AnonymBruker Skrevet 15. oktober #41 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du har egoistisk familie, inkludert samboer. Han har ikke TID til å bake? Min svært så opptatte idrettsdatter som går på videregående og spiller instrument i tillegg, klarte å bake to kaker i går til venninnens bursdag. Hun la seg klokka halv 1. Sånn er det noen dager, hun får slappe av i helgene. Det er bare unnskyldninger. Samboeren din ønsker at DU baker kake til din egen bursdag, så han kan avspise deg med et gavekort og komme og spise kaken du har laget. Latskap. Anonymkode: 4c26e...625 Hjelpe meg så mye negativt vrøvl som kommer fra folk her inne, som kaller familien til TS for det ene og andre fordi de har lyst å gi noe annet enn kake.... Folk her inne, altså..... Overdrive kan de i hvert fall Anonymkode: 7fc39...60e 1
Maleficenta Skrevet 15. oktober #42 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har snart bursdag, og familien og samboer har spurt meg om hva jeg ønsker meg. Jeg har alt, og det jeg vil ha kjøper jeg meg. Så det eneste jeg har sagt jeg ønsker meg i år er en kake (lenge siden jeg har fått bursdagskake). Men da er jeg vist kjempe vanskelig. Samboer har ikke tid til å bake, familien min kan jo ikke sende kake i posten. Jeg har sagt at det spiller ingen rolle hvilken det er, kan være bestillt, eller kjøpt på rema liksom. Men nei jeg er vist super vanskelig.. 🫠 er det virkelig så mye verre å kjøpe en kake en å kjøpe en annen gave?🙃 Anonymkode: 3859a...e51 Å herregud da. Er jo bare å bestille fra et bakeri da. Du er ikke vanskelig i det hele tatt. Så rare de er 1
Maleficenta Skrevet 15. oktober #43 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, du kan jo bake en kake og sende i posten selv? Eller sette i gang med baking selv om du ikke har tid? Anonymkode: 38cdc...d26 Hun ønsker seg kake i bursdag. Da skal hun jobbe ikke fikse det selv 2
Husmuse Skrevet 15. oktober #44 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner hva du mener, og du har nok helt rett i at jeg blir kanskje litt trass når jeg blir møtt med den negativiteten på ønsket mitt. Men føler at de begynte 😆 jeg kommer nok til å bare øsnke meg spa eller bidrag til ny dusj.. prøvde å ønske meg opplevelser i sist gang "å ta får du bestille deg noe du vil reise på så kan vi vipse deg pengene for det 😊" poenget går litt bort da føler jeg 😅 Anonymkode: 3859a...e51 Det kan jeg skjønne er irriterende. Jeg og foretrekker da å ikke få penger, men heller selve gaven. Sikkert lurt med opplevelser❤️ DesmondMiles skrev (59 minutter siden): Beklager, men dette er vrøvl i min bok. Gaven hun vil ha er en kake, ferdig snakka. Det er godt innenfor rimelighetens grenser av hva man kan forvente, når folk uansett er innstilt på å gi deg en gave. Gleden ved å gi forsvinner jo dersom du gir noe vedkommende ikke ønsker. Det er ikke giver av gaven som har bursdag, tross alt. Det er ikke vrøvl, men hvordan vi sosialiserer med hverandre. Her er det snakk om både partner og foreldre (som bor et stykke unna). Man ønsker seg vel ikke en kake av alle? AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er nok kjempeglade i TS og synes det er trist at de ikke skal få gi noe mer. Det er nok ikke kaken i seg selv som er problemet, men at de virkelig ønsker å gi en gave som varer. Anonymkode: 7fc39...60e Enig.
