagt inn annonse på Finn selv. 

Alle de jeg har leid hos har vært snille og greie. Er det noe som må fikses, så blir det ordnet opp i. 

Jeg skjønner heller ikke denne skepsisen til å leie bolig. Ja, det er selvfølgelig fordeler med å eie bolig. Men alle har ikke den muligheten. Man skal ha en viss inntekt og kunne betjene huslånet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gratulerer, du kom opp med et godt eksempel på ting du ikke ville turt å si i det virkelige liv!

Inception.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk er ikke så utrolig ekle i den virkelige verden at de trasher alle tema du tar opp heller, enda en forskjell. Hvordan føles det å være en sånn drittsekk? TS

Du høres ut som et sjarmtroll sjæl.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men hvordan? TS

På alle måter. Folk på kg er "perfekte",takler alt f.eks. Følelseskalde og faktastyrt; få mennesker er slik. Jeg kjenner ikke noen som ligner på kg-folk 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

KG er alltid i offerrollen. Når de ikke får leid leilighet trur de helt oppriktig at det er fordi huseieren diskriminerer, når realiteten er at KG-eren er et ufyselig menneske som ingen vil ha noe med å gjøre.

Anonymkode: b50fb...f0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...