Gå til innhold

Min far døde fordi sykehuset gjorde en feil!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pappa er død!!!!! 

Han skulle gjennomføre en rutinesak, og døde. Ut fra hva vi vet nå så har aldri dette skjedd før, så hvorfor min far???

Politiet har startet etterforskning, men han kommer jo ikke tilbake!!

Anonymkode: 02460...26a

• Liker 1
  • Hjerte 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Komdolerer så mye, veldig tragisk. Håper politiet kommer til bunns i dette!

Anonymkode: c84d3...470

Skrevet

😔❤️‍🩹

Kondolerer. Håper dere får svar.

Anonymkode: cfc93...e0f

Skrevet

Alle prosedyrer innebærer en risiko, man kan ha ukjente underliggende problemer, allergier osv. Kroppen er ikke en maskin med en fasit, trenger ikke være noens feil ved uventet dødsfall.

Kondolerer.

Anonymkode: 16236...891

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pappa er død!!!!! 

Han skulle gjennomføre en rutinesak, og døde. Ut fra hva vi vet nå så har aldri dette skjedd før, så hvorfor min far???

🌹

Livet er dessverre skjørt, og menneskene og systemene som skal hjelpe er ikke 100% feilfrie, dessverre. Det er tungt når noe som egentlig skulle gå bra, får så trist og ugjenkallelig utfall. Døden er den samme, enten det var lang sykdom eller rutineprosedyre som gikk galt, den lille bilturen til butikken eller det helt uventede hjerneslaget. 

Anonymkode: cc4c0...5e4

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Så utrolig vondt, kondolerer! Håper dere får hjelp til å bearbeide dette. 

Skrevet

Kondolerer.

En tankevekker til dere som synes det er greit å velge å bli skåret i kun for utseendes skyld. Alle kirurgiske inngrep innbærer risiko, selv nødvendige rutineinngrep ble fatalt for ts’ far.

Anonymkode: e62e3...b59

• Liker 7
Skrevet

Kondolerer.

Ville ikke tatt det de sier for gitt. Hadde googlet feilbehandling og relevante steder litt. Eller sett om de som hadde ansvar har byttet og byttet jobber. 

PS er du sikker på at det ikke er feks svakt hjerte i familien hans?

Anonymkode: df16b...3b9

Skrevet

Politiet har da ingenting med slikt å gjøre... 

Anonymkode: dc8f6...1a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om sykehuset blir anmeldt så har de det, ja. Det fikk vi også beskjed om at vi kunne (anmelde), når vår døde. 

Kondolerer så mye TS.

Anonymkode: b720e...ae6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor svarer du når du ikke vet? Jo politi blir involvert i slike tilfeller.

Kondolerer så mye ts. 

Anonymkode: cf08d...ff9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jo? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

haha hæ. Jo

Kondolerer, TS❤️

skjedde nylig her at en ung jente døde etter feilbehandling hos legen på legevakta. Legevaktene er en stor spøk så alt for ofte. Stå på i saken deres, men det verste er selvfølgelig skjedd😢

Anonymkode: a5f76...30b

• Liker 1
Skrevet

Kondolerer. 

Selv rutine har risiko, så det kan godt vær sykehuset er uten feil her. Det er utrolig risikabelt med narkose i seg selv, selv før noen har blitt åpnet opp.

Snakk med pasientskadenemnda og pårørendeforening. Få hjelp til å bearbeide.

Anonymkode: 24f20...39b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Pappa er død!!!!! 

Kondolerer så trist å høre❤️ nå vet jeg ikke hva rutinesak som ble gjort. Er ikke sikkert de ble gjort en feil kan vere at det var en sjelden reaksjon på feks narkose om han var under det. Noe som kan forekomme men er svært liten sannsynlighet for. Om det ble gjort en menneskelig feil så er det veldig uheldig  og trist. Da oppdager nok politiet det om ikke helsevesenet selv har gitt beskjed om det. 

Anonymkode: 8f81d...3c7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Om sykehuset blir anmeldt så har de det, ja. Det fikk vi også beskjed om at vi kunne (anmelde), når vår døde. 

Kondolerer så mye TS.

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor svarer du når du ikke vet? Jo politi blir involvert i slike tilfeller.

Kondolerer så mye ts. 

Anonymkode: cf08d...ff9

Kålrota skrev (16 minutter siden):

Jo? 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

haha hæ. Jo

Kondolerer, TS❤️

skjedde nylig her at en ung jente døde etter feilbehandling hos legen på legevakta. Legevaktene er en stor spøk så alt for ofte. Stå på i saken deres, men det verste er selvfølgelig skjedd😢

Anonymkode: a5f76...30b

Jo, dette har jeg oversikt over. 

Om det er mistanke om straffbare forhold blir politiet involvert. Det er ekstremt sjeldent - under 1% av sakene ender med politietterforskning.

Pårørende kan anmelde direkte - det står jo alle fritt til. Men som regel vil ikke politiet bry seg før Helsetilsynet har gjort sin faglige vurdering. Ellers ville de jo brukt store ressurser på pårørende som bare er ute etter å ta ut sinne et sted. Og dette er prosesser som tar tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jo, dette har jeg oversikt over. 

Om det er mistanke om straffbare forhold blir politiet involvert. Det er ekstremt sjeldent - under 1% av sakene ender med politietterforskning.

Pårørende kan anmelde direkte - det står jo alle fritt til. Men som regel vil ikke politiet bry seg før Helsetilsynet har gjort sin faglige vurdering. Ellers ville de jo brukt store ressurser på pårørende som bare er ute etter å ta ut sinne et sted. Og dette er prosesser som tar tid. 

Er du sikker på at du har sett hvilket underforum du er i før du svarer her? Er dette til nytte for noen i sorg?

Skrevet

Kondolerer. Men sannheten er at dette er er iivet. Min mormor gikk bort på samme måte, mannen til nabokona døde også av uforståelige årsaker på operasjonsbordet. 

Om du ønsker å vite mer så kan du ta kontakt med sykehuset for dokumentasjon. Ønsker du å anmelde hendelsen står du også fritt til det. 

Anonymkode: 30d4b...198

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Pappa er død!!!!! 

Usj, kondolerer.

Jeg skulle virkelig ønske at sykehus slutter å bruke begrep som "rutinesak" eller "rutineinngrep". Dette gir et inntrykk av at inngrepet er helt ufarlig, noe som aldri er tilfelle når det dreier seg om et kirurgisk inngrep.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er du sikker på at du har sett hvilket underforum du er i før du svarer her? Er dette til nytte for noen i sorg?

Det er jo greit for TS å få korrekte opplysninger om hva som skjer. Det vil jo være forferdelig om hun tror at politiet nå er på saken, og at det vil få konsekvenser. Når sannheten er at det meste bare tar lang tid, skjer bak lukkede dører, og bare smuldrer bort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...