DesmondMiles Skrevet 15. oktober #45 Skrevet 15. oktober Husmuse skrev (3 minutter siden): Det er ikke vrøvl, men hvordan vi sosialiserer med hverandre. Her er det snakk om både partner og foreldre (som bor et stykke unna). Man ønsker seg vel ikke en kake av alle? Hva med å ...... slå seg sammen om en kake? Vanskeligere er det ikke altså. 3
Maleficenta Skrevet 15. oktober #46 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): De er ganske gavmilde, hadde jeg ønsket meg et halskjede til 2000 kr hadde jeg sikert fått det. Og de skal faktisk komme på besøk 2 dager etter bursdagen min, så jeg kan godt ta kaken min da 😆 vi har litt forskjellige syn på ting, jeg er veldig opptatt av at kake er viktig på bursdag, og pleier å være den som baker til alle andre. De gangene jeg ikke har hatt tid til å bake har jeg bestilt fra bakeri eller noe. Og ja jeg kan bake selv eller kjøpe, men jeg synes det er så trist å måte fikse sin egen kake, så jeg har ikke hatt kake på bursdagen min på mange år, og jeg blir alltid litt trist. (Noe jeg har fortalt til samboer etter at jeg fylte rund dag og ikke fikk kake da eller, selv om jeg ba om det..) Derfor ønsket jeg meg bare det i år, men jeg var ikke forbredt på de "fnysete" reaksjonene jeg fikk. Kake var et elendig ønske, og nå var jeg bare vanskelig.. Anonymkode: 3859a...e51 Så tafatt type. Han vet du liker kake og vil ha det hvert år men får det aldri.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #47 Skrevet 15. oktober Hva er det de pleier og kjøpe til deg i gave da? De spør jo hva du ønsker deg så.. nei så lenge de ikke tenker at den må være nybakt og perfekt så kan jeg ikke tenke meg en lettere gave enn og bruke 1 minutt på og bestille gave på morgenlevering .. eller jo forresten og vipse penger tar bare 10 sekunder . Anonymkode: 2599c...67c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #48 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har snart bursdag, og familien og samboer har spurt meg om hva jeg ønsker meg. Jeg har alt, og det jeg vil ha kjøper jeg meg. Så det eneste jeg har sagt jeg ønsker meg i år er en kake (lenge siden jeg har fått bursdagskake). Men da er jeg vist kjempe vanskelig. Samboer har ikke tid til å bake, familien min kan jo ikke sende kake i posten. Jeg har sagt at det spiller ingen rolle hvilken det er, kan være bestillt, eller kjøpt på rema liksom. Men nei jeg er vist super vanskelig.. 🫠 er det virkelig så mye verre å kjøpe en kake en å kjøpe en annen gave?🙃 Anonymkode: 3859a...e51 Jeg har sendt kake i posten flere ganger. Sjokoladekake.. fryser den ned på forhånd, pakker den i folie og avispapir. Tar 2 dager å få den levert, og da er den god og saftig 😊 At samboer ikke har tid til å bake kake til deg høres bare ut som en dårlig unnskyldning… Anonymkode: 37b99...160
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #49 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har snart bursdag, og familien og samboer har spurt meg om hva jeg ønsker meg. Jeg har alt, og det jeg vil ha kjøper jeg meg. Så det eneste jeg har sagt jeg ønsker meg i år er en kake (lenge siden jeg har fått bursdagskake). Men da er jeg vist kjempe vanskelig. Samboer har ikke tid til å bake, familien min kan jo ikke sende kake i posten. Jeg har sagt at det spiller ingen rolle hvilken det er, kan være bestillt, eller kjøpt på rema liksom. Men nei jeg er vist super vanskelig.. 🫠 er det virkelig så mye verre å kjøpe en kake en å kjøpe en annen gave?🙃 Anonymkode: 3859a...e51 Å ønske seg en kake, eller å gi en kake som gave i seg selv er ikke uvanlig. Jeg er fullstendig talentløs til å bake og hater å bake, men er superhappy for å kunne kjøpe kaker på konditori, Rema 1000 eller Meny. Har også kjøpt kake på vegne av andre, da har de bare VIPPSet meg. Alt jeg da har gjort er å hente og levere den til mottakeren. Rart at de gjør et så stort problem ut av noe som er så innmari enkelt å løse. Anonymkode: c1258...31e 1
MizzVic Skrevet 15. oktober #50 Skrevet 15. oktober Familien kan bestille en kake fra en av butikkene nær dere. Som da mannen din kan hente på vei hjem fra jobb. Er ikke verre enn det. Mange butikker tilbyr dette, og åpningstidene er jo veldig rause, så det burde de fleste rekke.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #51 Skrevet 15. oktober Det er mye bedre å få en kake enn fjas folk kjøper bare fordi de tror de må kjøpe gaver. Jeg har nok grytekluter, kopper, håndklær osv. Er det noe annet du bruker av forbruk? En flaske vin, håndsåpe fra x merke, god olivenolje, kaffe? Ellers syns jeg gavekort er fint. Kjekt å ha hvis man kommer over noe man liker eller trenger. Hvis jeg ikke har brukt opp gavekort innen et år bruker jeg det gjerne på andres gaver/julegaver. Og noen kan brukes på matbutikken også. Anonymkode: 3a110...46d 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #52 Skrevet 15. oktober Bare å gi tydelig beskjed om at det er faktisk det minste du forlanger, ellers kan han bare la være å gi deg noe som helst. Anonymkode: a1fdf...8cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå