Gå til innhold

Kan jeg bli advokat? Har jeg gode nok karakterer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På vitnemålet mitt fra grunnskolen (9 år) fikk jeg "Meget god" i alle fag unntatt i fire fag hvor jeg fikk karakteren "God". 

Anonymkode: ed672...7ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får komme deg gjennom VGS først, og se på de karakterene

Anonymkode: d41e4...ddf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Advokater må kunne pløye gjennom store mengder skriftlig materiell på kort tid. Gode skrive og leseferdigheter teller mye. 

Anonymkode: 00383...a13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

På vitnemålet mitt fra grunnskolen (9 år) fikk jeg "Meget god" i alle fag unntatt i fire fag hvor jeg fikk karakteren "God". 

Anonymkode: ed672...7ee

Tullespørsmål. Hvis det er så lenge siden du har gått på skole at det var 9-årig, og ikke har tatt utdannelse etter dette tror jeg det vil være meget vanskelig for deg å utdanne deg til å bli jurist, og deretter advokat, ja.

Og du kan jo selv sjekke dette med færre tastetrykk enn det tok å skrive innlegget her.

Anonymkode: fc0b0...12a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må være lenge siden du gikk på skolen om du gikk 9 år, og fikk M og G. Og nei det er ikke godt nok for å kunne komme inn på Rettsvitenskap. For å komme inn på UIO var poenggrensen over 56 på førstegangsvitnemål i 2025. 

Men du søker jo opptak fra karakterer på VGS, hva du hadde på ungdomsskolen er uvesentlig. Har en datter om studerer juss på UIO, hun hadde nesten bare seksere på vitnemål fra VGS. Det er et krevende studie med mye lesing og lange dager. 

Anonymkode: 1e2cb...40a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...